ویژه برنامه بزرگداشت سپهبد جهانبانی - قسمت آخر - تیمسار واعظی
00:00:00--->00:00:05
spkr_00: از عدد دارم خدمتی جمایی دکتر سلام هستی ازم قربان
00:00:05--->00:00:21
spkr_01: سلام علیکم قربان شبه شما بخیر و شبه همه عزیزانی که انشاءالله صدای ما رو بشنبن و خیری قط نشه هم بخیر باشه شما شبه ما رو بخیر باشه
00:00:25--->00:00:59
spkr_00: خیلی موسیقی از الغاب و اناغین و بحث کردن
00:01:00--->00:03:29
spkr_02: من هم به نابع خودم مایلم یک کمی شاید متفاوت، یک کمی متفاوت اگرم چیزایی تکراری می کنم لازمه. در افتراب لازم می دونم کمی در وقت خصوصیات بارز تیمسال سپرپود جهانبانی صحبت کنم. تیمسال سپرپود نادر جهانبانی اصابخلبانی ممتاز با پرسیش و انضباط بی همتای نظامی خودش بود. خوشسیما، چیکپوش، از همه مهمتر دارای شخصیت والا، شازه به تمام معنا، شازده به تمام معنا، پدر ایشان شادربان سپرپود امانالله جهانبانی، یکی از نوادگان سلسله غاجار، فتلیشای غاجار بود. پدر ایشان، بزرگوار ایشان، تیمسال سپرپود امانالله جهانبانی، در زمان رزاشاه کبیر، شیش دوره نماینده مجلس سنا بودن. شیش دوره، سه دوره سمت وزارت رو داشتن. در زمان نخص وزیری شادربان محمد علی فروقی، تیمسال امانالله جهانبانی به سمت وزارت کشور منصوب شدن. در دوره دوم نخص وزیری ایشان به سمت وزیر راه و باز ادامه داشت. در دوران نخص وزیری علی سوهیلی ایشان به وزارت جنگ محصوب شدن. تیمسال امانالله جهانبانی، یکی از رجال برجسته زمان پهلوی بود. یه همچین پدری مسالله که نادر کنه بود.
00:03:27--->00:03:30
spkr_00: تسار کنه بارد نشان استدار.
00:03:30--->00:10:32
spkr_02: خانواده جهانبانی ها کلن نظامی بودن نظامی واقعی پدرش سپه بود خودش سپه بود یک برادرش سرلشگر محمد حسین جهانبانی نیروی زمینی یک برادر دیگرش دریادار دریادار پرویز جهانبانی در نیروی هوایی در نیروی دریایی در واقع هم ستا نیروی اینا نماینده فوق بالا داشتا از طرفی پسر خود شادروان تیمسار نادر جهانبانی آقای انوشی روان جهانبانی ایشون در امریکا دوره کامل خلابانی رو دید برگشت ایران مدیرامل شرکت ایرتاکسی شد احفاً در مورد ایرتاکسی که مربوط میشه به تیمسار جهانبانی که ایشون پایه گذار ایرتاکسی بودن ایرتاکسی در اون زمان و اهمی الان به اصلاح یکی از یکی از بهترین مراکز هفانووردی جهانه چون ایرتاکسی میتونه در پروتگاه های کمترافیک ویا به اصلاح کچیک پرواز بکنه شرکت های خصوصی و مسافران رو ببره جا به جا کنی منظور اینی که هواپیمه های سنگین مسافر بری مقروم به سرفه نیست که بتونن مسافت های کتا شباً اینجا بله بله نمیتونن مسافت های کتا بران سرف نمی کنه برای ایرتاکسی که بنیانگزارش شادروان تیمسار نادر جهانبایی بود بهده منظور بود که پروازگاه های محروم کشور رو بتونه پوشش بده مردمی که باید سی پنج سی ساعت با وسائل زمینی از این شرکون شرک برن میتونستن با بیس تا پونزر دقیقه با حدماهای کچیک ارتاکسی برن در اون زمان چهار شرکت این کار انجام میداد یکی ارتاکسی بود ایر سرویس بود هور آسمان بود و پارس ایر اینا هواپیماهای دو نفره تا هواپیماهای بزرگتر پنداشست نفره مسافروری