کپتن عبدالهی فر


00:00:00--->00:00:25
spkr_03: نمزه همی سلام حالا مردم دستان کپتن عزیزم ما شاولا می بریم سرحال و ما شاوله ازال ما شاوله بلا حضرتون دور باشه خدا رزار مرتبه شک ما شاوله روز بروز هم دارید جبانتر میشی بزنم به تخته من زدم به تخته که خدایی نکرده این خانم هایستم بگیم برای تو یک کلو اسفند دود کنه درود بر شما بفهموی ما در حکمتی

00:00:26--->00:05:29
spkr_00: من الان که جنرل بلی نیمه تنجیل کردید از دوستان ما من یاد اون زمان که قلبان فایتر بودم من من هم دوره ست خدا بیمورس ست بابوت جی هم بانهی و موقع که من انتحاب شمم بیبری هاوپای خاریکن و موقع که هاوپای های دومطورهی بود و کار نمی کرد ما رو مجبور شدند بدون این که ترینینگ چی دو ما بدند حتی ترینینگ گراندسکولم با هایتر ما رو اوچیز کنند. ما رو دوی اون هاوپای ها مستقل بکنند. و از همون ماه ها هم بود که در سر من یکی از در حضر بنای قدیمی ما روی هاریکن سانه دیده بود. یعنی هاوپای ها موید که این تانا هاوپای های هست کمون میکنند در دونیا که به وسیله از الکول خالک میشه. احتمالا اشکالی بدون میکنه در روی درست روی چیز روی برامین و موقع که همونجه ها ها ها ها ها ها میشینه و سانه میده. روز بعد من رو امشار خاتم بایی دون حافظ چیز دو موزوله که درست شده بود رفتیم چیز رفتیم روی چی اسمش برامین ارتبایی بود که دیروز بچه ها هستند. و پونزه ازارفید. و بعد از اونجا خدا بیموس خاتم موتور کشید اقب که بریم بریم شو بشید. ما آمدیم را نسویم درد. خیلی دیقت می کردیم پرام می کردیم. و بعد هم وقتی که از این هواپ ما آمدیم به هواپ مایی تاندربولت در اونجا هم همین بساد اطباق افضاد که ما که کلاسی نبود و هواپ مای دوموتورایی هم موجود نبود. ما همینطوری خود خواد بیموس خاتم اول باند شونزایی قلمان می ساد. اگر که ارواز که شده شده از لحاظه نشتران پوینت و این ها مراتوه بود ایچی نمی کن. بلا اگر که کتاب و دایا خیلی بای چیز بزار بود از های بود به شمون می گفت که برین یه دار دیگه بود. و این هم یه نحوه یه چیز تلیمات بود که بعدا در ایران و بعدا در سایر کشورها شاید مود شده بود. ما این روز ده دوازه از آیتم هسته جیشه من دوست دارم بگم براز اون و همین هم این رو دیز میکنیم. و من از جمسان یه خواهش میکنم. یه برنامه درست بکنه که ما بتونیم حتی این چیزها رو بشار دیگه این فیلم بکنیم. این سوازه رو بتونیم به صورت یه دونه چیز بکنیم. به صورت یه دونه نوشتهی بکنیم. و نیم هم تجوجی میشه. و این ها رو بیجه من آرتیست بازی خوب باردم برای که یه مرتب دیگم آرتیست بازی کردم در پروازه اروپا که بیدارم. مثل چیزها رو بارد. اونا هایی که زخمیش رو بودن دارد. چیزهای مختلک که دیگه ما آن رو بیگردیم اونجا. و بعدا ما ادامه چیز رو بر چهران انجام میدیم. وقتی که سینما آماده شد. که توسط یکی از بایجسترین هانرمندان ایرانی که در روین برای اترش ساوی هاو بیرد کمد. پیلم درست بکنه. اینا پیلم درست کرده بود. بسیار بسیار خوب بکنه خیلم استخبال شده. بسیاری به هستم هم. بسیاری به همه نیست هم. بسیاری به همه ایران شده. بسیاری به همه همه تشیفات رو بیدیم دست هیشون با خودش درست کنه. و که هر کسی رو بیخواهید انتخاب کنه. و ما همه این چیز رو همه این تشریفات رو بدیم بست ایشون به خودش درستش کنه و حالات با نزارت جنوالی یا هر کسی رو که میخواید انتخاب بکنید

00:05:35--->00:05:40
spkr_03: حالی سر. حالی. بیتا دوستر تونم سلام میرسونست.

