کاپتان محمد حسین جاویدپور
00:00:00--->00:00:03
spkr_00: نکشن. دروب بر کپتن جاویدپور عزیزم
00:00:04--->00:00:10
spkr_04: درود بر شما شبتون به خیلی درود بر تمام دوستانی که تو لایف هستن.
00:00:11--->00:00:31
spkr_00: این قربنتون برم. ما شالله شما هزار ما شالله یه تخته بزنم اول. شما هزار ما شالله روز به روز خوشتیبتر و با حرمتون برم. با صفاتر و با انرژیتر و واقعا من تبریک میگم به همسر گرامتون که اینقدر شما خوب موندیت هزار ما شالله.
00:00:33--->00:00:41
spkr_04: بله یکی از دلائل موفقیت هر کسی همسر شد. این مسلم. ما البته هنوز موفق میستیم.
00:00:44--->00:01:20
spkr_00: شما توی از سر ما هستین، افتخار عبیشن هستین و واقعا تمام خیلی از بچه ها فکر میکنم با شما توی درصاب و توی این بحث فراگیری علم هوانویدی خیلی خاطره داشته باشه. من از شما خواهش میکنم جامعه کپرین جاویدفور عزیزم خودتون رو معرفه بفرمایید. یه بیوگرافی از خودتون بفرمایید که دوستان عزیزی که شما رو نمیشناسن آشنا بشن که بعد بیدید برای مطالع خودم.
00:01:20--->00:09:16
spkr_04: من محمد حسین جاویدور هستم متولد شمزه مرداد 1335 سال 53 دیپلوم گرفتم همون سال وارد نیروه هوایی ارتش شاهنشاهی شدیم تانشکره خلبانی سال 54 اعظان دا امریکا پس از این که وینگ خلبانی رو گرفتیم با تسیه هفت پرواز کردیم تسیه هشت هم که تموم کردیم در بهمن پنجا و شیش برگشتیم ایران اعظام شدیم برای هواپمای F5 دسفول بعد تو دسفول بودیم که آخرین کلاس F5 پیش از این غلاب بودیم یه 33 نفر معروف بودیم دیگه همه F5ی ها اون سیاسه نفر رو میشناسن خیلی هاشون الان شهید شدن خیلی هاشون نرموم شدن یاد همهشون به خیل باشه ببرای این که بقیه صحبتم رو ادامه بدم از همینجا من عرضه هدب دارم خدمت تمام خانواده محترم شهده ها مخصوصا شهده های خلوان همسرانشون فرزندانشون خانوادهشون کلن و عرضه احترام دارم خدمت تمام خلوانان شهید که واقعا ما مدیون اونا هستیم و همچنین آرزوی سلامتی دارم برای تمام خلوانهایی که هستن چه پرواز میکنن چه مثل ما بازنشست شد واقعا همه ما مدیون اونا هستیم بله عرض میکردم که آخرین کلاس زمان قبل از انقلاب بودیم بعد از انقلاب خب پروازا قط شد یعنی از شهریبر پنجا و هفت دیگه پروازای آموزشی قط شد به دلیل اتصابات شرکت نب ما بیکار بودیم دیگه تقریبا فقط میرفتیم توی گردان بیدیار دیوازی میکردیم و تا انقلاب شد بعد از انقلاب سال پنجا و نم اوال پنجا و نم بودن که کلاس ما رو کلن منتقل تهران کردن و باشتن میفرستادن کلاس فنی یعنی یه دوره فنی میذاشتن به ما گفتن که چون نمیدونستن با ما چی کار کنن چون ارتش انوز معلوم نبود ارتش دفاعی باشه غیر دفاعی باشه چی باشه به پرستادن کلاس فنی مهراباد جنوبی چند روزی که هست که کلاس نگذشته بود که جنگ ایران عراق شروع شد بعد بچه ها خب ما همه رفتیم زودتر گفتیم که میخواییم بریم به جنگیم چون احساس من همون روز اول که 140 فروند اومدن خب خیلی از دوستان ما شهید شدن خیلی ناراحت کننده بود دوستان همه رفتن بلی خب بیشتر درگیر جنگ بودم به آموزش از ما به عنوان F.A.C استفاده میکردن که میفرستدن توی جبه ها رابط بودیم بین بسراب نیروه زمینی و نیروه هوایی تا به ترتیب از سال 60-61 شروع کردن آموزش مجدد و من توی مراحل آموزشی به دلیل گاسترودودونیتی که داشتم توی پروازهای های جی حالا به هم میخور که ببخشیدی یک با خون بالا بردم و اینها دیگه بعد از سه تا کمیسیون ما رو گذاشتم کنند من رفتم بلا فاصله خودم معالجه کردم برگشتم که بیان پرواز دیگه نذاشتن بیان پرواز ما رو پرستادن هواپیمای PC6 PC6 بعد هم رفتیم امیدیه اول قل مرگوی بودیم بعد رفتیم امیدیه توی امیدیه یه چند سالی بودیم من به عنوان معلم PC6 بودم بعد که برگشتیم تهران من ایتی پیرم رو گرفتم بعد خدا رحمت کنه شهید اردستانی رفتم خدمت ایشون گفتم که من دویزار اون قصد 35 سالم گفتم دویزار پیونست سال پرواز دارم منزل سازمانی تهید لبیزان و ایتی پیل هم دارم دیگرم ایچه ندهده سرش رو ایشون منداختن پایی نباشه بعد از یه چند دقیقه سرش رو بلند کرد و خب بقیهش بکنم بقیه دیگه شما به دو چی بارد با من چی میخواییم من PC6 بس هم کمیم گفت چی میخواییم گفتم خب مخوام برگردم شکاریم گفت شکاری حد اکثر 35 سال شما که استخدام نکردید کیا میخواییید داشت گفت استخدام میکنید گفتم به هر حال یا بذار من برم چکاری یا بذار برم دفتر فروازش این سرسیدش رو باز کرد و اسمان نوشت گفت اولین هواپیمای سنگین که اومد شما برونجد اولین کلاسم کلاس ایروشین 76 بود که ما رفتیم ایروشین 76 سال 73 منتقل شیراز شدیم و بودم بگه شیراز بودم تا اونجا هم روی ایروشینم معلم شدم تا سال 81 81 از نیروهبایی بازنشست شدم همون سال وارده هواپیمای ماهان شدم با ارباس 300 فرواز میخوایید سال 81 با اوائله یعنی اوائل که همون فروردین 83 به علت سکته قلبی لس آف لایسنس شدم یعنی از رده پرواز دیگه اومدم کنار بعدش دیگه تصمیم گرفتم اوائلشن و کرولن رها کنم برم تو کار بیزینس یه چند سالی هم رفتم یکی دو سال بعدی خب بیزینس با رویه من جور در نیمد سال 86 مجدد برگشتم به کار اوییشن و تدریس یه مدرسه بود به اسم پرسین که جام تیمسار ابو طالبی توی پجریش تحسیس کرده و کار تدریس از اونجا شروع کردم بعد دیگه مدرس مختلف تدریس می کردم یک سال بعد مجدد برگشتم ماهان رنوان جانشین آموزشت تو ماهان بودم تا سال 94 94 دیگه گفتیم عزیزه اداری بیام کنار همون تدریس رو کنم که باز نشد دوستان ما رو بردن آموزشت پارسیس یه دو سالی پارسیس بودم بعد از پارسیسم الان مدرسه بسیار مرکز آموزش هلیکوپتری ایران اونجا در خدمت دوستان است کلن کلن عشق من الان شده یعنی زمانی که من سکتی کردم خیلی اولیش ناراد شدم یه مقدار افسورده شدم ولی الان میبینم که چقدر خوب شد که من از ردیده ارواز میبینم کنا و تونستم که به کار تدریس بفردازم چون واقعا عاشق تدریسم
00:09:17--->00:09:40
spkr_00: برد و چقدر زیبا این کار را انجام میدید بودت برید من پای بعضیت درسای شما بودم دیدم چه حالا آنلاین درست میدید بگم پای بعضیت درسای شما دیدم بودم آنلاین درست میذارید و مطلب میئید و چقدر جامع و چقدر کامل خیالا اینشالا میپردازیم بشه بفهمید صحبتتون را ادامه بذید
00:09:41--->00:10:01
spkr_04: صحبت دیگه ای خاصی نیست دو تا فرزند دارم هیچه پوریا متولد 63 کارگردانه و محمد فرزند که شده آبتین متولد 73 وکیله
00:10:07--->00:10:11
spkr_00: או! - فیلموشونو מעرفی میکنین. - فیلموشونو מעرفی میکنین.
00:10:07--->00:10:20
spkr_04: آقای این سیلما شو معرفی میکنیم این فیلم هاشون رو معرفی میکنیم آخرین اختار و شرف خانواده فازر دوتا فیلمی بود که تلویزون پخش کردن و یه سری هم فیلم هایی
00:10:19--->00:10:37
spkr_00: شبکه دو بود فکر میکنم آخرین اختارار آها چقدر عالی این فرزندان هنرمند و فریقته شما فقط دوتا پسر دارید
00:10:38--->00:10:56
spkr_04: بله البته چهار تا از بچهان فوت کردن ولی خب دوتاشو دارم یعنی چی؟ یعنی فوت کردن دیگه عمرشون زیاد نبود هفتش ماهه بود آخه نه دیگه هرچی خدا بخواه رازی این ما
00:10:57--->00:11:23
spkr_00: آقا یعنی اگر بودم که یعنی واقعا شما جز اون خواهر چون بحث فرزند واقعا ما خودم هفتاییم و قدیم اینجوری بود یعنی من درم پنج تا برادریم و دوتا خوهر این که واقعا فرزند زیاد حالا درسته یه ذره تو خانه آدم شلوغ و پلوغ و فلان ولی واقعا یک حال اصلا نفهمیدیم زمان چجور مذره
00:11:24--->00:11:37
spkr_04: ما هم تو خانوادهای که بودیم شلوغ بودیم. من هم پدرم شیشتا فرزند داشت حالت تنها پسرش من بودم پنجتا هم پاهر باشیم. شلوغ بود خیلی خوب بود. بود خوب الان تنها شدیم.