داشتن و مدتها این رودگاه های ما رو پوشش میدادن در اینجا من لازم میدونم بگم انقام کنم که ایران دارای سی سد و نوزده فرودگاه نظامی و غیر نظامیه ممکنه باور نکنیم که از این نظر در جهان رتبه بیست دوم هستیم یعنی از خیلی کشورها مثل ایتالیا نروش ترکیه عربستان و حتی جاپن ما جلوتر هستیم از ذرا تقیقات فرودگاه بنابراین این فرودگاه ها باید تغذیرشن میشدن به عنوان مثال ایران به تنهایی به اندازه دو برابر کشور اسپانیا فرودگاه بره این مردانی که در شهرهای نزدیکه فرودگاه های کچیک هستن چگونه لفت آمد کنن این تدبیر شادروان کمسال جهانبانی بود و دوستانشون که این ارتاکسی رو دائر کردن هدفشون این بود و واقعا فوق لاده برای کشور مفید بود چون این هواپیما های ملختار و سبوک بسیار به سرطه تر است که مسافرها رو جا به جا بکنه پرسونال شرکت ها نهاد ها در نتیجه این تدبیر از اینا بود مدیر آمدش هم ارز کردم انوچی روان جهانبانی فرزند برومند تیمسار خب این مدت بیس سال ارتاکسی و پارس ایر هراسمان خدمت کردن تا این که شورای انقلاب در سال 1359 تصمیم گرفت که این چهار شرکت رو ادغام بکنه در نتیجه در سال 1559 شرکت هواپیمای آسمان متولد شد و شرکت هواپیمای آسمان یواش جواش خودش رو هواپیمای جت بزرگتر خرید و خودش رو توی ارلائنا بود در واقع این ایده ارتاکسی پراموش شد و این یک لطمه بزرگ به فرودگاه های مازدر برای اینکه حزینه نگهداری فرودگاه برای مسئولین هواپیمای کشوری بالاست اگر بخش خسوطی توی این فرودگاه ها نباشه هواپیما ها ایجاد شوق شما این در یک فرودگاه پرواز باشه حتما رسطوران میخواد سرویس میخواد و مسائل جاندی اینا باعث میشه که ایجاد شوق میشه و اون فرودگاه که وقتی که آباد میشه شهر آباد میشه مردم رازی هست این ایده بسیار خوبیه که این ارتاکسی بود که متاسفانه برچیده شد تا این که بعد از چهار دهه چهار دهه چهل سال مسئولین هواقع کشوری متقاعد شدن که دو مرتبه ارتاکسی رو رابط دادن اینه که دو سال پیش به این طرف این تدبیر داره اجرا میشه و انشالله ارتاکسی که یادگاه شادروان تیمسال نادر جهانبانیه دوره بیان و باز این پرودگاه های محروم و کشور دارای هواپنو ها بشن مردم شریف و ملت ایران بتونن از پرودگاه های کچیک هم پرراس کنن
00:10:33--->00:11:10
spkr_00: انشالله چقدر عالی چه اطلاعاتی آفرین به شما شما این همه سال از کشورتون دورین بری چقدر بروزین چقدر این اطلاعات دستردن بر حال اویشن ایران رو هزار ماشالله و چقدر قشنگ تجزه تعلیل رو بررسی کردید واقعا نیاز هست و انشالله که ما یه لایوی هم گذاشیم با یکی دو تازیم نصولین که انشالله به امید خدا خبر خوبی برسه به امید خدا رفاهمیت خواهیش بیان ببخش خب
00:11:10--->00:23:06