00:05:42--->00:29:19
spkr_00: خیلی چیز خیلی مارو دوست دارد. حقیقتا مارو دوست دارد. برای اینکه در اون آخرین پرواز تهران هر جای اروپا آخرین پروازش رو از تهران باید شروع کنه خرار بود ساعت نه صبح شروع شده. ولی اندر این تحیل پیدا کرده. اندر این تحیل پیدا کرده. دیرش بده دیرش بده دیرشد تا با شب گروب او ماها ها. مبالند شده و رفتیم به این فروزه ها. و تو هر فروزه هایی که قرار بود، به قبل هم مرتب این جاها درد شده بود. و به قبل هم مرتب بود که راحت ما دیداد معلوم بود. چند نفر باید پیاده می فرند. چند نفر سر پیاده می کردیم و ایداده می دیدیم. حالت بودند که ای کسانی که با این نوع پرواز ها مخالفت می کردند. چند نفر بودند که برم آموزش و عملیات آدیسابابا را ببینند. این را ببینند. وقتی که ربتم یه روز همونجا بودیم و این را نکاح کرده بینام، ایدیم آدم تکره می کنه که ببین یک کشوری با اون اسم و با اون سابقه و با این چیزها، یک کشکیلات بسیار بسیار بسیار منظمی داریم. و ممتر را بزیار خب ما ارتباط چند هایی نداریم با اونها، بلی اگه می شد مثلا این مداری هم از اونجا جز به چیزمون می کردیم این ها چه که خوب درس رو هست. این موزش هایی که ایک از دوستان من که کارواند هاپکومه کشوریه، یه روز می کفتد شبه من وقتی که بینم برای بازیز یه شرکتی، اول میرم بیلان ماهونه این شرکت رو نکاح می کنم. اگر بیلان اونها مصبت باشه، سختی رو خیلی کمتر می کنم. اگر بیلان اونها منفی یا بد باشه، این مخارجی که بایده قرید تریننگ بشه، نشده و از آموزه استاده شده، اینی که کارو موشمتان انجام می دهند. این رو من اینجا یاداش کردم، این رو من رو مویداریم بتونیم چیز بکنیم. بیتونیم جز اون برنامه یکی بایده در ندر دارم بکنیم. این رو من رو موشمتان، این رو من رو موشمتان، دربان از آموزه است که بالدارر سیعان بکنیم. بنام قابل listeners این کسی از کنید خودش رو بایم قبول داره این کمک خلبان از تمام خلبان ها هست این ها ایراد گرفته این دفتر کنشیگم داره امه ایران رو توی اون دفترچه نوشته هسته این کار کرده این کار کرده این کار کرده و اگر خودش بودی شاید نمیستی کار بکنه این ها رو ما چیز کردیم زخیره کردیم و الان موقعی درست موقعی که ببینیم نتیجه این کار چی میشه اینشون یک دنه کمای خلبان قدیم میوه یک نوز در یک پرواز تهران یک کار اپترگرد بداشن و یک پرواز آدیس آبابا به روم این خلبان به هستی که برمیگرده ببینه در جایگاه خلبان بسته است هرچی در میزنه پرواز میکنه کسی کسی در وازنه میکنه و بعد زیاد از چیز نمیکنه به حساب خودشون بوده که من اگر بخوام زیاد شروع بکنم به هرچی در این پرفرمنسش رو عدس میده در در اروپا یک ایک ایک ایک ای از سختارین فروزگاه های موجود به حساب خودشون بوده که برندگی و اینها اینها ازش و این روزهای عادی باشه اینها مساله نیزش این هاپم ها از روزی دارده پروازی بوده آدیس آبابا روم خلال من برای خوش بازم میشون بده به نسی که میرن ارتضا میکنه جمع جول میشن به کنترول اروپا میگه که این هواپ ما توضییده شده ولی نه به وسیله یک دوست به وسیله یک کارمند بعد خلاص های بیاد و به این هاپم های معمولی که ما در فروزگاه جنب میشینیم این ها هم همینجوری ما در فروزگاه جنب نشست و عباند آمده بیرون و خلال از اینکه بیاد به چیز به پاکینگری ها ها رو پیاده میکنن و میکروسنش زندان ها این چیز ها در فروزگاه های درده بیاده به این هم یکی از اطباع ها دویده که خیلی خیلی خوبه ما جدو چیز بیادیم که این در قلف کردن در هاوپ ما و در جالبای قراربان از این هرپا این ها ها از قدیم از همچیز های نبوده بعد از که این چیز ها دوید شروع شد من مسئول امدیات ایرانه بودم اون روزی بود که این های های ما در زیده چند روز چند تا هواپ ما ایرانه رو دوزیده شده بود و همه شون ها میخواستم برم پاریس هواپ ما پاریس هم که دوزیده شده هواپ ما پاریس هم که دوزیده شده بایده خوش میره پاریس برصورت این یکی چیز خیلی خوبی بودش که بعدا که از طرف دولت گروه گروه امیتی پرواز رو در حقوق ها مستوبر کردن ایکی از بهترین بهترین و بهترین پرفرمنسی بود که تابحال این اده با هم امیتی پروزگاه رو امیت پرواز رو امیتی پرواز و امیتی از هر در حر در نقطه ای هست بودن و آخر سرات دیگه ما اول که اول که اول که خورده مشکل بودم بایده بایده بایده زمان کتایی که همه با هم آشنا شده بودیم و به قدری ساییمانه که کارو میشد که آدم من هنوز لذب ببرم از اون دوران چندی ساله ای که من اونجا بودم و بچه های کاروز امیتی پرواز ایک نمونه عظیم همکاری و کار ایمینی پرواز رو ایجاد کردن که شاید در دنیا با کسان آبراه مقایست دیگه نماشه به همه کاروز ایجاد و مقایست دیگه آقا ما یکی برنامه یکی عرض بیدار باید کنم خبصه هنگ اونجا باشه و ببینیم که چیکار میتونم بکنیم باشم من اصلا هم در از اروپا روزانه سیست و پنجه ها پرواز میره به امریکا از شهرهای مختلف از جوشکاهای مختلف و مثل اینکه ما اون موقع دوازده پرواز در هفته داشتید برای اروپا برای امریکا ولی همینطوری اعدامه بیدیم و اینکه از این پرواز ها بود که مستقیم میرفت و اینکه از پرواز ها بود که مستقیم برمیکشت و در این ربط و برگرش ما لندن و تنته هران پاریس رو کافل میکردیم از این چیزهای که نگذریم میریم صحبت چیزی چیزی من بخوری اینجا انجام بدن صحبت اینکه ایک از دوستان ما که مسئول پرواز ایرتکسی اون موقع بود اینشان یک مهمولیت پروازی که داشتن در مازندران اینکه از رفیقاشون اون کشجاشون میده که مین پروازم تمام بشه میام یک سری به شما میزنم علاته به حواب ما موقعی که کار تمام میشه اینا حواب میره اونجا و چندین بار روی خونه ی این دوست ما دوست دوست قرار اونا شیوجه میکنه و تو یکی از این شیوجه ها از کنج زیادی از یک اوپمای مزرگ کنده میشه و به دو مه اوپما آوزون میشه خلبان خلبان به کمک خلبان میگه اگر که جیک بزنی فران فران میکنه درده درده خوب شما میگده به خدا به حضرت عباسمان اگر هردو بزنم این چیچ جیک نمیزم بلسه مدنی شما میگه این باشید شما میگه این باشید در پارکینگ جلوی آشانه ای ارتاکسی شما میگه این باشید و یک نفر از بچه های خودشون هم هاپما رو با علامت دادن راه نمایه میکنه به مرکز پارکینگ و این ببار وقتی که خلبان قضاجه میشه که تابو خال علامت اینشون فرق کرده بیا جلو بیا جلو