کپتن🛩 حسین فخری نژاد 🛫


00:00:00--->00:00:04
spkr_01: سلام آزاد و بیخم

00:00:09--->00:00:32
spkr_00: من فضای شما باشم که کپتن من الان صدای شما رو دارم ولی اگر دوستان به من الان بگن که تصویر شما چطوره تصویرتون الان خوب شد سر الان شما داری مناصر؟ بله کاملا خیلی شما ادامه بدید لطفاً یک بیوگرافی از خودتون بفرمایید کپتن نازنین تا به این سواه مستمید

00:00:31--->00:03:28
spkr_01: ممنونم متاکرم من فخر نجات هستم قلبان هواپیمایی بوارش 737 چند سالی هست که در صنعت عبیشن در خدمت دوستان هستم شرکت های قبلی که مشکول به کار بودم هواپیمایی آتا بوده آسما بوده چند این سال و قبل از اون هم دورای آموزشتی رو در محکز حوانوردی آرتاکیش به اتمام بسندم و چند این سال هست که در عرصه آموزش هم مشکول به کار هستم و در واقع میشه گفت که مدیون صنعت حوانوردی و به خصوص بزرگان این صنعت که اغلب از همکاران و دوستان نظامی همکار شما بوده هم هستم بزرگانی مثل مرحوم تیمسال داردپی روی شون شاد روی شون شاد واقعا که بخش عظیمی از صنعت حوانوردی ما به خصوص این پیشرفتهی که در صنعت آموزش حوانوردی سیویل یا غیر نظامی سولت گرفته مدیون زحمات و پشتکار ایشون هست و تفکراتی که توی این سیستم ارائه دادن همه ما نسل سه وم یا چهار ومه بعد از انقلاب تقریبا میشه افناه که توی صنعت مشغول به کار هستن مدیون این مرد بزرگ هستن روی شون شاد باشه و امیدوارم که دوستان دیگری که در این صنعت مشغول به کار هستن بتونن در مسیر و حرکت ایشون قدم بردارن تیمسال اعتزاد تیمسال رضایی بزرگوار که چندین وقت از ایشون من بیخبر هستن اینها از بزرگان روی شمی بودن که در صنعت نظامی مشغول به کار بودن و در بخش غیر نظامی صنعت هم به خوبی ایفای نقش کردن و صنعت حانواردی غیر نظامی رو به خوبی پیش بردن استاد امور تخصیصی و به خصوص اخلاق بنده بودن و از وجودشون بحقه کافی بردیم و صحیح کردیم تا اونجایی که در تاوانمون بوده هر چیزی رو که از بزرگان نظامی هستن گرفتیم رو به دوستان دیگر هم انتقال دنیم در خدمت شما هستم اگر سواله خورد چیزی هست تاوانمون بوده تاوانمون بوده

00:03:26--->00:05:20
spkr_00: خبار بایدیم من افتخار این رو داشتم که در سال 92 یکی از شاگردان شما در یکی از دروس شکت آرتوکیش باشم و واقعا شما از لحاظ عدب، انسانیت، بزرگواری، نالش، طوان از هر لحاظ یکی از بهترین ها هستید و واقعا من فکر میکنم شاگردان زیادی رو تربیت کردید و به عرصه ایویشن تحویل دادید که اینجا من از صرف همه این عزیزان از شما تشکر میکنم و به خاطر تمام تلاش هایی که بعد از پرواز ها من میدیدم با لباس فرمتون با یونیفرم میامدید سر کلاس و با چه خستگی، بلی با چه عشقی و انگیزهی میامدید میامدید و در این سحنه هم حاضر میشدید و چقدر زیبا ما در کنار شما کسی و فیض میکردیم من ممنون هستم، میخواستم این تشکر رو از طرف تمام بچه هایی که شاید شما بودن از شما بکنم میخواستم بودن برم، میخواستم بزرگواری بفهمید کپتن یه مقداری شما ماشالله خوب موندید که شاید دوستان هلا فکر میکنند شما همین هم مثلا یه دانشوی خلاوانی باشید میخواستم، هموزم دانستوارید میخواستم، هموزم دانستوارید شما خوب چند تا تایب پریدید و چند تا ارلان بودید، خواستم یک کچولو راجب این اعاپیما هایی که پریدید و ارلان هایی که پریدید یه مقداری اگر میشه صحبت بفهمید حالا بعد بریم برس و ببریم جایی دیگه، بفهمید خواهد شده

00:05:16--->00:09:46
spkr_01: حالا بعد بریم برس و ببریم جایی دیگه بفهمید خواهیش میکنم همطور که گفتم من شروع دور خلاوالیم توی مرکز سنت هوانواردی بود ولی تکمیلش در مدرسه هوانواردی آرتاکیش بود اولین دوره بودیم اولین استاد بنده جادارو ازشون یاد بکنم استاد مسعود جلالی بودن که حجه هستن انشالله سلامت باشن شاید تصویر من رو بعدم ببینن اولین کسی که از علم سنت هوانواردی به من یاد دادن نشون بودن و در خدمت دوستان این مثل فکر میکنم سن نمیشنستم من درجه های نظامی رو خوب ولی فکر میکنم سرهنگ شاید نجات بودن باید تیمسال حالا من خیلی خاطران نیست که اون موقع درجه داشتن از لازم نظامی ها رو خوب نمیشنستم ولی من دیگه نشنستم از کپتن جاویتور رو عزیز یاد بکنیم که احتمالا توی این لایب هم شرکت داشته باشن بله الان هستم تیمسال رزایی و همطور که دوستان دیگه ای که الان به اسپوردان از همه فکر میکنم اگر ذهن من جاره نکنه باعث کمرا توی برگشتون بشن سال هشته تو شیش یا هفت وارد هواپیمایی آسمان شدم با تایف 727 شروع کردیم یک هواپیمایی بسیار دوست داشتنین نازنین و پرتوان که مهندس پرواز داشت نسل قبلی هواپیمایی بود که دیگه الان تقریبا میشه با حجود خارجی ندارن یا از دور دارن خارج میشن بود و اونجا خیلی چیزها رو یاد گرفتیم اساطیق خیلی خوبی داشتیم در شرکت هواپیمای آسمان حدود دو هزار ست روی هواپیمایی 727 یا به قول بچه ها پرانسس آسمان ها پرواز کردیم که هر وقت یاد این هواپیما میافتن واقعا لذت بخش اکسا تصاویر و ویدیو هایی که تحییه کردیم تو این زمینه رو هر از گاهی مرور میکنم واقعا خودم به وجدیم امیدوارم تمام همکاران و اساطیقی که توی اون تایپ بودن مثل کپتن احمدی بزرگوار و مهندس پروازایی که توی این صنعت بودن و توی هواپیمای آسمان مشغول بودن هر جاستن سلامت باشن و اگر تصویر واسیده منو میبینن سلام من رو پذیرا باشن بعد از اون هواپیمایی 727 ما به دوره ارباس 340 رفتیم که بنابرای دلائلی این دوره تکمیل نشد برای بنده بعد از اون وارده نابگان فکرسط شدم و حدید خاطرم نیست چرا بعد این حدید نزدیک به 2000 ستم اواپیمای فکرسط رو پرواز کردم و بعد از اون تایپ ارباس 320 و خانوادی 320 رو پرواز کردم که شامول 318 319 20 21 بوده و با اغلاب اینها پرواز کردم و بعد از اون برای دوره کپتنی باز دوباره مجددن برگشتیم به هواپیمایی فکرسط و بعد از اون هم دوره تایپ امبرائر 145 رو در هواپیمایی آتا تایی کردیم که به علت مشکلات اقتصادی و حالا مسئل دیگری که عنوانش اینجا مجال نیست دوره تکمیل نشد و ناخواسته بدونیم که ما بازده داشته باشیم سر از هواپیمایی بوینگ 737 در بردیم و تاییپ رو اونجا گذارمدیم و الان هم بعد از تایی دوره زمینی بوینگ 737 در هواپیمایی آتا عملا در هواپیمایی وارش استان مازنوران که بهیست تهیغانش ما مشکل دستیم در خیل وقت دوستان و عزیزان هستیم بشترازینو بجوال