00:11:38--->00:12:12
spkr_00: کپتن، شما واقعا میگم، من بدون اقراق میگم، خیلی ارادت دارم خدمت شما که خیلی زیبا درس میدید و خیلی مسلطید حالا میخواستم اولایی که خواهش کنم ازتون که یه مقضای توضیح بدید الان چی درس میدید؟ یعنی توی حالا برس، حالا فقط هلیکپتری نیست من فکر کنم درس های دیگه هم میدید شما برای ای تی پیل، حالا برای سی پیل یا حالا چیزهای دیگه یه میقداری آشنا کنید بچه ها رو با این فضا اگر زحمتی
00:12:14--->00:15:44
spkr_04: ارسایت من درس هلیکوپتری نمیدم. اونجا مسئوله. آموزش هلیکوپتری هست. من ارس کردم. اونجا کارتون سید دیگر. درسای خلبانی کلن. یه برای دوستان از نظر آشنایی که خدمتون ارس کنم. کلن دوره هایی که یک خلبان باید ببینه به ترتیب دوره PPL هست. Private Pilot License. کسی که بخاد یه هواپیما خودش بخره. مالک هواپیما باشه. و بخاد با اون هواپیما پرواز کنه. یه دوره دوسته ماهه. یه دوره زمینی میبینه. بعد چرای از تاعتم پرواز میبینه. گواهی نامه PPL میبینه. حالا اگر این فرد بخاد در یک شرکت بازرگانی. مثل پوستی. چرایی یه شرکت بازرگانی بخاد پرواز کنه. توی روز پرواز کنه. بعد یه مدرکی بگیره به اسم Commercial Pilot License. CPL. که البته از سال 96 که قوانین ما عوض شد قوانین ایاسا. البته قوانین ایاسا نشده. ما جز ایک او هستیم. ولی از قوانین ایاسا پیروی میکنیم که اون پیاد سازی قوانین رو ایاسا رو گذاشتیم. حالا ای خواستید ایاسا اینا رو هم بدار کن توزید. میتونه نفر دیگه اون PPL رو نگیره. مستقیم بره سی پیل رو بگیره. که قدیما میگفتن Direct CPU. الان سی پیل انتگریتره با استلاحه. خب حالا اگر بخواد توی ایک ارلائن پرواز کنه احتیاجه که یک ریتینگ هم بگیره. انسترومنت ریتینگ که بتونه در پروازهای شب و بدون دید پرواز کنه. که یه دوره دو ماهه میبینه و مدرک IR میبینه. سی پیل IR انتگریتره یعنی یک بارچه از اولا میتونه شروع کنه دیگه اون سی پیل رو ببخشید PPL رو نگیره برد مستقیما سی پیل آیار یک کورسی یک بارچه ببینه. حالا برای این که کپتن بشه البته الان اگر بخوان هر تایپ هواپیمار هم بگیرن حتما یک مدرک ایرلائن ترانسپورت پایلوت هم لازم دارن که البته اون بسمت تیوری شو باید امتانم بدن. هفت سال هم ولیده که اونم ببینه. خب حالا برای این هم اومدن یه فکری کردن ای تی پیل اینتگریتد بذاشتن که یک بارچه. دیگه فروزن نیست؟ چرا دیگه. اون وقت اون قسمت ای تی پیش میشه فروزن بهش سی پیل آیار میدن ولی ای تی پیلش فروزن میشه. بعد از این که امتحان آیارشو داد. هفت سال ولیده. برد. حالا بعد از این که اینا رو گرفتن میرن در یک شرکت اونجا روی اون هواپیمایی که قراره پرواز کنن اونجا هم امتحان اون هواپیما رو میدن که استقلاحاً میگن امتحان تایپ بعد حدود هاً 1500 ساکی پرواز کردن میتونن برن دنبان کپتن پرواز کن. اونجا حالا وقتی که امتحان دادن این ای تی پیه ای تی پیه فروزنشون میشه ای تی بیل لیسنشون میشه برد.
00:15:44--->00:15:49
spkr_00: چقدر والی. پس چما این ها رو که گفتید بلی لایته در واقع.
00:15:50--->00:15:54
spkr_04: های های پیوی نیت نه
00:15:54--->00:16:07
spkr_00: نه این دوره هایی که روی لایت میبینن روی هایت که میبینن و میرن برای مهمانداری رو هم اگه میشه توضیح بفهمید بعد دیگه بریم تو بحث
00:16:07--->00:17:30
spkr_04: شش ماه دوره است دوره های زمینیه و یک سری هم دوره های عملیه که فایر فایتینگه سلایده دیچینگه فایر فایتینگه آتیش خاموش کردنه کمک های اولیه است دفاع شخصی سلایده موقع که آقا ما قروج استراری میخوام کنن از روی اون سرسوره که میپرن طرز پریدنشه و دیچینگه هم نجات در آبه یعنی دیچینگ میشه کرد استراری روی آب اگر یه همچنین اتفاق افتاد چطوری مهموندارا بتونن مسافرها یه بحث مهمی که هست خیلی از ما فکر میبانیم که مهموندارا فقط کارشون پذیرایه در حالی که پذیرای جزء کارهای فرقیشونه کار اصلیشون نجات مسافرین در حنگام استراریه و چیزهای استراری خب دوره رو که دیدن بعد یه گواهی نامه میدن بهشون که گواهی نامه نیست تأییدیه است که این دوره رو دیدن حالا ایرلائن ها هر کدوم پاستن میرن با این گواهی بسایین تأییدیه میرن و استخدام میشن بعضی از شرکت ها مثلا مهمان خودش از بین کسانی که انتخاب میکنه دوره مهمونداری رو خودش میزن یه تیز نسیجه ایدیه
00:17:31--->00:17:43
spkr_00: خب محبت کنید شرایطشون هم بفهمید برای یه خانومی که میخواد یا آقایی که بیاد مهماندار بشه رو اول بفهمید چه شرایطی باید داشته باشه چیا میخواد قطع بز فلان بسن
00:17:44--->00:18:39
spkr_04: قد کلن چه برای مهمونداری چه برای خلبانی 165 سانتیمتر یه کمتر هم قبول نمی کنم البته تا 160 اگر برای خلبانی دکتر می نویسه میرن توی هواپان می شنن پاشون اگر به پیدال برسه تایید بشه می تونن ادامه بدن بلی استخدامشون این مقدار سخت تره بلی باسه مهمونداری حتما چون این صندوق بالایی که بهش می گن حتراک حتما با دستشون به اونجا برسه حتشون حد اقرار 165 سلامتی کامل و نظام وظیفه هم باید یا رفته باشن یا معافیت غیر پزشکی داشته باشن درست پنج مورد پزشکی هم هست که اونو کلیر کردن فینا رو دیگه سازمان با سشون میگن
00:18:39--->00:18:44
spkr_00: سه نشون چقدر باید باشه برای مهمونداری حتی اقلیت اکثر؟
00:18:44--->00:18:58
spkr_04: حد اقل 18 سال حد اکثر دیگه شرکت ها انتخاب میتونن. حد اکثر شده که میتونن 65 ساله که میتونن پرواز کنن. ولی برای استخدام دیگه شرکت ها پالسی شرکت هاست.
00:18:59--->00:19:08
spkr_00: آیا نیازه که اینه یه لیسانسی چیزی هم داشته باشن؟ یعنی بعضی هست میگن مثلا بد نیست شما یه لیسانس زوانی لیسانسی چیزی بگیرید از بیرون
00:19:09--->00:20:40
spkr_04: ببینید لیسانس جزء واجبات قانونی نیست یعنی دیپلوم فقط میخواد ولی بعضی از شرکت ها اومدن قوانین بسیارات پروسیجر داخلی گذاشتن که لیسانس رو ارزام کردن البته بد نیست برای دانشگاه خلبانی که سربازی نرفتن یه دانشگاه شرکت کنن همزمان مافیت تحصیلی بگیرن و یه لیسانس هم بگیرن چون خلبانی به نظر من اصلا نباید اومدن شغل بگیرن اومدن اشق باید بشنید بایدونن بالاخره یکی از سرمایه خلبان سلامتی شد وقتی که سلامتی نباشه شغلم نیست به قول استاد فاطمی مشتبا جان ما مدرک خلبانیمونو ببریم به این یک جایی در بقالی یک پفک هم به ما نمیدن با پنجایزار ساعت پرواز پس باید کسانی که میان از همه الان میان برای خلبانی میمون داری هر طریقی یک شغلی هم داشته باشن که اگه یه روزی از این بر اومدن کنار بینید من 47 سالم بود سکته کردم تمام شد یعنی هرچی سابقه پرواز آموزشو بند دست چایم هیچ کامل شدم 0 کلومتر پس اینو باید حتی در نظر داشته باشن در ما کسی این راه نمایارو نکردن ولی خب شما داشتن
00:20:41--->00:20:49
spkr_00: سپاس که دارم. پس شیش ماه دوره مهمانداریه. از لحظه که شروع میکنن. نیاز اینا زبان انگلیسی بلد باشن؟
00:20:50--->00:21:01
spkr_04: حتما کل رشده های ایویشن زبان انگلیسی لازم. صد درصد بازم. برای خلبانی هر کسی که زبان بهتر بلد باشه موفق کرد.