بیا بیا جلو بیا بیا حالا داره همینه سو سرش چی چی چی چی چی پران شده هرد که جلو ترکیم میگه این بیمیدنه این این اراغه میکست باید که خورتگاه میگردن علامت بدی و کارش هم نمیشه میکنه و بلاخله سرش اخوه درخت از احبا میکنن خوشبختانه صدمهی به هاپما نهده بوده و میان تران و میان تران و یکی چیزی نداشتن که بیمیگن کدیده این دوز حاضر بوز حاضر و شاهد حاضر باید دیگه نمیده هم که به کجا راست ولی از اقلب اینا به نظر من باید هیکه کمشونستانهی که درست میشه بسیار دقیق و خالبانه که کارهای عجب قریب میکنه ورده میره پرواز اگه این میره پردا برده برده برده میگه یا جای دیگه همین کار راست در این برازه که ما میکنیم در تهران شونزه هتا یا پونزه هتا شرکت هواپمه هایی هست که بعضی از این شرکت هواپمه هایی هست هواپمه هایی هست و همیدوار هستیم که با باید بحتر شدن وضع ها پولانه ها بتونن اون هواپمه هایی هایی ها میخواد همار خیلیدی بکنن و در اختیار شرکت هواپمه هایی بزین هواپمه هست الان تعداده هواپمه هایی دو هواپمه هست هواپمه هست برازه شرکت هواپمه هستن قابل بحث اعلان نیست نیستشد حالا این هم از این چیزی چیزه بینده که چیزی چمن نوشه یکی دیگه که در دنیا دو هزار هواپمه هستن دو هزار هواپمه هستن یکی شمال بوهینگه که با ارباس که با ای شروع شه و یکی دیگه که اخران اما دجلو و سوال گذنگ رفتی میخونه چینی ها هستن چینی ها گفتن در دو هزار رو سی و شش یکی کونزر سال ها شن مه های دیگه نمبر وان در دانیا میشه نشه نمبر وان یا یا دیگه میشه نقام تم نمبر 2 و نمبر 3 خیلی با بار کردنش مخشل ولی دور زور از احتیزار افراد فانی نیستش حالا ببینیم که این ها چیز رو بکنند که میتونند که اون چیز رو بیستید احکام دادنگیم که این کمبوز و با این مصادهای کتبال او اینا که اگر بخواهند دوستان ما برن کتبالت ها بتونند تموشبه بکنند این قرار قلبان چینی عالیت آبابا که افته بوده در روی چیز نشسته بوده دکتور ها و روان شناخسوان محتمیدان که این آدم ها رو راحت برایتی این رو چیز بکنن امایل کار اینا رو کارهای په بزشگی و این که شنگیدان رو بزشگی و الان به این بزشگی و الان به این بزدک دوچار نشه اگه یه قلبان مقای که قلبان نیتونی ازشه مقای که یه نفر خلابان میاد وارد سیستم میشه دیویسیز هست ساعت پرواز بش میدن مثلا ما در انگلستان مقای که وارد شیست شدیم وارد هواپومان شدیم بعد از دوستال خوردهی تونستیم نزدیک های دیویسی و خوردهی ساعت دیویس چرپنجا ساعت که دونون از این هواپ ما که ما پیدیم دو مطر بود و دیویسی بسیار بسیار آلی بعد ایچی این هر را این هر را میخواستن که بیان و ازشون برمونو بگیرن چی میشوند مان نمیدونم که مانیدونم که که برای آلی به موضوع اگرک تو برون کتاب بخواهیم این محتاریم را جب این پیزشکان و دران پیزشکان و این هم که کسانی بد نیز این خلبانه که مرشبه همین اشکال خلبانه دیگره که منتب همه اشکال خلابان های دیگر دو دفترش رایداش بیکرده یک روز با بچه ها شرفته بود شما وقتی که بچه ها میرن دریا و پلائن ها یکیشون داشته ققر میشده پدری میره اون رو بگیره خودشون ققرمشوه و میبیره و بعد میگن باعتها میخوایمی خلابان به خواب یکی از خلابان آمده و گفت که بچه ها پرواز رو هم مثل شهنا نگیرید شهنا آدم فوریق تموم میکنه کار رو پرواز اینطوری نیست چونت نزیر یعنی خودشون چیز که دو دیگر که کار سختی رو از جا میده که البته خود میکنه و کارش نمیشه دیگه چیزیونه که داریم نداریم ما در ایران قبل از اینگرام چهار تا خوابانه هی وایکانت از یک شرکت انگلیسی بیگره ما برای یه داره یه داره سماح و ده روز کلاس انگلسان بودیم صبح میبیم به کلاس باز از دار قروم میبیم دیگه توییش دوید که آخر سر را اون که روزهای عربت کندیم اون پمر فراموش کردیم نمیگه اگه نموندون بعد خلاسه چهار تا هواپا بایران میگیره و ایران نمیگن همون پرواز رو همونجه پرواز انجامه بعد از دیگه چند سایز رو ما پرواز دادن و ما دیگه رون هواپا میرودیم بعد از مدت این هم هم سه چهار سال که این هواپا هم پرواز میکن بعد از دیگه پیشتر هم فقط پرواز ایروپایی رو میکن یک روز دو دار تصمیم میگیرم که هواپا هم ها رو برای اینکه دیگه نوع هواپا های موجود که برای شرکت ها دارم خود یاده این ها بپوشنه این شرکتی در افراهای جنوبی پیدا کردم که این شرکت هست و این هواپا ها رو حاضر شد بقره و با حوضی که این شرکت در تحریم بود بلاخره میمیمیقره و به ما، من مسئول تحریر این چهارت هواپ ما به اون شرکتی که در موزمبیک یه فروز های برمه امپولا تربیلی چیز بدیم، تربیلی کنم ما های این رو تحت هواپ ما ها رو تونی برای موزی کنیم که هر چند دقیقه یه هواپ ما ها دوبامی هم دنبال اون همینطوری بیمد تا برسیم به اون امپولا و وقتی که رسیدیم به امپولا و هاپولا تربیلی دادیم من باز دوستر آدم پروتها، دوستر آدم اون قتل، که اختبار آقا و بینر رو رو داشو ببینیم چون که چون که چون که بود درد بخور هست یا نه و بعد تصمیم بگیریم ما قدیم پروتها چیز، اختبار آتا آتا آتا آتا آتا آتا آتا آم از آم از آم از آم از آم بود داره در نیزم بزمبیک بعد، آقا یرون که شیز داد به ما و که من میکرد آتا آم احنا یادم این شیست در شیست در پنج بود، اون و دیگه همینطوری اینا کفته اجی که برین توکی باق و از اونجا باق سنسور بین افتا آتا مو آمدیم به باق هست ولی جایی نیستش ساختومهی نیستش که اصنصوری باشه باشه باشه بعد خیلی مستوالی هم نراحت شدیم که یا خیلی جوری که انقدر از این بسم الله رحمه رحمه رحمه اشکال داریم ما رف approve بالبر کر دی Jessica خلا می smashه قوند اجا ساختومهی ندریم plante از این خوب ها خوش است ما باید یک جلی چیزا تخصیم باشید ما باید یک سaxis رفت تاشین کردám پایین عضایید beb使 taki یک دیوار بزرگی بود ولی اویانش هند. ما هم که زیادش کنا بلندیستیم گفت کار همجب تمام بدیگر. ولی اینکه هم توی نمینام یه چیش چیش چیش کنی خود تبیم بیم بالا برانده. و تا اینا بچه ها دیگه آمادن ما هاینا را درست کرده بودیم اینا. من با خیلی با شک و تردید اتاقه را قبول کردم. ولی بچه ها غلاب شما را بشیش نیشتیم مثلی نرشتن. که قبول قبول کردن و بعد دوست دوست دوست دوست بعدش از اتاقه جنوبی با همه امادیم تهران. این هم یکی از اون پروازهایی بودش که پروازهایی بود که یادم راحتی فراموش کمتر را کنم.