00:09:49--->00:09:55
spkr_00: شما هم تو وارش 738 فهمودین؟ بله بله 738

00:09:59--->00:10:32
spkr_01: مدل های 300 داره بس 500 یعنی مدل های کلاسیک هست برای اعلانه دیگه هم به صورت مهمان پرواز کردیم که هواپیم های 400 هم داشتم بسی هواپیم های تابان و یا گشت رو نکنم برای کاسپیان هم پرواز کردن اون هم خاطرم نمیاد داری 300 400 500 رو پرواز کردیم این هواپیم های 737 کلاسیک چا مالی های 700 300 400 و 500 بشید در خواداتون هست

00:10:33--->00:10:44
spkr_00: بور میتونم من میدونم شما امروز پرواز بودید فکر کنم چهار لک به سمت جزیره کیشو برگشتید و من بعض و باتون تنم درسته چهار لک بودم

00:10:43--->00:10:55
spkr_01: بودم بود؟ بعد و بعد چارلک بود از تهران به کیش رفتیم و از کیش به اسفحان از اسفحان به کیش و مجددا به تهران برست بدیم

00:10:55--->00:11:28
spkr_00: خسته نماشید با این همه خستگی من شرمنده هستم که حالا مسنده اوقات جنابالی شدیم و منده بذاشتید بر ما کپتن شما قبولونتون برم در آرتاکیش خیلی وقت دارید تدریس میکنید چه درس هایی رو تدریس کردید؟ دوستان ما هم بعضا یه سوالایی دارن حالا میخواستم اینم به قول معروف این سوالای این دوستان هم من ازتون بپرسم اگر بشه من فقط میخواستم اینم چه درس درستی رو شما علم نجا

00:11:28--->00:11:39
spkr_01: ببینیدیم تدریس رو بلا فاصله بعد از این که دوره سی پیل رو گذارندیم با درس هواشناسی شروع کردیم و

00:11:39--->00:11:58
spkr_02: بارون

00:12:00--->00:12:59
spkr_01: درست تخصیصی هواهنوردین و غیر از درست قوانین رو اکثرشون رو تدریس که ایرودینامیک انسترومنت یا حالات دقیق نویگیشن، پرفرمنس، ارزن به خدمتون که ویتن بلانس یا بزنو تغادل او پیما و درستی که غیر از قوانین هست و اکثرا در مدرسه های مختلف مثل آرتاکیش، مرکز سنت هواهنوردی، دانشگاه علوم کار بردی، ارزن بسید براتون که پارسیس و سایر مدرسه که هایی خاطرم نیست بودی های ماهان و اکثرا جایی که آموزش هواهنوردی داشتم این افتخار رو داشتم که مختلف رو انتقال تجربه داشته باشتم در این حد در خدمتون

00:12:58--->00:13:27
spkr_00: خیلی وقتتون بگیرم البته چون خوب خصه هستید و خودتونم اینو فهمو دید ولی ما برحال جسارت کردیم و گفتیم که تشریف بیایید انشالله حالا یه تایمیه که خیلی سرحال باشید میخوایم خدمتون برسیم فقط چند تا سوالانی دوستانمون هست که اولا میپرسیم که ما به خلبانی جنگی هم علاقه داشتید از قبل

00:13:28--->00:16:10
spkr_01: بله به مثل همه پسر بچه ها خب با دیدن هواپیمای نظامی باشی که اران دوید بجدیش دست میداری و دوست داری که همیشه در جایگاه اون کسی که توی اون هواپیما نشسته و اون مانو بای قشنگ و انجام میده باشه ولی من از ابتدای کار علاقه به هواپیمای مسافر بریم بیشتر از هواپیمای جنگنده باشی چون ناخواسته از هواپیمای شکاری به علت این که ما در یک شهر مغزی زندگی میکردیم و از سمت هواپیمای شکاری حالا رژیم قبلی عراق خاطرات و بسیار بدی رو دارم خیلی دل خوش آیند از هواپیمای شکاری ندارم علاقه این که دیدنشون باعث بجد من میشه ولی یه خاطره خیلی بدی حتی در این حد که من هواپیما رو زمانه جنگ دیدم که لولویل پرواز میکردن دیوار سوتی رو میشکندن و حتی با چشم خودم دیدم که بمب از هواپیما پایین رفته شده و من سنگرگی روستم همه چیز رفته روی هوا و ما به طور بسیار شانسی یا رحمه خدا منگوزه زنده موندیم یا در مواردی دیدم که توی شهر خوربان آباد که من متولد شدم از گلل بارون هواپیمایی نظامی توسط خلابان هایی حالا نمیدارم چی باید اسمشونم گذاشت که مردم رو به رکبار میبستن دیدم تا حالا سحنای عجیب داریم اینه که به اون چیزی که تو زهن من از خلابانی شکالی و نظامی بود یه مقدار تغییر کرد و البته خب به هزفیدان و هواپیمایی مسافری علاقه خاصی هم داشتیم ولی همچنان دوست دارم هواپیمای شکالی و نظامی رو دیدنشون و مانوراشون و اینا رو رزت میبارم هر از گایی توی فردگاه مهراباد به خصوص وقتی هواپیمای شکالی تقسیم میکنن از جلی ما را راید میشن من با وجد خاصی مثل روز اول اینا رو دنبال میکنم و حتی تو بعضی از کلیپایی که ساختم اینا رو به نوایش داره بردم و سعی کردم که زیبایی کار رو به دوستانی که توی پیجی من هستن نشون بدم آره بوده ولی بارد اون فضا نشدم حالا به درمیتر دوزیف دارم دخل برده درمیتر دارم