00:21:03--->00:21:07
spkr_00: بعد جسالتاً حزینه مهمانداری هم میفهموید دورشو
00:21:08--->00:21:13
spkr_04: والا دقیقا الان من آپدیت نیستم ولی دوروبر هفته من
00:21:14--->00:21:28
spkr_00: هفت تومن تا نخ تومن. بعدی از شرکت هم نخ تومن. خدود هم میگن. حالا گرون شده. بعدی خلبانی هم که بستگی داره به اون ساعت پروازی که میخرن دیگه. چون اکثر اندهش میده. خدود هم که 23 میلیون تومن فکر می کنم.
00:21:31--->00:21:43
spkr_04: دیگه سا سی میگیم. در آن چون گرون شده بین هر ساعتی یک و سی ست چهار ست و یک و هفت ست مدارس مختلف میگیرن دوروبر سی ست میگیرن.
00:21:44--->00:21:59
spkr_00: حالا دیگه. حالا به من یه جایی رو میشستم دیگه تو سی یه جا دویس و پنجا درمیاد. دیگه نهایتش سی ست میلیون. خب من این کامنتر رو باز میکنم دوستان عزیز علاقمند به خلبانی.
00:21:59--->00:23:22
spkr_04: این تا رو باز کنیم و یه توضیح هم راجب ببخشیدیم راجب آموزش خلبانی هلیکوپترم بدم آها بسهمت آموزش خلبانی هلیکوپترم ببینید الان برای خلبان هواپی ما یه چیز حدود 15600 نفر مدرکداری بیکار داریم کار نیست به خاطر شغلش ولی برای خلبان هلیکوپتر شغل زیاده ما خلبان مدرکدار هلیکوپتر بیکار نداریم و حقوقشون هم منطقه هزینه آموزشش خیلی زیاده چرا؟ چون بیشتر هزینه پرواز اون جای گردندشه که زود باید عوض بشه تحریز بشه هلیکوپتر غیر از خلبان بقیه جایش میچرخه تو پرواز به خاطر همین هزینهش خیلی زیاده ساعتی سی سد و ده دولاره یعنی کسی که بخاطر سی پیله هلیکوپتر رو بگیره الان یه چیز حدود بین 800 تا 900 ملیون تومن خرد هزینهش میشه ولی خب میره بلا فاصله میره سریفا حالا برای بچه هایی که سی پیل هواپیما دارند میتونن با 75 ساعت بیان و این سی پیلشون رو تبدیل کنن سی پیل هواپیما رو تبدیل به سی پیل هلیکوپتر کنن
00:23:22--->00:23:39
spkr_00: اگر سی پیل داشته باشند 75 ساعت باید بپرند اگر سی پیل نداشته باشند 305 ساعت اوکی یعنی تقریبا نصف میشه بعد اون 135 ساعت 800 ملیون تومنه؟ بله
00:23:39--->00:23:44
spkr_04: این هفتاد و پنیس ها دوروبره چهار ست تا پونک ست بود.
00:23:44--->00:24:51
spkr_00: ولی میرن سر کار اینم قابل توجه دوستانی که جوی های کار در اوییشن حسنچه حالا هلیکوپتری چه رسمت پروازی خب دوستان عزیزم مقابل شمایی که از برحال یعنی واقعا استادان علم هبانوودی هست هست سآلی که تا حالا هی از من میپرسید از کسایی دیگه که شاید یه مقداری سخت بود جواب دادن و خیلی خانه نمیشدید اینجا بپرسید از اوستاد که براتون توضیح بده ایشون واقعا تمام مدت عمرشون رو جامحسن سلام میرسونه به شما که میگن جزو باسد و اوستادانی هستید که در عبیشن و جمعه و خانم کاشف براتون درست فرستادن خمسر کپتن کاشف خمسر کپتن کاشف خمسر کاتمی عزیزم خب میگن که بله میگن همون سناب بهتر حضینای زیاده خانم کاشف میگن که سلام و عرض حدب خدمت جناب جاویدپور عزیز خانم کاشف میگن که
00:24:52--->00:24:58
spkr_04: برد. خواستفت خانواده ای اویشن اصلا کلن زندگی میتونن. هم کمسرش
00:24:59--->00:25:16
spkr_00: تیمسان کاشف کپتن کاشف میگن جناب کپتن جاوید بود بهترین کوهنوود ایران هم هستن ای چونتونم کپتن پاتمی بیگن حسن جون پایدار باشی بله بفهمید
00:25:16--->00:25:21
spkr_04: مخلص اما اقوه مشترم مشترم
00:25:21--->00:25:40
spkr_00: خوشتیم واقعا خوشتیم جناب وزیری عزیز برای تون سلام می رسایین آزاده کشور آقای آدل جدی بردر شهید جدی آقای جناب یزانفر کپتن یزانفر جناب الفانیان
00:25:40--->00:25:44
spkr_03: عزیز خیلی موفقید خیده ایشون
00:25:46--->00:26:05
spkr_00: تیم سار، دوستان تا این سوال هاشون یه مداری بارمابطان میسنن این هم سوال دارن، اینو وقتی من تو این دایره جناب هیدریان میگن تیم سار، کیومت هیدریان میگن حسن جان دوست قدیمی افتخاب مایی با دوستان تایره
00:26:03--->00:26:11
spkr_04: یه افتخاب مایی یه یه شجاع اینداخته خدمت شما عرصم که من تیمسارم نیستم
00:26:13--->00:26:35
spkr_00: حالا عقید ما که تیمسارید قربان چرا یک خلبان توی سن 47 سالگی سکته میکند؟ سن پایینی نیست پایینیست با توجه به مراقبت های پدشکی و شرایط سلامت خلبان ها از بقیه بیشتر تحت نظر هستند؟ اینه توضیح فهمید لطفاً
00:26:35--->00:27:20
spkr_04: بله من خودمون بگم که سکته کردم چی بود بینه من الان یه چیزی حدود 16 ساله که سکته کردم گرفتگی عروق ندارم چربی خون ندارم سیگار نمی کشم مشروب نمی کورم روزی دو ساعت و نیم می دوام هر جمعه هم می رم کو ولی خب یه رگ اون رگی داخل قلب که اصلی یه ذره گشاد شده اصلیه که می آتا اسم حسیدشو نمی دونم ولی این یه ذره گشاد شده
00:27:19--->00:27:25
spkr_00: L-A-D من می دونم من جمهرم سکت که اوام L-A-D
00:27:25--->00:27:54
spkr_04: من LCM گرفته بود این خون میاد توربولانس میشه لفته میشه رفته بود توی یکی از این رگاه گرفته بود که دکتر گفت هستن هیچ ادگه اجبه بالون و فنر و این چیزها هم نداریم این فقط حالت جنتیکه در حالی که هیچ مشکلی نداشتن از نظر چیز این با قسمت بوده دیگه از این برشتر مراقبت بشه مراقبت هم کردیم ولی خب مراقبت بود
00:27:57--->00:28:04
spkr_00: شما زحمت باشیم در مورد پنج مورد مدیکال این خانم می فرمان
00:28:04--->00:28:36
spkr_04: که کف دسته ببینید اگر کتانی که این موارد که میگم اینو داشته باشن و خوب شده باشن به خاطر این موضوع گرفته باشن خوب شده باشن دیگه میتونن بیان خلبانی یکی عرق کف دسته قد و وزن اگر خیلی لاغر باشن اگر نسیم جان سلام اگر تیروید و یکی دیگهش هم یادم رفت
00:28:38--->00:28:46
spkr_00: با دیگه خواهدون گفتید نسی خانونتا باسیون شما سلام لسوندن
00:28:44--->00:29:02
spkr_04: خانم افاسیان به شما سلام رسوندن کی هستن؟ دیگن دختر من ننسیم ای جانم ای جانم واقعا از بعد از کچیکیش با ما بزرگ شده دیگه همسایه بودیم
00:29:01--->00:29:09
spkr_00: همسایه بودیم درود به خانم نرسی مالی بسید خانم نرسی عباسیانه دختر تیمسا عباسیانه
00:29:05--->00:29:11
spkr_03: دختر تیمسال عباسیانه؟ بله بله
00:29:15--->00:29:30
spkr_00: ای بابا خیلی مخلصیم ببخشید ما که همین بدهزاری با تین سال عباسیان صحبت میکرم درود بر خانم نسیم عباسیان عزیز از کنم خدمت شما که میگن که شما توی میراجید من فکر کنم نه دیگه
00:29:30--->00:29:36
spkr_04: نه من توی الان شرکت هلیکوپتری ایران هستم
00:29:39--->00:29:45
spkr_00: برای کاشه میگه ما همیشه از جناب جاوید پرعزیز حاطره های خیلی خوبی داریم
00:29:45--->00:29:51
spkr_04: کانوم کاریت تو آینه نگاه میکنن چون خودشون خیلی خوب هستن همه رو خوب میبینن و اینه ما خوبی نده
00:29:51--->00:30:06
spkr_00: یه آقایی میگه من تو سر نفه کنم سی و سی و پنج و واقعا
00:29:58--->00:30:02
spkr_02: системار موشی دوفی
00:30:07--->00:30:28
spkr_04: جناب همزی، مراقبت پروازی یکی از کارهای بسیار بسیار مهم و استاد رومینا هم که پشت میکروفون سکته کردن واقعا یادی کرده باشم از استاد رومینا که واقعا یکی از بهترین های ای تی سی بودن
00:30:29--->00:30:35
spkr_00: میگه چه چیزی پارست میشه بچه هایی که داره مدرگی خلبانی هستن بیکار باشن
00:30:36--->00:30:57
spkr_04: تحریم عدم ورود هواپیما. یعنی هواپیما به ناوگان هوایی ایران وارد نمیشه در نتیجه خلوان هایی که هستن خب هستن. دیگه مگر این که مثلا یا مثل من مریض بشن یا این که بازنشست بشن. اونم سالی در بیس نفر میگیرن که اونم بیشتر پارتی داره است.
