تیمسار سرتیپ خلبان علی اصغر جهانبخش-اف 14 یا اف 15 _شنود صدای موتور میگ 25 ها از روی باند


00:00:00--->00:01:42
spkr_00: ایجانت دارم. درود بر شما سر. درود. درود. خوبی؟ من خوب خوب وقتی که یک مرد نازنینی مثل شما رو روبروی خودم توی سبته گوشین دارم میبینم مگه میشه بد باشم و خدا رو هزار مرتب شوک سر. خواهر با هم تو. من خاک پا تونم. از به خدمت شما خواهر با هم. من اولین کامنتار رو من ببندم که دوستان راحت تر بتواند تصفیر نازنین شما رو ببینم. خب در خدمتیم. اولا که همه شما رو میشنسند. من ضمن این که امشب میخوام یک جورایی پرسش و پاسخ با حضرت عالی جلو برم و یک مقدار روند رو تغییر بدیم که قبلن تشریف آوردید و صحبتهایی بسیار زیادی فرمودید. یک مقداری طبقه همون صحبتهایی که قبلن خدمت شما و بقیه یک بزرگان داشتیم. سوال و جوابی بریم جلو که شما هم راحتر بتونید امفسایز کنید و بتونید کانسنتریت کنید روی موضوع. زمین اول میخوام محبت کنید خودتون رو معرفی کنید برای عزیزانی که چند بختی با ما آشنا شدن و دارن میبینن. این منظورم نیو جنریشن هست. از سن شاید در دوازده سال تیم سال آشغان شما هستن تا هم دوره های خودتون و شاید بعضاً برحال هم دوره های جانبه مینوس پهر عزیز و کسان دیگری. من در خدمتتونم یه معرفی بفهمید تا من سوالام و خدمتتون ارز کنم.

00:01:43--->00:04:36
spkr_01: افتدار سلام میکنم خدمت جناب گابتان همزهی عزیز و همکاران با وفا و فرکاش که الحق کاری کردن که واقعا این سبت تاریخ قول استادم جناب ایزستکار که باید این تاریخ بمونه و شما در رأس این در خط مخاطران دویده شده و سلام میرم به تمام شهده و جانبازان و اسیران و مفخود دسترها که جان خودشون رو دادن برای اینکه ایران نمون و سلام میکنن به تمام عزیزان و بزرگان سنحشور ارتش که واقعا هم قبل هم الان یعنی هم توی جنگ هم بعد از جنگ واقعا کاری کردن که از جان بودشهی خودشون و اونهایی که شهید شدن و خون دادن اونهایی که سالم هستن زنده هستن هم درون میفرستن برای همشون من درم ساتی به خلابان ساتی دور خلابان این یسکت جامعه مخش هستن که در تاریخ 1367 ایپلاو ریاضی از در یستان دکر خوانی تهران چارا لشگه افیابان کمالی تریافت کردم و علاوه زیادی هم که به پرواز داشتم خلابانی از همون جا به دانشت خلابانی انتقاش شدم بعد رفتیم امریکا دوره هواپیمای تهسیه شد و مدارش عصی شد تهشریه و تهسیه و تهسیه شد به پایان سنده و بعد برگشم ایران بلا فاصله من اندخاب شدم برای گردان اففر گردان اففر چه یلانی اصلاحای ما بودن آقای سمدی، آقای پورسوا آقای عظیمی، آقای عبشار از کردم آقای شادروان شهلایی و بزرگانی از این تیب و جنابی ایزست هتا و تمامی اصلاحاتی بزرگ که به حق به حق حق گردن همه ما دادن که ما تونستیم در مریعت افکار و اخناق و اقایز و دنس اینها دیتونیم دیمون کاراره بکنیم که الاخره نستیم یه گیلیم ایران هست چیز درگیریم بیر بعد احس کنیم که ستا پرزن دارن دو دو دختر یه پسر هر ستا عروسی کردن و هر ستا شاغلن و دیگه در خدمت هم هستن دیگه خلا دیگه سوالی شوالی

00:04:36--->00:04:40
spkr_00: شوگله شنان هگر میکنیش اسمه شنان شوگله شنان بفهم بچه

00:04:41--->00:05:38
spkr_01: پد پد دختر بزرگی هم اولی در قسمت بانک کار میکنه و پاینانشال ازبایزریه این جایی که مثلا رو فرض کنیم خان صافتو من بخارم برژ بسازن نمیدونم چیزایی ها به این ها بام میده با اینا مشارکت میکنه بام و این در اون وده با اینا پاینانس می کنه پاینانس بانک و به قول محروف شده کلام در این کارهای کلام دوامی مستر پروجیکت هست و میماری خونده و کارش الان توی کارهای سابسونسازی و میماری و این چیزاست و پسرم که آیتی خونده امان ریف شرکت آیتی در یک مقشی در شهر تورنتو

00:05:41--->00:05:52
spkr_00: خدا حفظشون کنه این ستا فرزند نازنین و خلفتون رو انشالله که فرزندانشون نبه هاتون هم موفق و خودتون انشالله سایتون

00:05:53--->00:06:01
spkr_01: ختم نبدارم که یکی شما دیدیم بایش صحبت کرده اما اسکول میره دفت مدرسه من دوتام کچی