00:16:10--->00:16:42
spkr_00: کپتن راز این آرامش شما چیه؟ شما به عنوان واقعا یک استادی که اصلا معروفید به اینقدر آرامش حتی بدترین شرایط هم شما باز آرام هستید این رو از قبل همیشه داشتید یا این که واقعا این رو تمرین کردید برای این دوستان عزیزمون که برحال آی پی هستن جه های مختلف استاد هستن این رو توضیح بدید چون واقعا این یکی از حسنای بارز شما هست

00:16:43--->00:17:03
spkr_01: خواهش میکنم. من اصولاً آدم آروم و ریلکس تقریباً به هستم اوتوماتیک. خیلی تمرینی برای موضوع نکردم ولی گاهان میشه چلا که من عصبانیم شدم. این روز من خودم توی اصفحان یه مقدار عصبیم شدم لنک همیشه ولی

00:17:03--->00:17:26
spkr_02: این باید

00:17:27--->00:17:45
spkr_01: پوش دادن به موسیقی شاید میتونه کمک بکنه. داشتن خلبت با خود انسان رو تفکر کردن میتونه یه مقدار کمک بکنه و جامعینی کلا میتونه انسان رو از حالت ریلکسی پرخوردار بکنه. حالا چقدر به بهره ما روزید.

00:17:45--->00:17:49
spkr_00: استداتون پس شدید. اصلا من متوجه شدم شما موسیقی کار میکنید. درسته؟

00:17:47--->00:18:04
spkr_01: متوجه شدم شما موسیقی کار میکنید درسته؟ نه موسیقی گوش میدم شنونده هرفهی دستم ولی تو الان ساز دستم نگرفتم ولی خطاتی میکنم شعر میگم شاید به خاطر این دلال باشه پرداختم به امور لطیف شاید انسان رو لطیف کننده میتونم

00:18:08--->00:19:07
spkr_00: می‌تونه این باشه. من فقط کامل می‌کنم صحبتاتون رو که تمام خلبان‌ها یک جوری، یک قسمتی از ذهنشون و قلبشون درگیر این هنرهاست مثل شعر، نقاشی، موسیقی، آواز و هر کسی یک جوری. و این یک مقدار زیادی از اون اول که به خاطر علاقه‌ای که دارن شاید کمک می‌کنید. چون خلبانی هم خود شما بارها فرمودید یک هنره. هنری هست که شاید به عنوان یک شوق نباید آدم نگاش کنه که واقعاً آدم باید یک ظرافت و یک حس قشنگی داشته باشه. کپتن من قهرونتون، ماشاءالله این دوستان شایرداتون دارن می‌نویسن که شما عشقید، شما یکی از بهترین ها هستید و این همه عشق و محبت و واقعاً بدون زحمت شما به دست نهی بردید قطعاً. اختیار دارید، اختیار دارید. من مخلص شما.

00:19:06--->00:19:24
spkr_01: من خواهیم که می بینم این پیغام هاشون این پایین میاد ولی متاسفانه نمیتونم تم هر که از داشته باشتم که هم صحبت بکنم و همین که در لحظه پاساقشون رو بدم من اصلا وشون تشکل میکنم خیلی ممنون از شما که این فرصت رو فرامو بودیم که میتونیم

00:19:22--->00:19:58
spkr_00: شما افتخار داردید. این لایف مختص به خلابان هاست. چه آوییشن، چه خلابان های ایرفورس، ما خاطرات رو زب میکنیم. شما هم قطعا یکی از فرهیختگان این فن هستید و باعث افتخار همه ما. من فقط میخوام اگر توصیه برای این بچه هایی که علاقمند به خلابانی هستند دارید بفرمایید چون اینها میخوان یک خط و محش مسیر تحصیلیشون رو مشخص کنند. اگر سلام میدونید تو این بحث هم یه مقداری راه نمایشون کنید.

00:19:59--->00:22:28
spkr_01: خواهش میکنم توصیه ای که من اغلب دانشجوانی که باهاش حالا حضوری درگیرستم فیش تو فیش یا این روزا به خاطر این شرعه تو کورونا ما آموزش همون اکثرا الکترونیکی و از راه دور شده توصیه ای که میکنم اینه که اگر واقعا به این داشته علاقه دارین و برای چیزی غیر از خود هواپیما به این سانت علاقه من نشدین واردین داشته بشین یعنی به لپ مطلب رو بگم این که اگر هواپیما میبینین و دلتون پر میزنه فقط برای دیدن اون هواپیما واقعا واردین حرفی بشین من خلا یه خودم فضا عوض بشه این که من خودم همین با همه این تجربهاتی که داشتم و اینه حالا بعضی فکر میکنم که بارد عادی شده باشه هواپیما که میبینم یاد صداش میاد همیشه دنبالش میگردم که این آواپیما کجا از کجا داره میره و مثلا خانم هم به من میگوید که بابا تو دیگه این آواپیما دیگه باید اشباه شده باشی باید میگردم من پیدا کنم ببینم این کدوم آواپیما چیه کجا داره میره و هنوز اون علاقه ها تو من وجود داره و اگر یه همچنین حالتی و این همچنین حسی وجود نداشته باشه واقعا این پسکی بلندی ها و این سختی هایی که خودتون در گیرش بودید و لمس کردید باعث میشه که اون کسی که به هر دلیل غیر از این وارد اینسان هستی یا علاقه مند شده به لباسش علاقه مند شده به پرستیجش علاقه مند شده به مادیاتی که فکر میکنن ممکنه توش باشه ولی نیست میتونه اون فرد رو از این را باز بداره و زده بکنه یعنی اگر واقعا آشق بروسرستید و دلتون پر میزنه وید هواپیما باید باید بارد این راستش شد و باید براش تلاش کرد و همیشه هم به دوستان میگن که این خلالبان شده مثل کندن کوه با لاخان هست یعنی اگر طوانش رو دارین صبر و حسله شد دارین و میتونین جلو بیاین باید این و یه چیزی نمیتونه پشت با نه این باشه مگر اون داستانی که گفتونی و اگر برای این آمل فقط آشق خلالبان شدن هستین میتونین را ادامه بدین و این کار براتون دزد بخش باشین در غیر این صورت راه پرپیچو خمی جلو راه هست و فقط با این روش میتونین ساده شده