00:29:19--->00:29:47
spkr_05: سیستداد پنجهات از این حوال

00:29:47--->00:30:11
spkr_00: مختلف جهان جمع شدند و پربوز امنیکا رو انجام می دهند و میترید نه ی آقای رو اووردن ها آقای رو مهمون جدید خویقایش با نظرم می آتا بودم

00:30:20--->00:31:09
spkr_06: با عرض عدد با احترام خدمتش و ماجم سرن کمزهی بینندگان محترم این برنامه لایف و یه سلام ویژه دارم خدمت کپتن عبداللهی فر که هران چه من دارم در حال حاضر به عنوان شغل حرفی من توی این کار از شما دارم اعتمادی بود که شما به من کردین سالیان سال پیش خیلی سال پیش و من رو استخدام کردید در هاپ ایماری ارتور به عنوان مهندس پرواز افتخار این رو داشتم که با شما بودم اولین اینیشیال مهندسیم اینیشیال فرستافی سریم با شما بودم و مسعود جاویدرات هستم فکر کنم من رو شما یادتون بیادم در صورت من دستفوس هستم از راه دور و بدون تاروخ زندگی حرفی خودم رو کپتن مدیون شما هستم

00:31:11--->00:31:31
spkr_00: من همین که امروز چارپنج ساعت جلوسه ساعت چارپنج آقای یلمایی صحبت بکردم و به شیفان گفتم که یلمایی گفته شه به غیر از ایشون توان این چیز دیگه هم استی نفرد دیگه هم استشمان آبدی آبدی دارین اونجا

00:31:33--->00:31:56
spkr_06: توی کانادا نداریم کپتن من چون کانادا هستم من شهر منتریال هستم الان در حال حاضر خلبان سی سد سی هستم تایپ ریتت سی سد سی و سی سد بی سیک هستم و معلم سی ای هستم معلم تایپ خودمون تو شرکت هستم و تس پایلوت کل دش سریز هستم و ایرباس که برای سی ای کار میکنم

00:31:59--->00:32:05
spkr_00: این ها همون پیمه ها را هم با هم میپنیدی هاییم که یه دنها پایم پره مداز را باید عوض میکنیم چجوریه

00:32:05--->00:33:05
spkr_06: ببینیم کراپتن با توجه به شرایطی که پیش اومد توی کووید تایپ 303 گراوند شد یعنی تایپ 303 رو دیگه ما باش پرواز نداریم و در حال حاضر با 321 های LR پرواز میکنیم و از اول آگست حدودا 25 دستینیشن جدید بود داشتن برای اروپا و برای ساوت مثل دامنیکن و مثل میکسیک و کنکون و جاهای دیگه و بچه های اینجا وقتی که روی 303 پرواز میکنن بخونه من روی 303 وقتی گراوند میشه با پنج سیشن سی سی کیو میرن روی 321 چک میشن و روی 321 پرواز میکنن زمانی هم که من با مانه تس پایلوت کار میکنم با سی ای خب اگر که قرار باشه فری فلایتی داشته باشه این برای دش سیریز چون تایپ ریتدش هستم یا اگر قرار بشه که سیمولیتری جایی نسب بشه باز به مانه تس پایلوت من کار میکنم با شون و به قول معروف تو این زمین هم دارم با شون فعالیت میکنم