00:30:58--->00:31:36
spkr_00: برای تبدیل یه دوستمون که میگه من به جد ارادت ویژه به تمام خلاوان نیروائی دارم و روزانه در کنار این عزیزان در پایگاه ششم شکاری خدمت به این دوستان میکنم ولی ارادت خالصانه خدمت امیر سرفراز مازندرانی هم دارم درود بر شما که انقدر قشنی نوستی آقای حسن کپتن حسن میگن که در باره تبدیل سرتیفیکیت فوق سباکت به لایت بپرسید لطفاً واقعاً ظلمه به بچه های یوهل که نتونن حد درقل یه پی پیل در حد لایت بگیرن
00:31:38--->00:31:54
spkr_04: ببینید لائت اصلا قضیهش با فوق سبایت خیلی فرق داره نمیتونن یعنی قانون چیزی رو در نظر نگرفته که بتونن کردیت بدن این طرف مجبورن دیگه بیان کاملش دورهش رو ببینن
00:31:56--->00:32:03
spkr_00: بسیارم حالی از کنم سکته قلبی چرا ممنوعات پروازی دارد اون کلی رو
00:32:03--->00:32:19
spkr_04: سکر بی البته ممنوعیت پروازی نداره یه مدت بگذره من خودم دیگه چون دکترم گفت یهتره پرواز نکنی دیگه خانواده گفتن پرواز نکن ما هم دیگه پرواز نکنیم
00:32:20--->00:32:26
spkr_00: جناب چیتفروش میگن سلام کپتن ارادتمندم چیتفروش که نمی آی
00:32:28--->00:32:35
spkr_04: ما هر جمعه میریم ولی جناب چیت فروش افتخار نمیدن با ما بیان. ایشون با بزرگان میرن که. ما بچه ها رو قبول ندارم.
00:32:36--->00:33:27
spkr_00: ایجان دردم ایجان نریمان عباسیان به شما سلام میده خوهر نسیم عزیز خوب نریمان جو سلام میدهستم قربون شما برنده است خانم عباسیان ما الادت داریم پدر نریمان و نسیم واقعا یکی از شاهکارها و یکی از بزرگان نیروی هوایی من واقعا افتخار دارم چون من نمیدارم من نسیم رو یادم نمیاد ولی نریمان رو یادم میاد توی پایگای درس بود که بودیم آبتین نریمان عشقین عصفه افنام و مردانگی هم واقعا ایجانم تو سن 44 سارگی حالا دیگه گیر دادم به سکته خب میشه خلبان شد دوستان میگن تو سن 44 سارگی من میتونم خلبان بشم
00:33:28--->00:33:35
spkr_04: خلبانی تا 60 سالگی میتونن آموزشو خلبانی ببینن. ولی دیگه فکر استخدامو نکنن.
00:33:35--->00:33:54
spkr_00: من که پرسیدم حسن جان سوال تو رو مگه سوال تو این نبود که تبدیل لایسنس رو پرسیدم حسن اینگار حواسش نیست ما تبدیل لایسنس رو پرسیدیم حسن جان که گفتن یعنی به دلیل یه بار دیگه بگید این دوستمون چه حسن جان مطمئن شد
00:33:54--->00:34:52
spkr_04: قانونی که چیز کرده کردیت نمیده هواپ مای اولترالایت رو بخواییم به لایت تبدیل کنیم این توی هلیکوکتر هم نبود دوستان خیلی سعی کردن و این قانون رو گذاشتن توی چیز توی بوانی اینکه حالا مدارس برن با سازمان هواکشوری الان مخصوصا جناب اخلاقی هم از دیروز شدن مدیر گواینامه و خیلی انسان مصبت کدوم اخلاقی هستن ایسا مجید اخلاقی مهندس مجید هستن ایشون بسیار مصبت هستن و خیلی هم از قوانین متله هستن و میتونن دوستان برن باشون صحبت هم براخره یه راه حلی پیدا کنن چون حیفه بچه هایی که ارترالایت پریدن گواینامه معلمی دارن بتونن بیان این طرف دو لایت هم یه کردیتی بده بیانید
00:34:52--->00:34:58
spkr_00: خانم توانگری هم میگن سلام و عرض عدف خدمت شما بزرگوار همیشه سالم و سلام
00:34:58--->00:35:01
spkr_04: esperoگرات دارن minutesد روش commitment می روشش ق sawت promised مرتب استliness بذياره
00:35:02--->00:35:20
spkr_00: دقیقا واقعا یک جام کیانی میگن استاد جاویدپور بهترین استاد دنیا هستن محبت دارین افتار هم چیزی میشه محبت داریم حت درقیق نمره چشم میگن باید برای مدیکار چقدر باشه برای همین
00:35:24--->00:35:50
spkr_04: قانون میگه که چشم باید دهده باشه ببینه حالا یا بدون اینک یا با اینک با اینک این قانون میگه ما مجموعا اگر دو باشه قبول میتونم ولی های کسی که میخواد بیاد چیز خالبانی بهتر برمی لازیک کنه که راحت بشه
00:35:50--->00:35:57
spkr_00: جناب چیتفروش میگن حالا چند وقته کور نمی آید آقا نمیری دیگه آقا چیتفروش
00:35:58--->00:36:48
spkr_04: این هفته هم میریم ایگل اگر میخوایین جمعه تشیب بیارین هفته صبح میدون لشگرک در فدمت هست من میام من هم میام بیمار قلبی هستم هشیب بیاریم خیلی بیاریم جاب همزهی من سکرکی کرده بودم به من گفتن کو نرو نمیدن تو بات نرو هدوین نرو فلان نرو افسرده شده بودم یه روز ماه رمزونم بود یه کوی رفتم کوی خیلی با بی ایکس هم دفتن شیب خیلی بارا گفتم یا باید بمیرم یا کومم برم رفتم هیچی هم نشد بعد از اون روز دیگه میرم یعنی هیچ مشکلی نداره کوبو برید تطمیم ورزشو بکنید الان من با این 65 سال سننمه روزی دو ساعت و نیم پونزه کلومت میدونم
00:36:48--->00:36:57
spkr_00: یه دوستی میگن دوره در اصلاد بزرگ با مذرک سی پیل میشن اوپیمای لایت اجاره کرد به منظور تفریح؟
00:36:58--->00:37:28
spkr_04: هواپیمای لایت بله الان میشه اجاره کرد چند جا هست که توی تهران یکی توی آب یک قزبینه توی سپه رتای بابایی و یکم نزدیک ایوانکه گرمساره اینجا هواپیمای لایت اولترالایت هستن تفریحی هم میتونن اجاره بدن و آموزشش هم خیلی سهلتره خیلی راحتتر از هواپیمای لایت بیشتره خیلی راحتتر
00:37:28--->00:37:47
spkr_00: قپتل لغمان نجات به شما خیلی سلام میرسوند. استاد بزرگوار. استاد لغمان نجات. چنام تسو عباسیان. تیمسار سرفراست. خانم توانگریان که میگن شما بزرگوارید با امیدوارم ایران بزرگ قدر شما رو بدونم. دختر تیمسار سرفراست. چنام توانگریان عزیزم.
00:37:48--->00:37:54
spkr_04: ما باید قدر امثال جناب طوانگریان رو بدونیم. ما همه شایرده ایشون هست.
00:37:54--->00:37:58
spkr_00: جناب عباسی ها میگن درود بر کابتان دوست داشتنی
00:37:59--->00:38:05
spkr_04: تیمسار خوشتیپ خوشگل و خوشگل
00:38:04--->00:38:09
spkr_01: بایدیو کنید بایدیو کنید
00:38:13--->00:38:17
spkr_00: ما که خلبان نشدیم چی کار کنیم؟ هیچی دعا کنیم بدون خلبان
00:38:18--->00:38:25
spkr_04: دوستان از تو حالی برای باز خلبانی تو موارد خلبانی هست بفرمایید
00:38:26--->00:38:35
spkr_00: استاد تلاهامونازه اوییشن روبروی شما نشسته یعنی اینجا بهترین جوابا رو میگیرید دوستان عزیزم که
00:38:31--->00:38:40
spkr_04: اینجا بهترین جوابا رو میگیرید دوستان عزیزم که من چون معلم هستم باید چیستان اویشن اویشن
00:38:40--->00:38:57
spkr_00: او ما اوییشن میگیم مثلا فارسی داریم میگیم مثلا اوییشن دوستان راست میگه من باید تمریم کنیم درست اکسنت درست داشته باشیم اوییشن اوکی سیویل اوییشن اوگانیزیشن بفرمایید منیشون
00:38:53--->00:39:05
spkr_04: سیویل اوییشن ارگانیزیشن بفرمایید منیشون سازمان هواپیمایی غیر نظامی
00:39:06--->00:39:10
spkr_00: گنابار نانسیدونم تس semaine Awesome
00:39:10--->00:39:37
spkr_04: International Civil Aviation Organization که به لبس میگن IKO این یه سازمانی هست که کل قوانین چیز حواپمای کشوری رو کلن این سازمان داره که یه سری داکیومن داره 19 تا پنکس داره و کلن پایه هوا نور PYM JBZ
00:39:38--->00:40:03
spkr_00: میگن از همسر عمو حسین خاله زیبای مهربان هم بگید. خانم خوشقلب و مهربان هست. حتما میگیم. حالا ایشون تیمسال بگن لطفا. خانم سیم گفتن. حالا بعد از این هم که اینو میگن. میگن که اگه میشه توضیح بدید. کریوس افکت رو توی کرول گفت.