00:22:30--->00:23:25
spkr_00: من مطمئنم که یک روزی نافگان این سرزمین قنی میشه از تمام هواپیما های روز دنیا و حالا نیو جنرش میشه و ارحال با توجه به این که نیاز هست و کپتن های مثل شما ها که با تجربه هستید قطعا قطعا حالا خیلی در دقیقتون بیشتر از ماها هست که حالا به قول معروف خیلی شاید تو این وادی زیاد نبودیم و میخواستم بزرگواری بفرمایید کپتن نازنین اگر امرجنسی خاصی و یا یک برحال مشکل خاصی تو این پرواز ها براتون پیش اومده اگر سلاح میدونید هم به باب تجربه برای دوستان عزیزی که خلبان هستند و تو لایف هستند و برای دوستان دیگرمون اگر امکانش هست دارید بفرمایید برای دوستان دیگرمون اگر امکانش هست دارید بفرماید

00:23:25--->00:25:28
spkr_01: خدا رو شکر من امرجنسی نداشتم. بدونی به ابنرمالیتی داشتم که اخیرانشون این بگید لپ های هواپیمای 737 کلان باز نشد. یعنی اون حالا دوستانی که خیلی متخصص پیلیم داشتنیستن ولی علاقه منت هستن. اون بالچه هایی که روی بال هواپیما پایین میاد و قوص بال رو زیاد میکند تا هواپیما به این اجازه داشته باشه در صورتهای کمتری پرواز بکنه و به قول معروف جاذبه زمین اون رو به سمت پایین نکشونه و سقوط اتفاق نیفته اونا باز نمیشد. و اگر این اتفاق نیفته شما باید با صورت بسیار زیادی از صورت نورمال پرواز بکنید که بتونید هواپیما رو کنترول بکنید و شرایط تقریبا میشه گفت ابنرمالیتی نزدیک به امرجنسی هست. این اتفاق افتاد و دو بارم پشت سرها میده به فاصله چند روز این اتفاق افتاد و خدا رو شک با داشتن همکارهای خیلی خوب و لطف خداوند تونستیم این موضوع رو سپریوع کنیم. سر شما اسلت ها دارید؟ بله پنسلت دارید؟ بله بله بله. اسلت هست یعنی اون بالچه هایی که لویه لبه ی جلویه بال هست وجود داره ولی هیچ کدوم از اینا باز نمیشد. یعنی بهت چقدر ما چکلیس انجام میدادیم و کار انجام دادیم. این اتفاق نیفتاد و حدید مثلا ورز بکنیم که 60-70 نات یهودیدان بخواییم به کلومت تبدیلش بکنیم. 140 کلومت اضافه تر بر سارت نرمالی کواب ما. معمولا روی بامنیاد عمل نشستن رو انجام دادیم و برای خود و من تجربه خیلی خوبی بولا. لاله خوب نه خدا رو شکر من تا اللہ انرجنسی رو تجربه نکرم و امیدوارم که نه من بر کچی دیگری تجربه نکرم.

00:25:29--->00:25:52
spkr_00: خدا رو شکر اینم از قلب پاکتون رو گربان اینقدر که شما انسان فرهیختهی هستی و دوست داشتنی که خداوند هم یک جور خاصی شما رو دوست داره امیدوارم که سایه پرمهرت بر سر خانواده نازنین تا دنیا دنیا هست باش و انشالله که پروازهای سیفی داشته باشید شما چند تا فرزند دارید

00:25:51--->00:26:07
spkr_01: چند تا فرزند دارید؟ من یه دنه دختر دارم همین آدان همین زیر نشسته یه جوری که در تو تصویر مشخص نشه بلی اینجا حضور داره هشت سالشه تقریبا کل از دومه و اسمشه ماناییتا

00:26:07--->00:26:37
spkr_00: خداوند اینشالله حفظش کنه که قطعا افتخار میکنه به داشتن پدر بزرگواری مثل شما و همسر ناظرین ما از همینجا سلام خدمتشون از میکنیم بیشتر از این من شما خسته نمی کنم چون میدونم از پرواز و قول دادم که زیاد وقتتون رو نگیرم اینشالله یه فرصتی دیگه سرحال باشید خیلی دوستان سآل پرسیدن مثلا این که سن چقدر باشه چه جوری باشه چرا بیشنیمیت دیگه

00:26:36--->00:26:41
spkr_01: این وقت هست میتونم تو رو دود ده دقیقه به سوالات جنرال جواب بدم

00:26:41--->00:26:48
spkr_00: میگن می نیموم و ماکسیموم سند برای اومدن و رفتن توی لائن

00:26:49--->00:29:27
spkr_01: مینیموم برای ورود رو به ایرلائن ببینید شما هیچده اخت سالتون باید باشه ادعقل به بتونین دروس خلابانه رو بخونین دیگه ادعقل خیلی سریع بگذاره و وقفهی توی کار آموزش خلابانه پیش نریاد شما بیست دوییک دیگه فارق و تحصیل بشین و به محصه اینکه مداره که لازم رو تا ای تی پیل بگیبین میتونین وارد ایرلائن بشین مینیمومی برای ورود رو به ایرلائن وجود نداره ولی معمولا عرفش به این ترتیب هست که توی نظامنامه اکسد شرکت هواپیمایی مکسیموم دیگه ورود رو بیست و هشت بیست و نوه دیگه ترجیح ایرلائن هستن که از خلابانه فارق و تحصیل استفاده بکنن یعنی بایتر بیست و نوه نمیشه دیگه نه که نشه شده اتفاق میفته و عوامل ایکس توش تقالت داره و یکی از عوامل مهمش این ارزه و تقاضای بازار هست یعنیم چقدر شرکت ها خلابان بخوان و چقدر نیروی کار در بیرون وجود داشته باشه همون که شما گفتید ما مستقق ورود هواپیما های به روز و زیاد توی مملکت همون هستیم باقی این جوان ها مستققش هستم با این همه استعدادی که دارن اگر هواپیما زیاد بشه توی دادش تقاضای ارلان ها برای دریافت خلابان ها زیاد میشه و این باعش میشه که دیگه دالا سن مثلا یک سال دو سال سه سال چار سال خیلی تفاقیت نکنه ولی اگر این موضوع به همین شکریه که الان هست تحریم و شغل اقتصادی و اینا ها ارلان ها ترجیح میدن با وجود خلابان هایی که پاق و تحصیل شدن خب طبیعتا از کم سن و سال ترها استفاده بکنن ولی سخفی برای استخدام نداره اون شرکت به خصوص اگر شرکت خصوصی باشه میتونه اگر مثلا ده نفر با سنهای مختلف وجود دارن یه نفر رو که تجربه علم و دانش بیشتری داره یا زحمت بیشتری برای بالا بردن دانش شخصی خودش کرده سنش رو مثلا ندید بگیرن و تجربهش رو تجریح بدن به سنش و استخدام بکنن این که یک چخصی با چه سن استخدام میشه در شرکت بستگی به نظامنامه اون شرکت داره دولتی یا خصوصی بودنش بوده و از همه مهمتر این که اون اعلانه چقدر به این شخص احساس نیاز بکنه و احساس نیاز به یک شخص فارغ تحصیل بستگی به این داره که چجوری این دورها رو تحیل کرده و خودش چجوری بار علمیش رو فراتر از میلیموم هایی که برش تعریف شده تو سازمان ها و افنکش ولی با نام