00:33:11--->00:33:36
spkr_00: احتمالا ممکنه که یک ماهی هم به شما جواهیم بشه برای که از سر برم بگویدم که شما با این لایسس دیگه دارین چقدر چند کنزارا می شونیدید پرواز کنید های می شونید بسرن پرس کنید تا هفتت پنج اینجر را پرواز کنید یا نه

00:33:37--->00:33:54
spkr_06: خیلی کپتن، 65 سال اینجا فاینالش هستش و از 60 سال میتونن اقدام بکنن برای بازنشتگی شد. ولی از 65 به بعد خیلی دیگه امکانش نیست که بخوام پرواز بکنن و تموم میشه دیگه حرفه پرواز رو باید بذارن کنار.

00:33:54--->00:34:59
spkr_00: این های هواپمه کچیکی اینا این تایم رو ببرن باهلاقل اینطور نیستش خیلی اینجا تماهی با لگه بودن در زمان ریاست جمهوری ترامب اینجون یک هواپمه های کچیکی داشته سه چهار تا هواپمه های داشته که یکی از خلابان ها هواپمه های دو مطر بزرگتر شید باید مقید رفت آمد کدن اینا باید یک روز خلابان هواپمه های داشته که سوهابش رئیس جمور امریکا بوده این خلابان رئیس اف ای امریکا بشه خیلی خیلی شغل رئیس اف ای ای رئیس سادمان هواپمه های داشته کنید یه می лишь آمد کند هواپمه ہوا همه های دی هان و ها زیاد و میشه میشه چیزی موسیقی

00:34:59--->00:35:43
spkr_06: این این مشکله. بله. بله. ولی خب این نظر مدیکال کاملا اینجا متفاوت هست. با توجه به حالا شاید این جالب باشه براتون. با توجه به وضعیت کووید که اینجا پیش اومد مثلا خود من وقتی خواستم که ریولید بکنم مجدد مدیکالم رو من فقط زنگ زدم به دکتور با دکتور حدود پنج دقیقه صحبت کردم. دکتور از من چند تا سوال پرسید. گفت حالت خوبه. جنرال خوب هستی. مشکلی نداری. گفتم نم. مشکلی ندارم. و مدیکال من مجددن ولید شد. یعنی کاملا متفاوت هست با ایران و همه چی اینجا برحسب اتمینان هست. یعنی زمانی که به شما اتمینان داشته باشن همه کار براتون میکنن مگر این که خلاف ایسا ثابت بشه. اون موقع است که شما همه چی رو از دست خواهیده.

00:35:46--->00:37:45
spkr_00: چارلی چه که هواپه ما هست؟ از از باید وحشتناک که که که که که که که که که که که که هواپه ما سازوی و هرکی در امریکا هم که هر گوشه ای هرکسی یه هواپه ها داره اونجا خود خود و از باز کرده میشین اون بله بله بله بله اینکه از بهترین بفرمید چون می کنم بفرمید چون بخواهش میکنم بله حالا در صورت با امیدار هستیم که ما بتونیم این بحرامه یکی دید چیز داریم و بیاریم روی سحنه فیلم و اینا بله خب چه جونی میشون اینا گل همه زحمت است پیابده روی دوش جمسرهنگ ما ها که چیزی که ندیم هم که همه نیروی ندیریم که در سنه نوز و سه چهار سالگی اون کارهایی که باید باید بشیم ش کنم کشورما وقت در اون 400 و های ام ها رو خرید بدن عمل آمدان ا german شکرهایی نسرهنگ که قید حدود در مهنگی حدود G Orange ایران رو گرفت جت اجارهی بودش و همه جا همه جا بیناد بیناد آدم یه مهمون دیگه من موز اموز نبی مهمون بارون در اینجا

00:37:46--->00:37:56
spkr_03: خلابان ما یعنی در واقع تی آر ای و تی آر آی تری پر سوین یونایتد ایر لاین هستن سر

00:37:59--->00:38:06
spkr_00: یا فروقی اقلی سروگی آہا له اپلا افاضی پیشوی رو

00:38:09--->00:38:12
spkr_02: میگور؟ هیی بینای تینجور تو

00:38:14--->00:40:05
spkr_00: این ترنت کنم خرابه این ترنت و این ترنت که وضعه بهتر شده اگر اعتماد باشه همین همین همین همین شما مرازو میکنین که هواپم هایی که درناقات مختلف به ایران مثلا پرواز میکنند ایران ها حالا بشوند اشکالاتی دارند و نمیدوند مجبور میشن که با همون اشکال پرواز کنند یا مثلا ایران ها یکی سخت بیری سخت بیری و هیچ هواپ ماییی بدون اشکال نباید پرواز کنند و به نظر من به نظر من کشور ما که امیالا که بیدین شونزه تا ایران فقط در تهران داره بهترین چیزشونی که از این خلابان ها قدیمیه کشور و این خلابان ها بطموند سایران رو همه رو شک بکنند و این باید ایتری بشید الان خود این رکم همین کار دارم میکنند و به قدر این چیز ما یکی کنیگہ فرaneous

00:40:04--->00:40:22
spkr_03: سلام از کردم خوبید. سپتن فروغی از بزرگان اوییشن در امریکا و هم خلبان افبور بودن در ایران هم معلم تریپ سبن در یونیتد هستن. کپتن عبداللهی فرد. دروز بر شما.