spkr_02: سپر پر نادر جهانبانی در سن 18 سالگی، عبادت متولده هزار سن و هفت هستند. در سال هزار سن و بیست و پنج در سن 18 سالگی ایشون اعظام شدند به دانشگاه خلبانی آلی روسیه. در اونجا خلبان شدند. خلبان کامل. وقتی که برگشتم ایشون با درجه سطفانگه کنی در میروی هوایی شروع کردن برای خدمت میروی هوایی را. که از تمام همدوره های خودشون مثل شادرمال تیمسال رویی، تیمسال ملوسفر، سه جمادی از همه اینا عرشدتر بودن. با اون نفرات که ارز کردم اینا شروع کردم با هواپیما های اون روز پرواز کنند. بعد از یک مدتی چارده نفر جهت تی خلبانی جیت. چون قبلا اینا هواپیما های ملختار رو سبکتر پرواز می کردن تو ایران. اینا برای خلبانی جیت آزم آلمان شدن. یه پایگاه هوایی امریکای آلمانی در آلمان. این چارده نفر شروع کردن فراگیری هواپیمای جیت. نه نفر از اینا بعد از اتمان دوره شون زود برگشتن ایران. پنج نفر موندن تا دوره پیشرفته جیت رو ببینن. که این پنج نفر تیمسار سپربود نادر جهانبانی، تیمسار سپربود ربیی، تیمسار سلشگر میروسپر، شادروان جهانبینی، ما هم جهانبانی داشتیم هم جهانبینی. این پنج نفر در اونجا دوره پیشرفته رو می دیدن. در این پایگاه امریکایی ها، در اون زمان تیم آکریجت امریکا، نماشای هوایی در این پایگاه می داد. که لیدر دستی این تیم، با تیمسار جهانبانی، آشنا می شن، دوست می شن، و تیمسار خیلی علاقه مند بود که پوتپنه، آکریجت رو ازشون یاد بگیره. و ازشون بایدان سراگیره، و ایده تشکیل آکریجت، از همین جا شده شده. وقتی اینا برگشتن، ارز کردن همین پنج نفر، با هواپیما های F84، جروع کربن به تمرینات، قدود هفتال دو جلسه تمرین کردن، بر یک برنامه خصوصی گذاشتن، که سران اون موقع نیروی هوایی و هوا نوودی، این برنامه خصوصی تماسا کردن، که مورد علاقه اونا خرار گرفت، و این کار ادامه پیدا کرد، تیمسار نادر جهانبانی با یارانشون، ببخشین، تیمسار خاتم رو فوانش کردن، نفری که در اون دوره بودن، تیمسار خاتم من بود، تیمسار خاتم من برگشتن، بله، و اینا تیم اولیه ای اپلوجیت رو تشکیل دادن، که دوستان عزیزم اینو اونوان کردن، که ببینید تیمسار خاتم که سرکیب بود اون موقع، و فرمانی نیروعای بود، در بال تیمسار جهانبانی بود، تیمسار مینسپه، تیمسار ربیعی، تیمسار شادروان جهانبینی، چه کسایی رو تربیت کردن، و پروازهایی خوبی انجام دادن، پس از اون پرواز با F5، F86، برد با F5، بلحال مدت 20 سال، این تیم آکریجیت، به سران نماش های عالی انجام میداد، در چندین مرحله که پیمهای آکریجیت خوب جهان، مثل تیم آکریجیت امریکا، انگلستان، و ایتالیا و فرانسا به دعوت میکردن، تیم ایران در اخشید، در یک مسابقه ای که انجام شده بود، تیم آکریجیت ایران به لیدری تیمسار سپرباید، نادر جهانبین، اول شد، و در دنیا بی نظیر بود، و این یک افتخار و اختداری بود، برای نیروی هوایی، و شناسوندن نیروی هوایی به دنیا، دنیا به داشتن افسران، مثل تیمسار جهانبانی، تیمسار خاتم، ربیه، نیروسپه، و بقیه افتخار میکرد، میگفتن کاش که ما هم یه امشین افسرانی داشته بشید، این بود به صلاح، چهر حال تیمسار جهانبانی در آنگر افتخار، ایشون باز در اینجا کار رو تموم نکردن، کسان دیگر رو آموزش دادن، بعد از تیمسار جهانبانی، تیمسار ربیهی، لیدر افتخار شد، بعد تیمسار سلشکر مینو سپر، یه مدتی، تیمسار کیمیاگر، بعد از تیمسار بهرام حوشیار، و در آخر سرم که، تیمسار سپر با نادر جهانبانی، جانشین پایگاه چهار روم دستبول بودن، در واقع همه کاری پایگاه بودن، تیمسار غهاری فرمانگ پایگاه بود، ولی تیمسار جهانبانی به خاطر دانشش، به خاطر شخصیت و منشش، همه کاری پایگاه بود، در ازم سرپرست، آخرین تیم آکریجیت بود، تیم آکریجیت پایگاه چهار روم هم، به لیدری سرهنگ منوچهر خلیگی، بله، این هم آخرین پرواز ها بود که انجام شد، بعد شادروان تیمسار نادر جهانبانی، سمت، معابنت، نیروی هوایی را به دست آدی اراخل، در چه نیرو شد؟ بله، در دوران خدمت علاوه بر استاد خلیبانی ممتازش، و لیدریات جهد، و تربیت خلیبانان در این راه، مدیر طوانا و فرمانگی طوانا بود، در هر شغلی که به ایشون میدادن، به قول تیمسار بهمن پرغانی زیر رو میکرد، ایشون مدت ریاست بازرسی و امنیت پرواز نیرو هوایی بودن، واقعاً خدمات شایستهی انجام دادن، من خاطرم هست که چقدر در این سمت بازرسی و ریاست امنیت پرواز خدمت کردن، تا این که ایشون تیمسار شادروان سپرباز رویی که فرمانده بودن، به خاطر بلند مقامی و عرضش والای تیمسار جاملی ایشون رو محابن خودشون کردن، محابن خودشون بودن تا این اواخرین، بله که در انقلاب ایشون بیگناه و بیدلیل، توسط بیدینان، توسط بیدینان و غیرمسئولین، تانجوها، دادگاهی شدن، ایشون هیچ، هیچ گناهی نراد، ایشون در طول خدمت، همطور که تیمسار پرغانی فرمدن، تیمسار از نظر مالی زندگی مرفعی داشتن، ایشون فقط آشق پرواز و کار و کنشش و تلاش، یک افسر خستگی نپذیر، نمونه در جهان، ایشون اصلا با سیاست کاری نداشت، بغیر از این همه مشاقل درخشان، در ورزش درخشید، ایشون سوالکاری بسیار ماهر، و در پرش از قهرمان ایران شد، و مدتها ریاست سازمان تربیت بدنی رو داشت، واقعا این سازمان رو همینطوری که دوستان عزیزم اشاره کردن، تحبول داد، کسانی که سو اصفاده میکردن، نار کنار گذاشت، کسانی که لایق بودن، و سواد ورزشی داشتن، اونا رو سر کاران بود، فوق و لاده این خلبان، استاد خلبان، لیدر آکروجید، که در تمام زمینه ها درخشان با ارزش بود، در زمینه ورزش هم درخشید، یه همچین شخصی با این کارنامه درخشان، خلخالی داره بازجویش میکنه، خلخالی الان کجاست، در اواخر عمرش بیماری وخشدنات گیره، یزدی بیدین خوائن کجا هستن، نامی از اشون برده نمیشه، اصلا معلومه از گورشون کجاست، ولی تیمسار سپهب و جانبانی کجاست، در چه مدره نیگه؟ ایشون با این وفه، خودش دافتلبان آسمانی شد، ایشون رمز بزرگی و دلاوری رو بلد بود، با این رمزش آسمانی شد، ایرتاکسی از کردم، مال خودش بود، هواپیمای شخصی داشت، میتونست راحت خودشو خانه و داشت ببره، اما دلش نمیخواست، دلش نمیخواست که بگم رفت، و میدونست که هیچ گناهی نداره، در دادگاه، واقعا اینا که با جیم کردن، حرفی نداشتن بگم، حرفی نداشتن، روی نوشتن آمل فساد، شخصی به این دردشانی، با این که نامر آمل فساد، آمل فساد، شما هستین که الان معلوم نیست، یک نفر شما رو نمیره، بلی هر روز، هر روز و هر روز، فرزندانی مثل بارانها، دموزده ساله، آشقش هستن، کسانی که جانبانی ندیدن، آشق هستن، و روز به روز به عشق این مرد بزرگ اضافه میشه، دنیا آشقشه، اینه رمز جاویدانی، و اینه که ما میگیم، تیمسار جاویدانه، روح شاد، من به خانوادش اینجا میخوام تبریر شد، و به شما هم واقعا تبریر بگم سپاسگزاری کنم که امشت این برنامه جالب رو برای یاداوری به این شادروان تیگه کرد.