00:29:29--->00:29:47
spkr_00: دوستان میپرسند که ممنونم بخاطر این پاسو دوستان میپرسند که خب مدیکای من میدونم خب شما الان میفرمایید که خب به حال باید پزشک هوایی بیا جواب بده ولی راجب دندون میپرسند که میگن که برای دندون

00:29:46--->00:30:38
spkr_01: دندون توی صنعت شکاری شما خیلی این توی بد و گرویدش خیلی حساسه که دندون ها باید سالم باشه من دسته ولی برای مدیکال غیر نظامی همین که دندون ها سالم باشن یعنی دندون خرابی توی دهان کسی وجود نداشته یعنی اگر بوده ترمیم شده هیچشکاری نداده یعنی تعدادش هم حالا تا جایی که من یاد هم خیلی به تعدادش هم مهم نواد باشه ولی نیکی دندون پر کرده یا ترمیم شده و اینا هم برای سیویل خیلی مشکل سازدیش تا جایی که میدونم برای ورود به رشته هوا نواردی شکاری خیلی این موضوع مهم هست که ترجیح میدونم از کسای استفاده بکنن که دندون های کاملا سالم دونن دقیقا درست موسیقی

00:30:40--->00:31:02
spkr_00: دوستان میپرسند که برای ورود رفتن دوره تایب خب من فکر میکنم بودن 13 هزار یورو حالا شما اگر اطلاعاتی دیگه دارید بفهمید که این دوستان باید چقدر حزینه کنم برای تایب گرفتن و اومدن توی ایرلاین مخصوم چیزو که مورد نظر خودشون

00:31:00--->00:33:21
spkr_01: ببینید گرفتن تایپ یک هواپیما برای برودی به ایرلان اجباری مییز یعنی کسی که از یه مدلسه یه آنوالی فارغ تحصیل میشه با مدلکی ایتیویل قاعدت هم باید برود توی ایرلان و استخدام بشه و اون ایرلان هست که وزیفه هست که این شخص رو آموزش بده و به ازای آموزشی که به این شخص میده از ایشون یک تعهدی یا یک وسیقه یا چیزی یک قرارددی رو نمزه بکنن که برای این حزینهی که برای شده یه مدتی در این ایرلان پرواز بکنه و جای دیگه این نره ولی یه موضوعی چندین ساله که توی حوانوالی ما مثل سایر کشورهایی دیگه باز شده به اون آموزش فروش آموزش تایپ هست فروش آموزش تایپ با امرو استخدام کاملا فرق داره به کسی میخواد با حزینه شخصی خودش حزینه آموزش یک تایپی رو به یه ایرلانی بده و اونو به فروش سیمیلاتور و یه چند ساعتی هم روی هواپیما پروازش بده آموزشش بده و استعالا ایشون رو اکتیو بکنه روی این تایپ ولی متاسفانه این فروش آموزش تایپ کم کم داره مرسوم میشه برای اینکه کسی میخواد استخدام شد حتما باید کار انجام بده مثلا توی هواپیمایی که من الان مشغول هستم وارش این امر اتفاق نیفتاده و تمام جذبایی که صورت گرفته توی این ارلان یا بعضی از ارلان های دیگه بعد از فاراغ تحصیلی بسیار سادهی که توی مدرسه ها صورت گرفته امر آموزش تایپ کاملا براحتی شرکت بوده فقط تعقود گرفته شده از این دوستان که جای دیگه ای فرواز نکنن به یه مدتی که توی حالا قراردادش مزدک شده ولی اگر کسی بخواد تمایل داشته خودش تایپی رو بگذارنه و یه پله خودش بالتر بذاره و اصطلاحاً به زم خودش یک پایانی واسه خودش ایجاد بکنه که بتونه راحتر که ایرلین رو بره بله این یا حدود بین 10 تا 13 یا 14 هزار دولار تا جایی که من اطلاع دارم من حزینه یه بله شخص داره و اصطلاحاً به تایپش که بتونه اون تایپ رو فعوز بکنه یعنی آموزش بده

00:33:22--->00:33:35
spkr_00: استاد پرسیدن که به نظر شما ما هنرسان حوانوردی بریم یعنی آیا شما سلام میدونید برن هنرسان حوانوردی یا این که برن رشته های تحصیلی دیگری رو بخونن بعد بیان

00:33:36--->00:35:10
spkr_01: خون عرفستان حوانوردی اجبالی نیست. میدونید که از زمان که توی یک مدرسه حوانوردی کسی اقدام به آموزش حوانوردی میکنه تمامه. علفقای حوانوردی رو از ابتدا به ساکن با این پیشبرست که این شخص هیچ چی از عبیشن نمیدونه مورد آموزش قرار میگیره. یعنی تدریس میشه. شما اگر توی یک مدرسه حوانوردی قبل از اون رفتین یه سری درسته رو به شکل درسته فنی ورفهی خوندین. باز دوباره تمام این درسته به صورت تخصیصی و اکادمیک و با جزیات و بسیار زیاد توی این مدرسه تدریس میشه. یعنی فرقی نمیکنه. شما توی هونرستان باشین. رشتتون مثلا ریاضی فیزیک بوده یا فنی ورفهی بودین یا این که از یک مدرسه مثلا هونرستان و حوانوردی فاراغو تصفیل شدین دیپلوم گرفتین. این خیلی مهم نیست. مهم اینه که شما توی مدرسه هونرستان و حوانوردی همونطوری خودتون میدونین. از به بسم الله شروع میشه درسته به صورت آرکوادمیک از اول و این که شما اصلا فوق لیسانس یا دکترهای هوافضا هم داشته باشین وقتی بارد درسته خلابانی میشین با شما به شکل یک فرد سف کلومتر استلاحان برخورد میشه و تمام آموزش رو از افتیدا داده میشه. یعنی این سوالیه که خیلی ها از من میپرسند. رشته کدوم رشته رو بریم بهتری برای برابر برابر بخلابانی ریاضی بریم تجربی بریم یا میدونم منقصتان و حوانوردی بریم. این ها خیلی به نظر من مهم نیست چون همه چیز از افتیدا کلیت میخورد. درسته خیلی همه چیز از افتیدا کلیت میخورد.