00:40:26--->00:40:40
spkr_00: کپتر همزید آن. دوست دوست ما که اون مطرش آتش کرده اینا اسم کچکه چی بود؟ اون بهنامه بهنامه بهنامه بهنامه

00:40:37--->00:40:45
spkr_02: بینام بینام بینام بینام

00:40:47--->00:40:52
spkr_03: باید باید سلامانی کنید شما با قبطن عبداللویت اما عرفی کن کن رو

00:40:47--->00:41:27
spkr_02: سلامانی کنید شما با کپتر عبدالله تا معرفی کن کنید؟ کپتر عبدالله ای من هستم خالوان های فایتر نیجو هوایی بودم که بعد از انقلاب فاکستادی شدم و عمالم امریکا سیدار چونید؟ در امریکا پروازو شروع کردم با بوینگ 77 و به یونیتد ایل ارلان مرحب کنید مرحب کنید مرحب

00:41:28--->00:41:36
spkr_00: شو دیگه نبود که بپری بله؟ یه همیشه دیگه نبود که بپری

00:41:38--->00:41:43
spkr_02: ازبان ب Rangers

00:41:44--->00:42:45
spkr_00: من عدید که می دونستم یاد گرفته بودم اینها رو عدید استفاده کردم من رو موقعی که آقای تیمسر چه بوده تو شیه؟ آقای سی ترانسپورت پاککایی کن به اون محن چیز می شوید ربید ها؟ پیوٹر ربید، پیوٹر افتریلی پیوٹر ربید امیدیم همه چار پنج شیش نفر انتخاب کردیم از بین شرکت های حاپمایی و این ها رو باشدنم جا هر وقت که درخواست می شد یه نفر می خواهد برای ما معلم یه نفر می خواهد برای فلان کنن از اینایی بچیز می کردیم از اینایی که ما انتخاب کردیم میکنم یه نفر می خواهد برای ما باشدیم هم تو راستیم

00:42:46--->00:42:53
spkr_02: باید باید. کلو دو سال ایران نبودن. در وضعیت سویلی ایچ اطلاع ندارن.

00:42:54--->00:43:11
spkr_00: نا اینکه رئیش ترانسپورت شیز بود نیرو حوایی بود نان این هم دار زیادی پرواز می روستن با اینکه محققیه می دین

00:43:12--->00:43:20
spkr_02: اد

00:43:19--->00:43:33
spkr_03: درسته جناب روید، یک درود ویژه برای شما فرسته در این آزاده سرفراز و سلطان آسمان خلابان افراد، بفهمید؟

00:43:34--->00:44:19
spkr_00: من مخلص، ها درقیق رویت لکو مخلص، Jimmy Gawaiy اتباه این ۲ میان ومشوییسیت را ببخ mite task و糟 lure پتیک خطوش дисکه درست Gary Gawaiy و من همه اینه ها رو تمام محچه های لبی بی اینا ها کارشون حقیقتا خیلی خیلی خوب بوده و خیلی هم خوب میدونستم و یعنی خوب همه احجام میکردن

00:44:19--->00:44:43
spkr_03: میگم کپتان فروغی داشت میشمورد بس سرم گیش رفت برای پریدن این همه هواپی ما 707, 727, 737, 747, 747, 767, 767, 747

00:44:44--->00:44:48
spkr_05: باردان سید سان سید سان

00:44:50--->00:46:48
spkr_00: هر کسی را نمیزنن نمیزنن این همه از این تایر منتره ها این تایر منتره آدم قاطی میکنی دیگه برای خلاه برای خلاه آدمه دیگه اینی که اگر این ابلیتی در این آدم ها نباشه شما خادر جمعش نمیزاره تکن بکوره من این ایتماعی کنیده یک مرتبه یک مرتبه من رفتم چیز رفتم جنوب ایران از اونجا قرار بود که قرار بود که من یک دونه فراد چک بدم به سه چار نفر از بس شاهای ایرانه که این سه چار نفر از همه شون فوت کردن یکیشون زنده هست بیشن و بعد وقتی که خواستیم بریم پرواز معلوم اومد و هم گفتیم چه من خواهش کنم از شما پرواز سرخی بنیزیم آنچه را قرار بود که ابتش که الان یونیگاگارین داره میری را رو هوا و همه و می روست داریم ببینیم و ما همه همه هم دوست داریم ببینیم پیشم برای این های شما پرواز بود بود که برای ای یونیگاگارین نگاه کردن و آمدیم آمدیم پایین و ماهلومه اومد و من گفتش که من می رم توی هواپ ما می خواب هم توی منو این شکار را انجام بده هر کنیم شکلی نرازی بودی امزا کن و من رو امزا میکنم. هر کنیم نازر نرازی بودی امزا را بود. ما رب درمو همین که هر چیکی نزدیک یه سر چلپن دقیقه میتازد. همینچون اینه. بعد اماده او برقار همه را من چهار امزا کردم. براین که کارشون خوب بود. وقتی که یارودید یارودید یارود برم همه اینا ها تبریگ کبت و بعد خلاصه اینا بعدا شدن ما همینکرامی میتونستن تدریس رو کنیم. خب دیکی چی بگیم؟

00:46:48--->00:47:05
spkr_03: میگم قصتتون کردیم من فکر کنم چون من به هرکم خانم اینا قول دادم زیاد قصتتون نکنم اگر صلاح میدونید شما برید استراحت کنید اگر دوست دارید باشید مشکلی نیست اگر صلاح میدونید

00:47:06--->00:47:20
spkr_00: من میشینم با این بچه ها رو گوش میکنم چون این بینه که نه آبه توی رایب هستیم توی رایب هستیم بگه شما میمونی یعنی؟ میمونم آره خلابان هایی بودن که با با باید باید باید