00:40:03--->00:40:24
spkr_04: این برسه به سره اثره گردش زمینه که موجب میشه که وقتی که زمین داره میگرده این هوای اطرافش هم بگرده داره یه مقدار مفصله اگر خواستن بیشتر تو دایرک تشریف بیارن من در خدمتشون بجیونه دارم
00:40:25--->00:40:41
spkr_00: از کنم مهستان میگن که بهترین استاد کابیتان جاوید هستن. کابیتان میگن دوستمون میگن دوره های آموزش تخصیصی مهار آتش برای خلبان هلیکپتر. آیا در ایران داریم؟
00:40:42--->00:41:04
spkr_04: ببینید کلن دوره مهار آتش یا همون فایر فایتینگ نیاز آموزش خلبانی هست. هم مهمون داری هم خلبانی. یه دوره خیلی کچی که کتاه مدتیه که باید بتونه با این فایر اکستینگوشر این کپسولای آتیشنگوشش چطوری کار کنه و آتیش رو چطوری خاموش کنه.
00:41:04--->00:41:31
spkr_00: دوستان من این سوال خب خیلی واضحه میگن که واسه IP شدن در UL نیازی به گزارندن دوره لائت هم هست یا نه اگه شما نمیدین من توضیح بدم 50 ساعت UL هست دوسته؟ بله بله خیلی جالبه کپتن این خیلی عجیبه برای UL IP شدنش 50 ساعته برای IP شدن توی لائت 25 ساعته بله
00:41:32--->00:41:41
spkr_04: خب نه ببینید برای 25 ساعتی که روی یه لایسنس باید داشته باشه یعنی حد اقل باید PPL داشته باشه آوه
00:41:40--->00:41:53
spkr_00: آها من سی پیل دارم من مثلا سی پیل دارم میخوام برم توی آلترالایت میخوام برم پنجا ساعت با بپرم که آئی پی بشم
00:41:47--->00:41:55
spkr_03: تو آلترالایت میخوام برم پنجا ساعت با در پنک آی پی بشم بله بله
00:41:59--->00:42:10
spkr_04: تورگایت 25 ساعته پت خب ببینید قبلنم قبلن 50 ساعت بود ولی از موقعی که پایه ای آثارو گذاشتن شد 25 ساعت
00:42:11--->00:42:14
spkr_00: این درسته من درم میگم یوهل چرا کم نمی کنه که هیچی نداره
00:42:15--->00:42:44
spkr_04: باید برن صحبت کنن. بچه های UL باید برن زودتر سازمان صحبت کنن. بینیم مثلا ما توی معلمی داشتیم که خلبانی که معلم میشه قبل بتونه باید کسانی که بیشتر از PPL هستن دیوی ساعت باید با PPL میپرید تا بتونه با CPL بپرید. این رفتن اینقدر صحبت کردن کردن پنجا ساعت. اینا قوانین رو میتونن ایرانی زشت بکنن. باید برن مسئولینش صحبت کنن.
00:42:44--->00:42:54
spkr_00: میگن کابتان اگه اینجا مدرک بگیریم در سن 45 سالگی به بعد آیا شرایط کار در کانادا یا امریکا هست؟ این دو سنو سی از کانادا هست.
00:42:55--->00:43:20
spkr_04: ببینید شرایط کار رو باید قبلا اگر میخوان مدرک بگیرن قبل از این که اختام کنن از اونجا اپلیکیشن بگیرن ببینن که جاب گارانتی بهشون میدن بعد برن اگر نشنالیتی مشکلی نداشته باشه اکثر کشوران میخوان ولی متاسفانه با این وضعیتی که درست کردن ایرانی رو جای معمولا را نمیدن خیلی به ندرک متاسفانه
00:43:21--->00:43:32
spkr_00: میگه نوستاد بعد از IR برای گرفتن تایپ باید پول پرداخت که هست شما موافق با این موضوع هستی؟ باز هم امیدی هست از هفشه که هست
00:43:28--->00:43:45
spkr_04: اما هم هم امیدی هست هست شکل پول تایپ رو از خلابان هاشون می گیرن بعضی هم نمی گیرن. مثلا این هایی که من می دانم ماها نمی گیره ولی بعضی شرکت های دیگه می گیرن بس دیگه موسیقی
00:43:44--->00:43:50
spkr_00: بگن یا اگر در پرواز کل سیستم ناوبری را اد دست بدیم چی کار می کنیم؟
00:43:51--->00:44:13
spkr_04: ببینید یه یک چیز هست به اسم کامپس کامپس با هیچ دردگاهی کار نمی کنه قد نما فقط با انواج مقناطیسی کار می کنه اینو دیگه خدا گذشته شما سازندگانم این کامپس گذشته انواجم که هست با همون می تونید برید خیلی هم اتفاق افتاده که این اتفاق افتاده و این چیز شما
00:44:13--->00:44:18
spkr_00: چند درجه تیلت میشه کامپست؟ من خودم میپرسم. هیچده درجه؟
00:44:21--->00:44:27
spkr_04: بس خوبی آدمه برد اراته کتاب نوشته پونزده تا هجده درجه حد اکثر
00:44:27--->00:44:32
spkr_00: 6 تا 9 تا نمت 6 تا 9 تا نمت 9 تا نمت 9 تا نمت کار میکنه
00:44:38--->00:44:44
spkr_04: خیب باید کشیش دنو سانیه دیلی داشت. چی بود؟
00:44:45--->00:45:00
spkr_00: نه برای مک کامپس یک چیزی داشتیم آقا این انزم توضیح بدید اکسلرشن نورس دیسلرشن سلوز و من خودم این پرس همونم
00:45:03--->00:46:59
spkr_04: یه توضیح بدم ببینید کامپس یه بارمگنت داره یه میله آهنروبا داره این میله آهنروبا این شکلی توی کامپس قرار گفته میبینید اینطوری از این بالا پاندول میشه از این بالا پاندول میشه خب کامپس به طرف قطبهای مغناطیسی زمین کشیده میشه یعنی ما الان در نیمکوره شماله استیم این قسمت شمالش این شکلی کشیده میشه هم افقی کشیده میشه که بهش میگیم هدینگ هم این شکلی عمودی کشیده میشه بهش میگیم دیپ حالا این کامپس این وسطش که نقه مرکز سقلشه سنگین تری میشه وقتی که دیپ باشه این شکلیش میکنه یعنی این قسمت سنگین میره یه طرف حالا اگر ما به سمت شرق پرواز کنیم شرقه پرواز کنیم این میله کامپس ما سنگینیش میره سمت راست افری یعنی میره سمت راست حالا اگر شما شتاب مصبت بدیم میریم تو ماشین وقتی گیر نشستی یه دفعه گاز میدیم میریم اقف چرا میریم اقف؟ به خاطر قانون اول نیوتون یعنی هر جسمی حالت خودشون میخواد حفظ کنه مگر اینکه نیروی بهش بود شما وقتی شتاب میگنین احساس میکنین رفتین اقف وقتی سمت شرق هستین قسمت سنگینی سمت راست شماست حالا وقتی سمت راست شماست شما اگر اکسلریت کنید ای اکسلریت میشه ا یعنی شتاب مصبت بدید این سنگینی مثل همین که تو ماشینه میگرده اینطوری میاد سمت شما و این رو به شما نشون میده نورس رو نشون میده پس اکسلریتینگ نورس یعنی میگردید دیسلریت کنید بر اکسلریت جورو میشه ساتیمش اند
00:47:02--->00:47:24
spkr_00: چقدر زیبا توضیح میدید. دوست هم میگن در مورد خانم حجازی میگن. در مورد سکته و خلبانی هم بگید. کامل توضیح بدید لطفا. خب این امشب یه بفهمه. این سکتر رو بفهمه کامل توضیح بدید. من نمیدونم چه رنگم میبارزی. خدا نکنی کسی سکته بگید. بفهمه.