00:35:12--->00:35:18
spkr_00: جناب جاویدپور میگن که برید رشوی ریاضی بهتره

00:35:18--->00:35:37
spkr_01: استاد اگر بفرموان که دیگه ما حرف نداریم این این استاد بایدر است. استاد بزرگمشده است. قطعا همینطوریه هرچقدر شما دو تا فاکتوریتون مهمتر باشه چقدر موافقتر است. ریاضی بهتر، موافقیت بیشتر و زبان خوب. زبان خوب خیلی مهمتر.

00:35:38--->00:35:47
spkr_00: خب بطمئن یه دوستی پرسیده که 27 سادگی من الان مهندسی دارم برم چطوره؟ واقعا دیر میشه دیگه درسته؟

00:35:46--->00:35:52
spkr_01: میشه اگه درسته بله قطعا دیره نشدنی نیست ولی قطعا دیره من پیشنهارت نمی کنم

00:35:53--->00:36:15
spkr_00: جناب جاویدپور برای تو میگن درو در استاد فخر نجاد بزرگمرد لورستان درم می کنم اینجا برای پیامشون رو خیلی کردیم شهرتون رو نگفتید خب از خطه مرد پرور استان لورستان شهرتان خورمانبا داره؟ داره داره داره

00:36:15--->00:36:28
spkr_01: بله بله بله ما اصالتا شیرازی هستیم لورستان به دنیا اومدیم بزرگ سدیم یه مقدر تو تهران دیگر علا خودتون پردغال فرش میده با کنیم شیر بله استاد جاوید کرو بزرگوار

00:36:32--->00:36:46
spkr_00: ای جون دنم ای جون دنم شما یکی از بهترین های اون خطه هستی و همه افتخار کنند حالا هر کسی به هر حال شما هم شیر حالا شیخویتون شیرازی میدونید دیگه به هر حال میگین اسالت خدا بزرگ دیگه

00:36:50--->00:36:53
spkr_01: باید به دربزرگ مهاجرت به لورستان آوردم.

00:36:56--->00:37:10
spkr_00: باعث افتخار امید ما هستید. بحرمتون بهم. من دیگه شما دهده دهی که اجازه فهمدید ما استفاده کردیم و میخواستم بسیاری کنید منت بذارید یک رنگ به همسر گرامتون که در تمام لحظه ها کنارتون بوده

00:37:12--->00:37:49
spkr_01: مرسی ممنون هم من چکرم از مرسی از تمام دوستانی که تعمال پرمودن بندر رو و از تمام اساطیدی که در گروه بزور داشتن یکی از دوستان من دیدم یه چیزی نوشته بود که از خطاتی بگیم من من تازه دوره خوش رو تو انجامن خوش نوشتانم تا آن دادم و قبول شدم و خیلی علاقه دارم و هر روز تقریبا دست به قلم میشم و یک کارهایی انجام میدم بعضی مقام تو پیجم بعضی از کارها ما میذارم ولی بلا فاصل برمیدارم چون پیجم هم اشترته خصوصیه و خیلی سعی بکنیم تو باشیه نظم

00:37:51--->00:38:18
spkr_00: ما شالله به کپتن که هنرمند واقعی و همه فنحریفه قربان یک رنگ انتخاب بکنین که این دوستان هدیه کنن به همسر نازنین تون یک رنگ اگر رنگ سب رنگ سب رو تقدیم بکنین به سرکار خانم فخری نجات به خاطر تمام زحماتی که برای این کپتن عزیز ما کپتن خوشتیب خوشپوش و مرام مرام

00:38:19--->00:38:23
spkr_01: PYM JBZ

00:38:23--->00:38:39
spkr_00: نه من خودم شهادت میدم که تمام اینا هستید چون واقعا از محضر شما دست گرفتم جناب کپتن سجاد میگن که شما افتخار ما هستید کپتن فخرین نیجا

00:38:36--->00:38:45
spkr_01: شما افتخار ما هستید. کپتن فخرین نیجا.

00:38:45--->00:39:11
spkr_00: منم لابلای صحبتاتون خیلی مینوشتن من فقط میخواستم سوال ها رو بپرسم که خیلی حالا چیز نباشه شون اینقدر عشق به شما میرند این دوستانتون همکارانتون خلبانهای محترم بزرگوارم قرارونتون برم یک اسم نازنین دختر گلتون رو میفرمایید فکر کنم کلاس دوم

00:39:10--->00:39:13
spkr_01: فکرم کراس دوونمی آنیتا

00:39:18--->00:39:31
spkr_00: دوم افتدایی. نرسیده به کلاس سیبوم که اون چیزها رو ببینه. اونجایی که این خیلی کتاب فارسیه. کلاس سیبوم خیلی تو بورسه الان.

00:39:30--->00:39:35
spkr_01: ایننتم یک موسیقی

00:39:38--->00:39:52
spkr_00: که امیدوارم که دختر نازنین آناهیتا فخری نجاد عزیزم چراق دلتون بشه و امیدوارم بشه اختخار پدر حالا یا در صنعت اوانوزی که من فکر بکنم احتمالا جا بذار پای

00:39:51--->00:39:55
spkr_01: چهو به زرفایی؟ نانانا، آلغانه دره، خیلی دوستان درهی

00:39:56--->00:40:04
spkr_00: اینشالله که شاید که مادرشون چی کاره هستن شوال مادرشون اگر دوست دارید بگید

00:40:04--->00:40:20
spkr_01: مادرشون قبلان توی هواپیمهایی تابان توی بازرگانی مشکول بودن. یعنی مدیر بازرگانی بودن که حالا به خاطر مشغله هایی که برای بچه دیگه باوجود اومد داری. حدود یک سال و نیم هست که دیگه سرکار نمید.