00:47:19--->00:47:22
spkr_05: باید باید باید باید

00:47:24--->00:47:38
spkr_00: اینجای از اینجای از اینجای پرجاوید من دادم به اون تماد مجید و که بداخل یادی از اینجایش کرده باشد

00:47:50--->00:47:53
spkr_02: با دیزه بود دور

00:47:53--->00:48:16
spkr_03: میخواهش کنید یا فروغی از خواهی میکنم صداتون خیلی ضعیفه اگر از هنفری اصفاده میکنید یا از پاکلا اگر یک کاری بکنید خیلی صداتون ضعیفه حالا تصویرتونم که یه ذره خیلی جالب نیست متاسفانه نمیدونم نتتون چی هست اگر میخوایی نتون رو بس کنید ببرید نت خونه نت دوشید

00:48:15--->00:48:22
spkr_02: این از دوشی اجازه بزهی من جامو عوض کنم برم جای دیگه چون

00:48:21--->00:48:29
spkr_03: آره، حبست کنید، سبا به جاگیز را صحبت کنن یه مقداری برای آنجا تا شما اگر می کنید

00:48:30--->00:51:16
spkr_06: محبه کنم توی این فرصت کوتا جا داره هم مجدد تشکر کنم از کپتن عبداللهی فر که این اعتماد رو به نسل جوون ما اون دوره کردن این هواپیمای سخت توپولوف رو دست ما دادن پرواز کردیم از سیت فلاید انجینیر پرواز کردیم فرست آف سر شدیم کپتن شدیم و واقعا این اعتماد کردن قابل تقدیر هستش خلبان های خیلی خوبی من باشون پرواز کردم همونطور که کپتن عبداللهی فر فهمودن کپتن روادگرد که فکر کنم هم یه دوست خیلی خوب برای من هستن توی زندگیم هم یه خلبان خیلی خوب و به نظر من خوش اخلاق ترین خلبانی هستن که من تا الان باشون پرواز کردم با کپتن لبی بی پرواز کردم با کپتن لبی بی پرواز کردم کپتن فلاهی کپتن مساعد کپتن ارزم با حضور شما که شاید انه اسمی یکی دون افر رو باز فراموش بکنم ولی تمامشون خوب بودن خدا بی آمروز کپتن اکبری ما خیلی چیز ازشون یاد گرفتیم و اعتماد به نفسمون را همین هم می بردن بالا موقتی باشون پرواز می کردیم در هر ساعت دوره بسیار خوبی بود که بعد که کپتن عبداللهی فر رفتن از ایرتور خب ما هم رفتیم رفتیم کیشر کیشر پرواز کردیم و از کیشر هم رفتم قشمه رو دیگه اقدام کردیم برای مهاجرت کپتن دیگه اومدیم کانادا خب اولیش مقدار سخت بود برای اینکه پاسپورت کانادایی نداشتیم با اینکه ساعت پرواز بالا داشتیم این کار رو نتونستیم بکنیم حتی من تایب سیاه هفتم هم گرفتم ولی نتونستم جایی کار پیدا بکنم تا اینکه شروع کردیم کار کردن داخل خود کانادا و پرواز کردن با هواپیمایی در سری 100, 200, 300 و 400 اونا رو پرواز کردیم تا پاسپورتمون رو گرفتیم به محصی اینکه پاسپورت رو گرفتیم جاین کردیم به ایر کانادا شروع کردیم امرایر پرواز کردیم بعد از اون دیگه خب من طریقی رابط اومدم تو ایر چرانزت و معلم سیه ای شدم در آن واحد یعنی هم معلم ایر باس 321 و 330 سیه سیه ای هستم الان و در حال حاضر خب ایر چرانزت هم پرواز میکنم و همه اینا به نظر من بچه هایی که بیشتر بچه ها خوب هستن تو ایران این رو میخوام خدمتون به راحتی بگم بچه ها خوب هستن فقط فرصت بهشون داده نمیشه یعنی اگر پاشون باز بشه به جای دیگه اون توانایی هایی که کپتن عبدالله فرگ بفتن رو واقعا خودشون نشون میدن و این واقعا عرضشمنده و امیدوارم شرایط جوری باشه که همه بتونن تایپ هایی مختلف فرواز بکنن رو یه تایپ فریز نشن و بتونن اون توانایی خودشون رو نشون بدن و بازم کپتن عبدالله فرگ من از دور دستتون رو میبوسم مرسی که به ما اعتماد کردید و اجازه دادید این بلوغ به قول معروف نالجی بلوغ شغلی تو ما اتفاق بیافته و بتونیم خودمون رو نشون بدیم

00:51:19--->00:51:26
spkr_00: خیلی خیلی ممنون از شما اینکر من بیخودی تعریف میکنم

00:51:25--->00:51:50
spkr_06: نه نه بی خودی نیست کپتن من اینو خدمتو نرست بکنم من واقعا افتخار من اینه که توی لارتبوک من امزای شما هست یعنی آخرین پرواز فلاید انژینیرینگ منو شما امزای کردید این افتخاره برای من تاروف ندارم و اگر شما اون اعتمادو به ما نکرده بودید شاید من الان زندگیم یه سیستم دیگری بود واقعا و همیشه من مدیون شما هستم و هم نسلای من این رو باید به جرعت باید

00:51:51--->00:52:13
spkr_00: پارین بر شما، پارین بر شما، پارین بر شما مهابر کنید نمیدهید که آدم حالا شما هم حسین سلما برسید همینطور خواهد بود چیمان مردم وقتی که بیاند سپاسگزاری میکنند از اون زعمادی که برشون شده حقیقتن آدم نمیده چیه ای جواب بده، حقیقتن نمیشه چیه ای جواب بده بهم موسیقی

00:52:11--->00:52:22
spkr_03: من باقی هم دو باید سواد حاله چپتن عبدالله فرم این شب شما داره میبینه شایداشو داره میبینه و اینقدر قدران هستید