00:23:08--->00:24:59
spkr_00: ارونتون برم من چقدر زیبا صحبت کردید چه هم وایزی شما خیلی آشق دارید مثل همه هم قطاراتون مثل جناب زسته تا فرغانی نمکی و دبایی که تو لایب بودن شما هم یکی از کسایی هستی که بسیار آشق دارید مدت کتاهی کتاهتر از این عزیزان هست که با صفه برحال تشریف رو بردید و عزیزان دارم میشنسنتون ولی به سرعت تو دله شما بعضا لایف هاتون ست هزار نفر میبینند از یه هفته ده روز و جز رکوردارا هم هستید و باعث افتخار که اینقدر فهیم اینقدر ببینید مردم با حوشن مردم سراغ کسایی میرن که بهشون راست میگن سادقن تو کلامشون و این برای ما زیباست چون این کلام این کلامی که با صداقت بیرون بیاد بردل این عزیزان میشینه شما چقدر قشنگ داستانه از کنم جناب چیز رو جناب خلبان سپهبوت خلبان نادر جهانبانی رو چقدر زیبا بیان کردید و چقدر خوشحالم از این که برحال ما نام کسی رو در این لایف داریم میبریم که این قصد و جنات و حسنات داشته بفهمید خوش
00:25:01--->00:27:38
spkr_02: بله خاطرات که زیاده همینطوری که تیمسال ایزستا تیمسال نمکی تیمسال جانسلی اودبایی و بقیه فهموندن واقعا ایشون یه شخصیتی بود که همه آرزو میکردیم آرزو میکردیم که فقط نگاش کنیم همینطوری که بچه ها عزیزان دوستان هم گفتن این با چشماش با ما حفت میزن این قبل رشید خوشقیافه منذبت نمونه بود من افتخار دارم که در پایگاه یک کل هر موقع ایشون بیامد تیمسال ربیه من رو میذاشت تو پرواز قبلا ارز کردم ایشون فقط پرواز تیراندازی میکرد تیراندازی هفته یه روز میامدن در پایگاه فقط تیراندازی هفته یه میکرد چهار فرده و من افتخار داشتم که داشتم که لیدر نمودم یا لیدر چهار میدن در مئیت ایشون بودم و ایشون من نمیذاش لیده همتی که بچه ها فرده خودش میرفت شما چهار و ما نمیذاش و آموزش میداد ما از ایرا یاد گرفتیم درس پرواز درس اشق درس فرماندهی درس انزباط ما اینا از ایرا یاد گرفتیم البحق که ما تاوزه که تونستیم اینا رو که از ایرا آموختیم به سایر دوستانم و هم رزمانمون آموزش دادیم همینطوری که تیزها نمکی در لایب افشف پردادن نیروی هوایی دارای جهانبانی های بسیاره همین جهانبانی ها جهانبانی تربیت کردن شاگرداشون بله اینا یکی یکی بهتر مجروع مجروع اینها نیروی هوایی خوب تشکیل داد که مقام چهار رو یا پنجر جهان بود که این در این مورد زیاد صحبت شده برحال من مجددار از شما سپاسگذارم که این لایب رو با این تروای هنرمندان این شب بسیار جالب بود و بیاد باندنی هستش
00:27:38--->00:36:16
spkr_00: من چند تا هدف داشتم حالا بگم که شاید برای دوستان سؤال باشه که اولا که خب موسیقی زبان دل دیگه من یه هو یه ایده به ذهنم رسید که روح این عزیزان رو جلا بدیم زمن این که خب صحبت میشه شاید این ریتم صحبت یه مقداری هم خست کنم ده بشه تنوعش باشه با همین موسیقی دوم هدفم این بود که شماها بدونید که چه کسانی با من قطعاً با خودتونم در ارتباط هستن در ارتباط هم که چه صحبت هایی می کنن این باران عزیز بر می گرده می گه تیمسار جهانبانی از نسل من نیست ولی من خیری علاقمند شدم به ایشون و این که از ایشون به قول معروف بشنبم و بفهمم که ایشون کی هست و اینها می خوان در واقع بیان و این رو این بکنن چراغ راه زندگیشون این قلگو درست کنن و چقدر من خوشحالم چقدر خوشحالم از این بابتی که بایده شما آه اوکی آره ببخشید من دیدم درخواست می فرستم من فکرم دختر خانومتون از این می خوان بیان بالا من خوشحالم از این بابت که این فرزندان این ایران زمین این آب و خاک ارگوهایی که دارن انتخاب بیکنن ارگوهای درستیه جامعه جهانبانی قطعا کتابشون و از همین لایف ها زندگی نامشون نوشته خواهد شد از زبان دوستانشون مثل شما و دیگران و مطمئنم این کتاب ها پرتیراج خانده خواهد شد و مطمئنم که مردم دنبال واقعیت و حقیقت هستن و مطمئنم هر کسی هر کسی یک صحبتی من از شهید