00:40:13--->00:40:18
spkr_02: می‌بیندن که الان به خاطر مشغله‌هایی که برای بچه دیگه با وجود اومد داره، الان حدود یکی

00:40:21--->00:40:26
spkr_01: باب شوقل شریفه ایجا ایشونم

00:40:24--->00:40:46
spkr_00: ایجا هم کلن صنعت عوانوردی هستند و عجیبه که دختر هم پدر هم مادر در صنعت عوانوردی هستند ولی خودشون علاقه ها من مطمئنم که این علاقه ها تغییر خواهد کرد حالا بذاریم یه مقداری بیان جلوتر قطعا دوستاش بیدن که

00:40:46--->00:41:04
spkr_01: شاید به خاطر این بوده که ما اکثر هم به خاطر این شغل ما نبودیم یا هر جا خواستیم بریم پارک بریم مهمانی بریم ما نبودیم یک خود الان هم اینجا داره میبینه این صحبت های شما رو میشنم شاید هم به خاطر اینا بوده که خیلی دلخوشی از این داستان شاید نرشته شاید بعد هم نقل شما تقریب بکنم

00:41:06--->00:41:47
spkr_00: ایجاانم ارز کنم که خدمت شما میخواستم بزرگواری کنید به این آناهیتای نازنین یک رنگ با تمام وجودتون از پدر به دختر نازنین تقدیم کنید برمز برمز رنگ عشق تقدیم کپتن فخری نجاد عزیزم به آناهیتا فخری نجاد افتخار پدر امیدوارم که سایه پرمهر شما کپتن نازنین بر سر خانوادی محترمتون و بر سر همه ماها باشه انشاءالله که ما ببینید موفقیت های روزفزون شما رو که شما سمت استادی بر بنده دارید و من واقعا

00:41:46--->00:41:50
spkr_01: شما خاتون استاد هستین ما از شما استوازه کردیم

00:41:59--->00:42:46
spkr_00: که من از همینجا امیدوارم علی جان هستم میگم کپتن علی پیروان هم یک عالم رنگ قرمز تقدیم کرد به سلام علی جان حالت خوب است؟ دوست داشتنیم دوست داشتنیم عزیز منیم میخوام تیری بون شما هم یه نصیحت کنیدین علی بلکه زن بگیره و ازدواش کنه و علی آقا هشقه یه دونست عرف نداره ایسه یک کپتن به این خوش تیپی معلم ما شالله هزار ما شالله همه بجنات و ما شالله هاتسیک یعنی نامبروان حالا انشالله خواهد اومد من دیروز باش صحبت میکرم گفت بذار کپتن پخش میشود بیان ببینم اینا چی میگم بعد من میگم

00:42:48--->00:43:44
spkr_01: واقعی کسی میخواد ازدواج بکنه هر چیزیدتر بهتره واقعا من این هم تو پرانتز بگم اون زمان که ما دانشجو بودیم همخونه داشتیم حالا یکی یا دوتا شنو هم ازدواج کرده بودن یا تازه ازدواج کرده بودن با ما خورده میگرفتیم که حالا شما هنوز نه به داره نه به پاره چرا مثلا تا هم به ازدواج دادید و میگه بیکار بودید شمایی همه درست دارید مشغله داریدید ولی بعدا متوجه شدیم که حق دوستی از ما که هم دوره ما بود ازدواج کرده بود زودتر از همه ما استخدام شد و وضعش از ما بهتر شد الان هم وضعش از همه ما بهتر هست یعنی یه سر ری تو این ازدواج شد که حالا خیلی هم نمیشه اصرار کرد ولی اگه کسی قصد ازدواج داره ازدواج بکنه زودتر بهتره کردیم کسی ازدواج زودتر بهتر بهتر Okay

00:43:45--->00:44:17
spkr_00: علی جان شنیدی کپتن فخری نجات داره میگه ببین یعنی لذت هایی که در ازدواج هست ببینید پرواز برمیگردیم میایی قضا حاضر همه چی ها حاضر البته میدونید چرا ازدواج نمی کنده چون خانم پیروان و تیمسار پیروان عزیز در خونه این دو فرزند نازنین دوتا کپتن رو خب به هر حال چیز میخنده میگه سپاس ایشالله سرکار خانم پیروان که الان توی لایف هستند همسر اقاب آسمان ایران زمین

00:44:15--->00:44:29
spkr_01: اقاب آسمان ایران زمین سلام از بکنم من تبریکه ایران بگم دوست داشتن این دوتا گل عزیز و دوست داشتنیم و چه کردن در تربیت این دوستان که واقعا جاستیم

00:44:27--->00:44:51
spkr_00: باقیان

00:44:51--->00:46:13
spkr_01: من خاطره میخوام بگم از واسن آقای پیروان ما خب با هم دو همداره بودیم توی دورما 19 نفر بود و واسن آقا هم توی با هم بودیم من چند وقت پیش توی ترکیه توی سالون فرواز رفته بودم کابی داشتم و مسافرات شخصی داشتم توی سالون توی ترمگال نشسته بودم و داشتم با آیپاد هم بر میرفتم و گشت بودم توی فرزای مجلزی و اینا از دور دو تا خلوان دیدم که دادن میان توی سالون من فکرم ایم خوارجی است به خورل نزدک شدن دیدم نوستن آقای خودمونه و متوجه شدم خلوان همون هواپیمایییییی که قرار ما رو از ترکیه به تهران بگیرم خلاصه ما فرصت و مقدارم شما هردیم و استفاده کردیم رفتیم توی ککیتشون و کلی فیلم و تصاویر خیلی خوبی از پروازشون گرفتیم که در دست تدویمه و انشاللت به زودی یکی از پرستهی خیلی خوب خیلی خوبه ما خواهد شد که دوستان استفاده بکنم از اینجا بازی توی فرصت نمیش برام به درود میگم سلام میگم به رسین آقا و علی آقای کلیم کمان پوchtول.... مisel یyun

00:46:08--->00:47:07
spkr_00: بسیارم همش برم درود میگم سلام میگم به حسین آقا و علی آقای گلی کپتن فخری نجاد عزیزم شانم یک نفر از بزرگان ایوییشن یکی که هم سمت استادی به علی عزیز و الان نمیدونم برای شما رو یک آزاده قهرمان یک فرزند آسمان یک انسانی که واقعا تهم نیروی هوایی و هم مردم ایران و هم ایوییشن ایران زمین مدیون بزرگی این مرد هستند فردا از جمع شما البته از جمع آسمان حالا اینشالله رو زمین که بزرگیشون همیشه هست کپتن تیمسار عزیز حسن لغمان نجاد بفرمایید پیغام برای این بزرگ مرد آسمان ایران زمین بفرمایید لطفا بفرمایید پیغام برای

00:47:07--->00:47:31
spkr_01: خواهش میکنم بنده سوادت نداشتم از نزدیک خدمتشون با بسم بلی دورادور توی فضای مجازی و از دوستانی که با ایشون در اتباط نزدیک بودن خوبی های بسیار زیادی شنیدیم. اینشالله که هر جا هستن محفق و پیروز باشن و سلام ما رو فضیرها باشن و امیدوارم هر جا هستن سرفرازی قرین راهشون باشن.