00:52:16--->00:54:07
spkr_00: شای فرسید اون شب شما داره میبینه شایداشو داره میبینه و اینقدر قدران هستید من آقای جمزنگ ببینید یه چیز من بگم باز توی هستی که آقای مداخرین شد رئیس سازمان حاکمان کشوری ما رم بردونجا و بعد یه روز باندارم به ما گفتن که ما که تا دی حوپ ما رو در مسید تهران اروپا کنشتیم که بار بیادن بارشم هم چی بود؟ تخم نواغ ممزنم جوجه گاف این چیزا میوردن تهران بری چون چیز ما جیز آنها چیز اینکه با هینو نداشتن یا تاک بریتینگ نداشتن را شیب هم ها حق چل هفته باری اینا هم بساله پیدوی کردن از من خواهش شرنگ کردی رو بی بی ای خورده با اینکار بگو من دستو سمار رفزمون جا بدونه هیچ چشم دادشم شده بمیش چشمش دادشم برد برگردارم رفز رفزم و به این آیون رو آماده کردیم هر کدو میتونست کپتنش کردیم میتونست محلمش کردیم میتونست کمه کلبانش کردیم همه این ها روی جای جای مختلف انجام دادیم و بعد وقتی که این تصدیق آماده شد دیگه این هم براحتی میتونستن برن گرناه شدد که که هر کنان هرژ continuar shiny um

00:54:11--->00:55:55
spkr_06: من خاطر هم است. جمعیم حبزهی به بخشیدیه. جمعه رو کپتن عبداللهی فر. روزی که من رفتم تو آفیسشون برای این که با من مصاحبه بکنه. چون من آخرین کسی بودم که تو اون گروه میخواستم جوین بکنم. من به اتفاق آقای سینیچی رفتم تو اتاقشون. به من گفتم که تو چی خوندی؟ گفتم من تحصیلات دانشگاهی دارم. گفتم زبان بلدی؟ گفتم بله. گفتم دیگه چی بلدی؟ گفتم خب من اینقدر زبان فرانسه هم بلدم. به من گفتم یه چیزی فرانسه بگو. من یه چیزی گفتم به من گفتم که قول میدی درس بخونی چون سمت زیاده. خب من 27 سالم بود داشتم جوین می کردم به ایرطور. به من فقط گفتم که جاوید را درس بخون. قول بده درس میخونی؟ گفتم قول میدم درسم را بخونم. و خدا رو شکر اولین کسی هم بودم تو تیممون رفتم سیمیلیتور باز اولین نفعی بودم که آف برید شدم. و همیشه واقعا میگم این اعتمادی که کپترن عبدالله فر به ما کردن واقعا خوب بود. اون استرسای من تو پرواز به وسیل کپترن روادگر خیلی راحت از بین رفت. مخصوصا پروازهای کتا از کیشما با توپولوف میرفتیم دوبه. کسایی که توپولوف پرواز کردن میدونن این کار کار راحتی نیست. هواپیمای توپولوف هواپیمای آتومیشن نبود. و همیشه کپترن عبدالله فر میگفتن. میگفتن اگر کسی تونست با توپولوف درست پرواز بکنه تمام هواپیمای دیگر هم درست پرواز میکنه. و بسیار راحت میشه براش. و بایدار ما کمک کرد. آپریشنی که با خلبانهای خوب مثل کپتن لغمان نجاد کپتن روادگرد کپتن لبی بی کپتن ازحاری کپتن خدابیامورز اکبری اینا کردیم تمام استرس های ما را از بین برد و تونستیم خودمون را پیدا بکنیم توی این هواپ ما. واقعا از دور دست همشون را

00:55:56--->00:56:03
spkr_00: از این بچه هایی که همدنی شما بودن بعد از این همه سال توی زندان و اینا الان کسی جیران هستش که فوق شده باشه

00:56:05--->00:56:24
spkr_06: من چون ایرفورسی نبودم. من ایرفورس نبودم. من دایرکت از قلب مرغی اومده بودم خدمت خودتون. ولی خب با کپتن روادگرد که حالا در تماس هستم و هم صحبت میکنی محینا جستی گریخته فقط من آخرین کسی رو که اطلاع دارم کپتن اکفری بودم خدا بیانمش که فوت کرده.

00:56:26--->00:56:36
spkr_01: با حیزتون من شما پرمیدید هم دوری تیمسال شاد روان نادر جنبانی هستیم من افتخار اینه که

00:56:36--->00:56:58
spkr_02: این بارتا پرواز آخری بای کانتم رو به اونوان استاد خالبان با ایشون پرواز کردم در محرابا و این جزه بصلاح هایلایت کارنامه پروازی منه که بایم که استخابی روشن که بعد از این چیز انقلاب شد و همه چی به هم بود

00:56:57--->00:57:21
spkr_00: هم پیمای هره از نخشن، هی که هر آفازگی هنوز هم دار میپری، خیلی خیلی هم پیما هست، بره لید بنده، بگرم، با شما خداؤزی بکنیم و هنگل ما هر روز هم به شما دارم اینجا، امیدوارم چه همان چون هر روز آریتر باشم، خیلی مقدون و گربان شما،

00:57:20--->00:57:24
spkr_06: مرسی گفتن، خیلی خوش آشدهم دیدم اتون. خدا نگهتر.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تیمسار جلال آرام -چرا خلبان های اخیر شهید شدند-؟ بررسی صندلی های ایجکت هواپیما و سوانح اخیر اف 5

مرجع حمله به اچ 3 - با حضور بیش از ده تن از دلاوران حاضر در عملیات - قسمت اول - تیمسار ایزدستا

سری مصاحبه های ناگفته های جنگ تیمسار علیرضا نمکی (قسمت "اول" از شب " دوم")