00:47:24--->00:48:09
spkr_04: سکته یعنی نرسیدن خون به یه قسمت از قلب حالا این ممکنه به دلائل مختلف باشه یه لخته میاد یه جایی وامیسته توی رگ رگ رو میبنده دیگه نمیرسه اون قسمت از قلب که خون بهش نمیرسه تا آخر عمر نفر از به این میره میمیره و توی نوار که فرکانسار نشون میده چون این حرکتی نداره این همیشه نشون میده این میشه سکته حالا معمولا تا یک سال خلوان نمیتونه پرواز کنه بعد از سکته بعدش اگر تالیوم تستش مصبت باشه یعنی این که درست باشه میتونه پروازشو ادامه این کل سکته
00:48:09--->00:49:09
spkr_00: دوست قلوب محفظه استاد محفظه بباشید جناب توانگریان الان من نمیدونم کدوم توانگریان هاست فکر کنم الان محشید جان باید بگم با سلام خدمت شما و تیمسار بزرگوار و همه عزیزان جناب همزهی در صورت امکان از کپتن حاجیبنده کپتن ناصر ازراکی در بست شد متشکرم ناصر توانگریان برادر تیمسار اکبر توانگریان روح برادر عزیزتون شاد باشه جناب توانگریان برادر
00:49:11--->00:49:23
spkr_04: ما توانگریان فرمانده دانشگرده خلوانی بودن خیلی از خلوانانی که الان داریم شاگرده ایشون بودن افتحار شاگرده ایشون رو داشتن روحیشون شاید باشه
00:49:24--->00:49:32
spkr_00: واقعا. چه هم فاطمی میگن امشب خدا بخیر کنه. امشب کسی سکسته نکنه. خیلی سا فاطمی میگن.
00:49:33--->00:49:36
spkr_04: سیبیل شما دوت کردین آقای پاتمی من
00:49:38--->00:50:01
spkr_00: میگن عموم هستن خانم جناب چیت فروش هم میگن جاویدپور عارف خلبانان من نفهمیدون این چی ما جاهل خلبان ها هستیم آها عارف خلبان ها یعنی خیلی اعفان دار آقا خدا حفظت کنه استاد عزیز که هنوز هم تو زیهات خوب شما
00:50:07--->00:50:12
spkr_04: بله خدا روح آقای جهانفر محمد جهانفر
00:50:16--->00:50:20
spkr_00: را ما خтивونیم بینت Gift ki هم Kathryn. P глав discoverم بیigon Start.
00:50:21--->00:50:31
spkr_04: الان چیست هستن این جاوید پولویلن پسرمه که وکیله اومده آبتین
00:50:35--->00:50:56
spkr_00: آره دیدم امروز فالوشون کردم الان پیداشون میکنم میگن در مورد اصلا تنسان این هم الهی که همه تون سالم باشید خانم کاشف گفتن آره اینجاست من پینشون کردم این پسر کپتن جاویدپور عزیزن که فکر میکنن وکیلن
00:50:56--->00:51:07
spkr_04: این بردی برکید هستن ایشون هم سآلات حقوقی هرچی دارید میتونید به پیجشون مراجعه کنید و رایگان مشابه روید
00:51:07--->00:52:08
spkr_00: این پیجه جناب پسر جاویدپوره که میتونید برید سآلات حقوقی برای وکالت اینا اگه داشتید ازشون بپرسید خب میگن بهترین خلبان حال حاضر ایران ان نظر استادی جناب جاویدپور چه کسی هستن؟ میگن نظر استاد خلبانی خب ایشون که نمیتونن بگن همه دوستاشون استادن و برحال خلبان برد نداریم همه خوبن همه عادین دوست من که هی سآل میکنید عمل فلان باید بری از مدیکال بپرسید یه سآل میره عمل ندارم برای آقایونه یه مختص آقایونه عمل ندارم فتخه خب و دکترها بپرسید در سن 21 سالگی آی آر میگه سلام در سن 21 سالگی آی آر و ایتی پیل رو بگیریم امیدی به کار در ایران در ایرلاین هست یا این که محبوبیت سنی داره آره فکر نداره آمه
00:52:08--->00:52:46
spkr_04: من خدمتون یه چیزی ارز کنم ببینید اگر شما مدارکی که دارید سواد خوبی هم داشته بیش چون الان الائنایی که میخوان استخدام کنن حتما آزمون برودی میذارن بینید تو آزمون های برودی مثلا بیس نفر میخوان از این بیس نفر ما فرض کنیم که ده نفرشون پارتی داشته جدن ولی اگر شما جز اون سی ست چار ست نفری که میرن امتحان بدن من با امان مدیر رو آمین باشتم حتما شما رو برد میذارم یعنی سی ست نفر حتما برد میذارم
00:52:46--->00:52:50
spkr_00: منظور سی و یک سالگی بود من بسی و یک بودم
00:52:51--->00:53:00
spkr_04: من دانشجویانی داشتم که با 35 سال هم رفتن و استخدام شدن. تو آزمون انقدر نمرشون خوب بود که اون شرکت اونا رو گرفت.
00:53:01--->00:53:13
spkr_00: کدوم آموزشکار بعدم بچه ها از من تو دایریک بپرسیم من حالا اینجا تبلیغات نکنیم خیلی از کنم لطفا در مورد اپ های سی بی هم بگیم که دیگه ما بریم سراغ مراسم من با شما
00:53:13--->00:54:17
spkr_04: عبرهای سی بی عبرهای کومولوس هستن که پیشرفته میشن عبرها میدونین که عبرهای ما پایین متوسط بالا داریم عبرهای کومولوس جز عبرهای پایین هستن وقتی که در هوا رتوبت زیاد باشه و سیستم بالا برنده هم زیاد باشه آب درفتم زیاد باشه این عبرها اوج میگرن آب رین کومولوس میشن و یواش یواش توش قطرات آب و یخ متراکم میشن میرن بالا انقدر سنگیم میشن که دیگه بر میگردن پایین این رفت آمد اینا با همدیگه استقاک پیدا میکنن استقاکشون باعث میشه یونهای مصفت و منفی آزاد میشه این یونهای مصفت و منفی با همدیگه دیشارج میکنن یا ممکنه این عبر با یه عبر دیگه تخلیه الکترین میکنه عبر با زمین با هواپ ما و میلیونها بولت برق الکترین سیته آزاد کنه که به اسم رعد و برق ما میشناسیم این رو بهش میگیم عبر سی بی
00:54:16--->00:54:44
spkr_00: من که تمسال های تمام دوستان رو خوندم میگه سوال ها عادلانه جواب داده نمیشه بنده دو یا سه بار دارم یک سوال رو تکرار میکنم بفرمید عزیزم چیه من الان فقط منتظرم این آقای متحری سوالش رو بپرسه من منتظرم هیچ سوالی هم دیگه نمیخونم بفرمید لطفا ایمیل خودتان رو جهت مکاتبه بفرمید جناب جاوید بفرمید
00:54:45--->00:54:55
spkr_04: من ایمیلم همین کود من که بالا هست mhjavid1335 atsanjmail.com
00:54:56--->00:55:13
spkr_00: بگیری اینهای سوال شما اصلا اگه اون سوال که ماله باد فلانه که مثلا پرسیدین که میتونه باد فت خونه چی و اینا اینا به ما ارتباطی نهره اینا باید بریم مدیکال باید دکترها بپرسید اونم بعد عمل باید
00:55:13--->00:55:18
spkr_04: اینو من خوالم زیاد اطلاع ندارم از پزشکی سازمان بپرسید بهتره
00:55:18--->00:55:42
spkr_00: دقیقاً، این ها که دیگه سوال هایی که باید یک دکتور خب، معلوم منتظرم اینشون سوالشو نپرسید، پس معلومه که ما رم خلاصه خب، عرض به خدمت شما جناب جاویدپور عزیزم، سلام آقا رضای صادقی عزیزم، درود بر شما، پسر تیمسار داود صادقی آقا رضا خیلی، سلام دستیم، آقا برشای پردیسان پرچمشون بلا سمشب اومدن همه
00:55:49--->00:56:59
spkr_04: جان؟ در مورد تیکس هم مثل که من دیدم یه سآلی بود بله تیکس هم بفهمه لطفاً بله آره بله بله ترافیک کولوجن اوویدنس اند آلرت سیستم یه سیستمی هست که خیلی خلاصه ارز کنم ببینید وقتی که هواهات ما دارم پرواز میکنن بین رفت و برگشت هزار پا فاسد هست این هزار پا خیلی کمه پس در نجا باید سیفتی پرواز بره بالا واسه همه یه دستگاهی گفتن باشه که هم دیگر رو بتونن ببینن هواهات ماهی نزدیکشون رو ببینن تیکس بین دوتا هواهات ماه اطلاعات رو برد و بدل میکنه اولا که نشون میده که ترافیک های اطراف یعنی هر پروازی که اطراف هست رو میگیم یه ترافیک و این ترافیک ها رو نشون میده فاصلهش رو نشون میده اگر نزدیک هست احتمال خطر داشته باشه پشتار میده و اگر ادامه پرواز منجر به برخورد بشه حتما کمند میکنه دستور میده که مثلا برو والا بیا پایین این روش میگم تیک
00:57:00--->00:57:26
spkr_00: خب این دوستمون که میپرسید که ما چرا سوال ما رو جواب نمیدیم از این بوگی های متاسفانه چیز بود که دوستاش میگه که سوال من این بود که بعد هیچی ننمشته خب ایفان عزیز ایشون رو هدایت کن به بیرون تا من این آقای رای میانده آره نه آلا من میدونم چون من تمام سوال ها رو دارم میخونم شرایط کلبان نیروی هوایی رو بفهمید لطفا
00:57:27--->00:57:44
spkr_04: الان من از بچه خلابان نیرو هوایی شرط برودشونه دقیقا نمیدونم از بچه های خیلی وقتی که باشون ارتباط به اون صورت با استخدام ندارم زمان ما که خیلی ریه پوشه میگرفتیم استخدامش
00:57:45--->00:58:59