00:47:33--->00:48:52
spkr_00: من از همینجا چون میدونم الان احتمالان توی لایف هستند فردا یا پس فردا شرکت تابان یک مراسم ویژه برای تودیه و وداعه این مرد بزرگ بعد از حالا 65-70 سال من نمیدونم و بعد از حد اغل فکر میکنم یک سی سال اونجا و یه بیس سال همینجا پیده باشنم پنجاه سال از عمرشون رو عمر نازنهشون در آسمان ایران زمین به خدمت مشبول بودن که ده سال از این عمر زیواشون رو در اصارت و دور از وطن بودن که من از همینجا دستین مرد بزرگ رو میوسم و تبریک میگم به خاطر تمام زحماتی که کشیدن فردا یا پس فردا شرکت تابان یک مراسم میگیره حالا انشالله ما هم اگه شد به طور زنده این مراسم رو تقدیم میکنیم به این عزیزای دلم و ممنونم از این که کپتن بزرگوار شما هم یادی کردید از این مرد بزرگ و انشالله یه روزی شما هم با عزت سلامتی ببینیم تون یه شویه حالا مثلا پسر من ایلیا بیاد اینجا یه لایب بذاره با شما که ما که شاید نباشیم اون وقت شما هم دردید

00:48:56--->00:49:08
spkr_01: این چیزایی که راجبه اماییی لغمان جان گفتیم واقع من احساساتی شدم یه درزه هر جه هست هر جه هست سلامت و پیروز باشه دعای من برده

00:49:07--->00:50:02
spkr_00: من فضای شما بشم جناب کپتن عزیزم ما از طرف دوستانی که در لایف هستن از طرف دوستان خودتون از طرف همه این کسایی که تو لایف هستن و از طرف مردم ایران از شما تشکر میکنیم و این پرچم ایران رو به همراه قلب آبی رنگ آسمان ایران زمین به شما مرد بزرگوار نازنین استاد فریخته و دوستانی در این صنعت تقدیم میکنیم از خداوند منان آرزو میکنیم که انشاءالله سایه پرمهرتون کماکان باشه بر سر عدیشن و انشاءالله که این شاگرت های بی نظیری که تحویل این عدیشن میدید تک به تکشون استختان بشن و برن تو لائن ها بشت ما ببینین و لذت ببرید از بودن این scary

00:49:58--->00:51:46
spkr_01: تو لائن ها و اشتماع ببینین و لذت ببرید از بودن این این اتفاق میفته ببینید من خیلی بخص طولانی میشه ولی حیفم میاد که نگم برای دوستانی که تازه بارد این سند شدن یا وسط ها راه هستن این ها من بگم من حدود تقریبا میشه گفت دو ساله دو ساله با هر کسی که پرواز کردم سمت راست خودم نشسته به جز استسنان دو سه نفر دو یا سه چند نفر اکثرا دانشجوهای خود من بودن این هر فرف کمی نیست یعنی اکثرا کسایی که توی این سنت اومدن درس خوندن قطعا موفق میشن برای کسایی که کارشون رو بلد باشن و خودشون رو فراتر از مینیموم هایی که استاندارد های سازمان او باید کشوری برای دادن مدلک هست بالتر میارن حتما موفق میشن یعنی من خودم دارم لمس میکنم کسایی کسایی که باست با اشون درس کار کردیم داریم به اشون تجربیاتی رو انده که چقدر که هست منتقل میکنیم همونها رو داریم توی سنت با قدرست خودم رو میبینیم دو سال این اتفاقه دارم حالتر میفته یعنی بدون سسته خیلی کم هستم کسایی که من در خدمتشون قبلن نبودم ولی این اتفاق دارم میافته در تایید فرمایش شما که انشالله همه برسم به جاگاهی که حقشون هست ولی یه شرطی داره این شرطش اینه که شما خودتونو بالتر از منیموم ها داشته باشت درس بخونن تلاش کنن بله بالتر از منیموم با منیموم میشه لایسنس کرد ولی بالتر از منیموم

00:51:48--->00:52:01
spkr_00: چون واقعا رقابت خیلی زیاده در این عرصه خیلی همه ماشالله آیکیو بالا همه خانم محشید کپتن محشید هاشمیان شاگرد خودتونم بهتون کلی درود فرستادن

00:52:02--->00:52:15
spkr_01: از همه تشکر میکنم از همینجا هر کسی که دیدم پیغامی نوشته یا شکل خواستی ابرازه محبت کردم به ما من از همه شم تشکر میکنم ببخشیم سمیزان

00:52:15--->00:52:54
spkr_00: علیه پیروانم گفتن که هم پدر هم مادرشون هم حسین به شما سلام میرسونن درود من تبریگ هزم کنم خدمت خانواده خوب ممنونم کپتن جاویدپور عزیزم هم کلی قلب قرمز و آبی و سبز و پرچم ایران رو تقدیم به خانواده شما کردن من از همینجا تشکر میکنم از این که با این خستگی تشریف رو اردید توین لایت من سرفراز که انشالله یه روز دیگه سرحال و الاتی امروز باقیان با این خستگی ولی ماشاءالله تبقیم معمول سرحال بودید و پاسخ همه سوالات

00:52:53--->00:53:01
spkr_01: همه سوالا اینجی دوستان ما ها سوال میاده شبتان جاوید پورم که حضور داشته باشن دیگه ما موتور رو مونشارج

00:53:02--->00:53:13
spkr_00: اختیار دارید. خیلی متشکرم. خیلی ممنونم. سلامت بشید. و سایتون ترمه امنونم ازتون قربونتون برم. خیلی متشکرم.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تیمسار جلال آرام -چرا خلبان های اخیر شهید شدند-؟ بررسی صندلی های ایجکت هواپیما و سوانح اخیر اف 5

مرجع حمله به اچ 3 - با حضور بیش از ده تن از دلاوران حاضر در عملیات - قسمت اول - تیمسار ایزدستا

سری مصاحبه های ناگفته های جنگ تیمسار علیرضا نمکی (قسمت "اول" از شب " دوم")