اگر اشتبا نکنم باکری شنیدم خیلی دوست دارم این ویدیو رو یک رزونده ای رو داره اسیجی رو داره باش مصاحبه می کنه و بهش میگه که برای چی اومدی جپه میگه اومدم شهید بشم میگه برای چی شهید بشی میگه چون دوست ندارم بعد از جنگ برم تو اون دار و دسته ی آدم هایی که پول براشون مهمه گفت دوست دارم یک مثالی براتون بزنم و یک صحبتی بکنم گفت از قول شهید باکری گفت گفت شهید باکری میگه بعد از جنگ آدم ها چند دسته میشن همین رزمنده ها همین کسایی که رفتن تو جپه و جنگیدن یه ادهشون میرن دنبال پول یه ادهشون میرن دنبال مقام و یک ادهشون سرخورده و افسرده میشن و میرن گوشه یه گوشه ازلت میشینن یک ادهشون با مجروحیت ها و جانبازی ها و این ها دستو پنجه نرمی کنن که باز اونها هم مورد بیمهری قرار میگیرن و حالا این ماحسلشه من نمیخوام تحریف کنم این صحبت ها رو من حتما این پوست رو حالا فردا پس فردا میذارم که چقدر قشنگ اون بسیجی داره سالهای آینده کشور ما رو قشنگ ترسیم میکنه حرف من به همه اونهاییه که پس و مقام چشماشون رو کور کرده و نمیبینن شاید منه به هر حال سرهنگ خلاوانه باز نشسته با مایه 8 ملیون و دویستی ست هزار تومن که میشه دویست دولار دویست و پنجاد دولار فوقش مثلا بکنم زندگی خیلی سخته برای من و زندگی به قول معروف خوبی نداشته باشم ولی میدونم که عزت دارم میدونم شرفمو ندادم میدونم دنبال میتونستم برم تو قالب اون آدمی که نیستم و یک چهره از خودم درست کنم و بیام برم مثل همه این آدم هایی که شاید 60-80 درستشون اشتباهی هست اصلا اشتباهی هست تو پستایی هم که هستن اشتباهی هست این آدم ها اونایی نیستن که نشون میدن من مطمئنم که اگر برن و کاش میشد مردم دانه های دلشون پیدا میشد و پیدا بود کاش که میشناختن و بعضا دیدین جنوازی هر از چنگاهی یکیشون در میاد خواهری ها معوری ها این اون حالا امثال ها یکیشون روخ می نماید و اینا کسایی هستن که تازه دیگه بلد نبودن بیشتر از این فیلم بازی کنن و مقدس بازی در بیارن حرف من اینه به تمام اون کسایی که دستشون به قول معروف میرسه و میتونن تغییراتی بدن تغییر بدن این آدم هایی که هستن میگم 80 درست خیلی شاید بیشتره ولی مطمئنم هرچی ما ضربه میخوریم از همین آدم هست آینده مملکت اگر تصمیم گیراش این آدم ها باشن که اول به فکر بچه های خودشون و سروت خودشون هستن و بعدن هرگز به فکر مردم نخواهم بود این ها دوچار مشکل کردن این مملکت و اگر نه این مملکت شاید خیلی خیلی بهتر از این ها میشد ولی متاسفم امثال جهانبانی ها نبودن که لیدر بشن و باشن و الگو باشن قطعا اگر جهانبانی بود با این محارت در تیرندازیش و این محارت در پروازش و اون اسم و رسمی که از خودش به جا گذاشته بود صدام تنش میلرزید امثال جهانبانی ها رو میشنید که در هوا و آسمون هستن قطعا نتیجه جنگ همون روزای اول تغییر میکرد و نبودش رو حس کردیم همونطوری که فرمو دید من هرگز ندیدم سالگردی برای اون شخصی که تیمسا جهانبانی رو آسمانی کرد بگیرن و هرگز اسمی ازش نمیشنبیم بچه های ما اگر ایشون رو میشنبن فقط به نام کسی که واقعا یک اشتباه بزرگ و محرز کرد من مطمئنم بعدا همه متوجه شدن این اشتباه بود و متاسفم که اینقدر اجولانه تصمیم گرفتن خیلی ها خیلی ها رو به اشتباهی به سینه ی خاک سپردیم روحشون شاد من خیلی عرضدم ببخشید یه حد منم نطقم باز شد شاله که خدا حفظتون کنه و ممنونم از این که تشریف رو بردید و انشالله که شماها رو الگوی خوبی قرار بدیم برای زندگی آیندمون خدا حفظتون کنه سپاس گذارم از این اگر صحبتی در پایان هست بفرمایید و ما لایف رو با شما ببندیم روح سلشیر خلبان از بخدمت شما که لایف امشب تقدیمشون شد جناب حسین محمد حسین دارابی صوفیانی هم شاد باشه در 26 اسفند 59 آسمانی شدن و همینطور جناب سپهباد خلبان نادر جهانبانی بفرمایید شما تموم کنید لایف و ببندیم بریم چهار ساعت لایف آه آه آه