spkr_00: توی یکی از مدرسه های فوق سباک شرکت میکنی به خلابان فوق سباک میشی خب سی و نو سال هم آیا اگه پیام بیام دوره و بگذارونم آیا امکان استخدام وجود داره؟ سی و نو سال که نه غربونت برم نه سی و نو سال بگیه بله نه نه همین آقای متحدیه آره بخواد بره بعد بشه چهل و یک سالش بعد بخواد بجاندی میشه چهل و دو سالش آقای داری آقای داری آقای داری آقای داری آقای داری حالا یکی تو سن شما که شکاری پریده با از ایرلاین از مثلا چیز اومده ایرفوس اومده خیلی فهم میکنه و بخواد اونا دوره دیدن و بعضیشون تایب دارن تو نیره هوایی اومدن لحف سد چلحه فریده یا رو خلابان مثلا میراج اومده آشیانه پرواز کرده تفاوت یک آرف در زمین با یک آرف در آسمان چیز خلابانی تحصیل داره در ایرفان اینو آتش پروزیده نمیدارم شما اگه اطلاعات داریم بفرمید شرط مهمان داریم که گفت که تیوزن
00:59:00--->00:59:07
spkr_04: آقای آتش ارش شود که نمیدونم از عرفا بپرسید من جاهلم
00:59:07--->01:00:08
spkr_00: من این رو میپرد من میگم میگه از او پرسیدن که بالاتر کجاست گفت بالاتر جهانی دیگر است آلمی که از آلم خاکی جداست پهندشت آسمان بی انتهاست باز آتش میگه باز پرسیدم که بالاتر کجاست گفت بالاتر از انجا راه نیست زن که انجا بارگاه کبریه است آخرین محراج ما عرش خداست باز پرسیدم که بالاتر کجاست لحظه ای در دیدگانم خیره شد گفت این اندیشه ها بس نارواز گفتمش از کشم شاعر کن نگاه تا نپرداری که گفتاری خطاست گفت بالاتر جهانی دیگر است آلمی که از آلم خاکی جداست پهندشت آسمان بی انتهاست دورتر از چشمه خرشیت ها باز هم بالاتر از عرش خدا عرصه پرواز مرغ فکر ماست عرصه پرواز مرغ فکر ماست رج第一 پevery درشت دوست PYM JBZ
01:00:07--->01:00:13
spkr_04: پیشنهاد میکنم هرچی سآل ارفانی داری از جناب همزهی
01:00:12--->01:00:57
spkr_00: ارتفاع هلیکپتر سخت به ارتفاع هلیکپتر معمولا زیر درد پرواز ماند چون پرشرایز نیستن نیستن. جامب چیتفروش میگن واقعا کپتن جاویدپور آرف هستن. شک نکنید جامب چیتفروش میگن آقا جامب چیتفروش میگه دیگه من قبول میکنم قربان میگن راجعه مهمانداری آقا پرسیدن یه بارم بچه ها کسایی که سوال دارن تکرار میکنن راجعه به خلبانی استخدام راجعه به میرسی خانوم توانگریان راجعه به استخدام خلبانی نمیدونم اوییشن اوییشن اوییشن اینا هر چیزها برید تکرار این لایف رو ببینید دیگه سوال های تکراری نکنید لطفا که دوستان
01:00:57--->01:01:00
spkr_04: حالا آبا اگر خواستن توی دایریکت بیان من دفتت بسید
01:00:59--->01:01:21
spkr_00: دایرکت بیان من در پتبه سونم دیتیلش هم تو دایرکت عالی بود بهترین جواب بود جناب صادقی عزیز رضا صادقی گفتن گیرنده شیر لایک تلایی گوینده شیر مرسی تیمسار ما ازم آقای عباسیان ازم نریمانم به شما کلی درود فرستان ولی منم ممنونم قربان
01:01:22--->01:01:27
spkr_04: نریما یکی از بچه هایست که واقعا من از تر دل دوستش دارم
01:01:28--->01:01:39
spkr_00: خبه بانتون با. عرض و خدمت شما کسر. من فداد شم آل جان. شما کلام آخر رو بفهمید تا به امساق مرستم.
01:01:45--->01:02:24
spkr_04: خب ببینید من پیشنهاد میکنم دوستانی که میخوان بیان خلوان بشن نیان خلوان بشن مگر این که آشق خلوانی باشن یعنی دو دو تا چارتا نکنن برای خلوانی اگر دو دو تا چارتا کنن هزینهی که صرف خلوانی میکنن جای دیگه اگر برن سرمایه گذاری کنن از نظر مادی بهتره براشون ولی اگر آشق باشن دیگه آشق دو دو تا چارتا نمیکنه میاد دیگه این کارها هم کالی نداریم و اگر هم اومدن حتما یه شغلی داشته باشن کنار شغلش و حتما هم برن تحصیلات دانشگاهی داشته باشن زبانشونو خیلی قریب
01:02:26--->01:03:21
spkr_00: ای جون دلم ما بعد از شما در خدمت کپتن رامین همزهی هستیم پسرموی خودم که شونم ای تی پیل درست میدند و ماشالله جناب فاتمی میگن حسین جان عشقی قربونت برم جناب بهادر کیوانی میگن که به بچه لذتی بیشتر از این که صدای استاد جاویدپوره دوباره تو لایف میشنویم آقا شیرموزم ایلیا بیا ایرقه بیا بیا بیا بیا بیا بیا بیا بیا اینجا شیرپسته بیا این پسر منه تیم سار بفن بیا اینجا بشین خمشون ایشون پسر منه ایلیا فرمودیم ایلیا همزهی بله ایلیا همزهی بگیشن
01:03:22--->01:03:29
spkr_04: که اسم خوشنگی و چهت ما شالله خوشتید خودتبسش کنیم بیغنم خودتبی برام
01:03:28--->01:04:58
spkr_00: مدرسه نمیره مواشم بستم خب آقا ایتون دانه چهاره دانه چهاره تکوان دو ایلیا ببخشون آس آس آس آقا من کاراتهی میگم آس آس میگن که شما باید بگیم تکوان تکوان بلی هیچ علاقه به خلابانی نداره مثل پسرهای من پسرهای من هم هیچ کدو میشن علاقه به خلابانی نداره بگم سلام دکتر ایلیا رامی تیمسار فاتمی بلند شد جلوشون وایسا پاشه تیمسار فاتمی اصلاد من خبردار وایسا چنان فاتمی مشتبه فاتمی نمشته بحفه ماشالله دیدی؟ خدای افتفه خانم کاشف هم برد نمشته خانم توانگریان بعد خانم عباسیان ماشالله حسن داره برد کلی قلب میفرسته ایشون دانه بعد ایشون ماشالله اصلا تو گرجستان هم رفت اول شد بینه تورنورت ماشالله بلاخره باید بلاخره پسر شماست دیگه باید این چیزها رو داشته باشه علی پارسان میگه برعکس من علی پارسان ولی عاشق خلابانیه خب آقا شما صحبتی دارید بکن برای بچه ها الان چرکراز چندو میحرف دارید نه خب بدم یا بگو دیگه بابا نمیشون خب میگن بعدن میام حرف میزنم ایشونله توی فاسد
01:04:59--->01:05:07
spkr_04: جنابه همزه ایم من یکی از بچه هم که رفتن اون دنیا اسمشون ایلیا بود.
01:05:07--->01:05:10
spkr_00: یا بود. ایچانت انا. ایچانت انا.
01:05:12--->01:05:15
spkr_04: برمونی شما، خدایشون ایفستانی برمونی شما
01:05:19--->01:05:24
spkr_00: بچه این قلب چه رنگی قلب میخوایی تو من بگم به آه؟ نه بگو یه رنگ
01:05:24--->01:05:45
spkr_01: یه رایی بگو یه رایی بگو آقا قرمز رو دوست داره چه روش انگاه که خش داره این بچه رو اصلا میخوره بچه ایمان باشه ایخان کم روه میگه نمیخواد قلب بفرسی بعدم میام
01:05:47--->01:06:01
spkr_00: مرسی سلامت داشت خوبشو خدا بزرگم آقا این بچه من اصلا به من نرفته نمیدونم چرا اینقدر اگه خوبشو نه منظورم از راز کمرویه من خودم کمرویه
01:06:08--->01:06:45
spkr_04: یادی کنم از چند تا از دوستانم که سفر بودن آقای حسن غلامزاده روحشون شاد باشه ناصر حبیده منصور نازریان رزا زدین و آقای عصدی یساقی منصور سبوتیپور رزا کیانیه این را دوستانی بودن که اکثرا همدوره ما بودن هم تو همون کلاس آخر بودیم و دیگر شهده دوست داشتم که اسمشون بیارم یادشون گرامی باشه
01:06:49--->01:08:49
spkr_00: چقدر عالی یادی کردید خب من امشب لایب امشب رو تقدیم کردم به جناب ایلخانی عزیز من بیوگرافیشون من چون من نمیخواستم مسدقوقات شما بزرگواران بشم دیگه زیاد نرفتم ولی آخر لایب حتما از بیوگرافی شهید والا مقام شهید سرتیب خلبان علی ایلخانی خواهم خوند من مزامه استاد عزیزمون نمیشم لطف فرمایید کپتن عشق که اینقدر عشق دارید و اینقدر عشق وزیدن به شما من ندیدم واقعا ندیدم این همه عشق کسی یعنی تمام خانواده ها همه بیدار شدن اومدن جناب چیت فروش که معمولای کم برای کسی منویسن برای شما کلی نوشتن و بقیه همرزماتون جناب فاطمی هم تا این وقت شب خودشون یه لایب داشتن با شما موندن و بقیه دوستان شاگرداتون همه کسایی که تو لایب هستن من از طرف تمام این عزیزان به شما درود میدم و واقعا افتخار میکنیم به شما که توی اوییشن یکمچین استاد چیر دست و ناطق و واقعا بزرگی داریم من از شما خواهش میکنم با تمام وجودتون یه تو پسر من اومد پوریا جاوید پورالان پوریا عزیزم کجا هست فقط من یه دقیقه ببینمش الان اومد پوریا عزیزم با این پروفایل زیبا که معلومه که خیلی هم خوشتیپه ازار ما شالا ایشون هم چیکاره هستن لطفاً به فهمه کارگردان هستن کارگردان هستن بله او بابا به قرآن گفتم این تیپش تیپ خواستم بگم تیپ انرپیشگی کارگردان هست دو تا فیلم تلویزیونی که حالا استاد یه بار میگن فیلمه رو یه بار بفهمید توی شبکه سپه پادر
01:08:50--->01:08:58
spkr_04: و آخرین اختار و چند تا فیلم مستند و داکیومنتوری و کتاه و این هم کارده.
01:08:58--->01:09:08
spkr_00: حتماً میاریمشون بالا یه شب باید بیان تو لایف ما نمیدارم نزدیک استاد نیستن بیان تو لایفشون رسک جدا هند از ما بله من نه
01:09:14--->01:10:04
spkr_04: از همسرم خیلی تشکر کنم ما همین داشتی این کارو میکردیم آره بفهمی شما تشکرتون رو بکنید چون که تمام این سالها سبورانه سبورانه واقعا ما رو تحمل کردن دیگه شما میدونید همسرهای خلبانها چقدر زحمت میکشن و چقدر سبر باید باشته باشن ما معمولیت هایی که میرفتیم هفتگی توی پایگاه های مختلف تک و تنها خیلی سخت بود و هنوزم که هنوزه بعضی وقتا من صبح ساعت شیش میرم ده شب میانم تنهای تنها بچه هم که دنبال کار خودشون من از همینجا خیلی تشکر میکنم از کارهایی که به صلاح زحمات همسرم
01:10:05--->01:10:53
spkr_00: جناب کاشف میگه پوریا کارگردن تا آتفم هستن. تیمسا کاشف. تا آتفم کارگردنی کردن که بده آدم رفت بگم. اینقدر با عشق از این بانوی فرهیخته همسر گرامتون که تو لحظه لحظه این ترانزیشن هایی که شما داشتید از اف پنج از حالا همون برحال اف پنج اومدید رفتید پی سی سیکس اومدید این بر ایلوشین تو تمام این ترانزیشن ها ایشون پا به پای شما تو اساس کشی ها بودن. توی زهماتی که برای شما شب نخابیاتون درس خوندناتون اف تی دی های حواب های مختلف دوراهای مختلف تا این شدید که شدید تیمسار سرفراز کپتن جاوید پور عزیز که واقعا باعث فخر ایوییشن هستید.
01:10:56--->01:11:34
spkr_04: خواستم از شما تشکر کنم. ببینید که قانون نیرو هوایی و همینطور خواستم بازم بگم هوا نیروز هم همینطور. اتفاقا ما اونجا که هستیم با دوستان هوا نیروز هم هستیم به یکیشون پیشنهاد گفت کردم. گفتم همین کاری که جناب همزهی دارم می کنیم شما بکنیم برای هوا نیروز. متاسفانه کلن ارتش مظلوم واقع شده. مظلوم واقع شده. و اگه می تونستنم شاد می گفتنم اصلا نبوده دو جنگ. برای خب این کاری که شما کردید این قهرمانان گمنام و ناماور کردید. واقعا دستتون دردن. من دستتون رو می گذرم.
01:11:33--->01:13:06
spkr_00: ما داریم دیگه تموم میکنیم ما حقیقتش یه دوره مفصل با همه رفتیم چند تا از عزیزان موندن که اونا هم ایشالله اگر راضی بشم بیان ما چون نمیخوایم دیگه تکراری پخش کنیم تکراری زبط کنیم چون خسته میشن مردم ما یک دوره کامل نزدیکه اگر اشتباه نکنم ارفان اگر به من کمک کنه ما فکر میکنم یه چی دروده 400-500 گیک خاطره زبط کردیم که دیگه نمیخوایم این دوستان رو عذیت کنیم میخوایم این مسیر لایف رو یه مقداری تغییر بدیم که اگر این چند تا عزیزی که مثل یه هم محققی و بعضی از این بزرگان هستن شالله با امید خدا تشریف بیارن ما دیگه این مسیر لایف رو میخوایم تغییر بدیم خسته کردیم دوستان خودمون رو و میخواییم بریم به یک جهتی دیگه انشالله حالا با امید خدا ارز کنم که انشالله با امید خدا شما هم که خب کن جلسه دیگه ما در خیمت شما حالا خواهیم بود برای این بحث یه مقداری تغییرات تنوعی تو لایف ها ما از طرف خودتون لطفا یک رنگ تقدیم کنیم به این بانوی فریخته به خانم جاویدپور عزیزمون قرمز رنگ عشق، رنگ ولنتان، رنگ قرمز رو جناب جاویدپور تقدیم کردن به همسرشون جناب پوریای عزیز قبلا قرمزه رو دادن من نمیدونم چجوری بود جریان مثلی که میدونست
01:13:06--->01:13:10
spkr_04: پلن ما نواده تن پلن همه قرمز هستم
01:13:10--->01:14:08
spkr_00: بس قرمزته من فکر کنم بقیه رنگ ها رم هم همینجوری مخوای قرمز ببین خانوم کاشف تقدیم کردن این رنگ های قرمز رو به خانوم شما ما هم از طرف خانوم کاشف و تمام بچه های توی لای تقدیم میکنیم به خانوم جاویدپور عزیز آقا رضای صادقی آقایش خانوم شیرین خانوم حدیث ماشالله آقای عادل جدی تماما این رنگ ها رو خانوم مهنتی آقای یوسفی بح تیمسار وزیری این آزاده سرفراز رنگ های قرمز رو تقدیم کردن به همسر گرام خب دوتا رنگ تقدیم کنید به این جا هم کاشف عزیزم ماشالله تقدیم کنید به این دوتا فرزند نابتون کپتن فاطمی عزیز ماشالله مبینی این اشخاص داره میاد بالاها از طرف هم رزماتون خب دوتا رنگ تقدیم کنید به این دوتا فرزند فرزند
01:14:09--->01:14:14
spkr_04: فرمز نباشه؟ صورتی و سفید
01:14:14--->01:15:57
spkr_00: با چه رنگ های جنترمنانه باقانی صورتی و صفید تقدیم میشه به جناب آقای پوریا و آبتین آبتین عزیز پوریا و آبتین جاویدپور کارگردان و جناب وکیل وکیل وکیل ای جانم من حافظه رو باش تو رو خدا این دوتا رنگ رو رنگ صورتی و رنگ صفید رو این خانوم عباسیان نسیم عباسیان به این قشنگی چیدن برای این دوتا فرزند ناب و گل و فرهیفته شما دست همگی درست نکنه ما هم از طرف مردم ایران از طرف مردم ایران از طرف بچه های لایل الان نگاه کن خانوم عباسیان سریع میده من نمیگم چی از طرف مردم ایران و بچه های لایل و این بچه هایی که تا این لحظه موندن به شما تقدیم می کنیم اینهایی که الان قراره بیاد محبت دارید انشاءالله که همیشته سلامت باشید و خداوند انشاءالله حفظتون کنه و انشاءالله سایتون بر سر خانواده مستدام باشه همیشه زنده و سلامت باشید ممنونم از این که توی لایل ما شرکت کردید آرزای صادقی این چیزی که مورد نظر ما بود رو به این زیبایی چیز کردن خانم مهنتی همسر شهید محسن مهنتی خلوان اقاب آسمان 14 اصلا آقای بول ممنونم که این اقاب های رو غطای کردن
01:15:46--->01:15:52
spkr_01: خانم مهنتی همسر شهید محسن مهنتی خلاوان اقا واسمان
01:15:57--->01:16:12
spkr_00: ممنون تیم سار معظم میریم خدمت کاپتان رامین حمزه ای از کاپتان های قشمیر که دارن پرواز بگن با فکر سد اینشالله پای صحبت ایشون
01:16:13--->01:16:16
spkr_04: خیلی ممنون از شما و از تمام عزیزانی که محبت کردن
01:16:16--->01:16:49
spkr_00: آقای اینجوری کنید. حسن یک عکس از ما بگیره؟ حسن جان یک عکس بگیرید از این خاطره یه از تو بزار من این کامنتر رو ببندم اینجوری؟ حالا اینجوری یک عکس بگیرید. حسن جان ما این نماسته رو خانوم مهنتی به من یاد داده. گفت هر وقت میخوایی به خودت کنترول داشته باشی به حسابت چون ایشون استاد یوگاهه خانوم مهنتی. گفت بگو نماسته اینجوری کن. منم الان میگم نماسته استاد ما از انجام جاویدفور عزیزم. نماسته
01:16:51--->01:17:03
spkr_04: خب یه چیزم من یه تک کلامی دارم که شاد باشید. یعنی کلن خسته نباشید نمیگم. پی کلاس هم هرکی میگو خسته نباشید بونر میگره. شاد باشید.
نظرات
ارسال یک نظر