00:06:04--->00:09:19
spkr_00: این شرک رو گذاشته همیشه میگیره سلام من رو برسویم به خانواده محترم نواه ها رو ببوسید از طرف من قربان بخاطر قیبت طولانی شما به هر حال به دلیل اینکه خب مشغله داشتید ولی ما چندین جلاسه با شما لایف داشتیم و خدا رو شد خیلی مطالب زیادی از شما سبت و زبت کردیم ولی به عنوان کسی که بخشی از این تاریخ هستید و در داکیومنت کردن این تاریخ زمن این که خب حضرت حالی هم در تیم هستید و همراه جناب ایزستهتا و جام نمکی و حالا دوستان دیگری که هستند جام مازند درانی حالا و دوستان دیگری که حالا یکی یکی خواهند اومد از به خدمت شما قربان من اول میخوام کلن امروز بریم روبست شما خلبان فانتوم بودید قبلن برها تمام خلبانان خلبانان تامکت همه یا از الان و دیگه الان اینجوریه واقعا مگه اینکه اخیرن از هاپ مجروسی بیان ولی تا زمانی که ما بودیم و شما تشریف داشتید از قدیم که از یا از افول میامدن یا از افنج میامدن و ادامه میدادن کارشون رو در این هواپیما در واقع این هواپیما یک جورایی همه پوچ میکردن و ترانزیشن میکردن روی این تایپ از هواپیما کسی از ابتدا کسی هایی که از ابتدا بودن همون دوستان 20 نفر معروف هستن که شما میشناسینشون و اونها هم رفتن و هواپیمای مختلف پریدن یعنی اف پنج پریدن پی سوه پریدن یا تستی و سه و برگشتن اومدن که اون دوستان که در واقع ستون فقرات اف چارده شدن بعد از این که شما دیگه بازشست شدید دوستان دوست دارن یعنی واقعا توی این بخش ما بیشتر بخش تامکت رو صحبت کنیم و سوال کنیم از شما اول سوال من از حضرت آلی اینه اساس دکشتورین خریده اواپیمای اف چارده و اصلا دلیلی و اصلا به چه دلیلی واقعا چه انگیزه پشتش بود چون بحثایی هم در اول انقلاب شده بود که اگر چون این نمی شد چونان می شد و اگر اف چارده نبود از کسی می خوام بپرسم که دانشمند این حواپیما هست از کسی که سیستم های جنگ الکترونی این حواپیما رو به خوبی می شناسه کسی که IP در واقع ای دوست هست در وپن امو قسمت اسلاهه و سیستم اسلاهه و همینطور IP در فرانسیت هست و هر دو رو با هم داره و این که یک کارشناس خبره این حواپیما هست در سیستم های جنگ های الکترونیک و جنگ های نووین خب من الان ارزم با این هست که اول بیایم باز کنیم و بپرسم از حضرتالی که گلیل خرید F14 چه بود؟ آیا کار درستی بود؟ یا خیلی؟ اینو بفهمایی تو من سوالامون پیرامون اندفاسم

00:09:20--->00:22:10
spkr_01: خب ارز کنم که من یه بسیارت خیلی کوتایی ارز کنم که هواپیمای ارتفاع بالای مگی 25 کشور روسیه سابه یا فیضراتی بران اون به طور کامل یک یا دو بار بالای ایران اومد را و در طور زمان چندین بار در مالاپ های پیمان ناتو و آخل ناپای امریکایی برس و اکش گلپس رو پرواز کرد و اولوری خودشان نشون داد که آقا من ارتفاع بالا میرم صد هزار پا حالا ابتداعا میگهتن صده بیس هزار پا بین نمت تا صده بیس هزار پا بری ایوید بود و سرعتشان بین دونیم ماه تا سه و دونیم ماه تا سه و دو دوام بزن خب هیچ کس جرودار این نبود تا حتی همه الانشن هیچ کس در ارتفاع و در سرعت در آر رسیدن ولی در ارتفاع نه خب به خاطر این ما حالا میاییم بررسی میکنیم که اگر ما دو تا چوش داشتیم یکیش اتفونده بود و یکیش اتشارده نمره میدادیم میماردیم جلا میدیم که کدوماش بیتر بود اولا نهایت پایان کار رو ما بگیم که ما الان میخواییم حرفی بزنیم صحبت میخواییم بکنیم که آره انجامش دادیم اومدیم یعنی شما مثل این که رفتی والی والی بازی کردی کشتی گرفتی بعد رفتی مقام اول شدی یا مقام دوان شدی اومدی حالا میگنم بگو کشتیه بیتره یا مثلا فرس بون والی باز شما میخواییی که من انجام دادم اومدم و دوان شدم و دید تو والی بازی من کاری کاری نکردم اگر بخوایییم مثال این موقع تایمش بدیم حواپیمای F-14 برای لویترینگ برای مثل حالت یک ایوکس یا میمی ایوکس که بطونه باشه با رادار دور بارش که تو منطقه تا همه الانشن بگرز هواپیمای ربطر و 35 اگر تو منطقه هر نور هواپیمای شما داشته باشید به خصوص شرقی ها به هیچ وجه روزارشون بالای 30 مال و 40 مال نیست 150 مال دید داشته من خودم 140-7 مال رو باش بیکار کردم در موقعی که این نوع بودا از لای زردرده بودم و موشکی من هم که تعدیه شده بود برای موشکی فینیش دادت تا 90 مال بزنه 60 مالی که اصلا واسهش پیس هاپ کیک بود با خور من خب حالا اگر همه چی میزون بود و یه همچین هواپیمایی که شما باعثید در اطفای بالا فرض کنه روی تبریز فرض کنه روی عرض کنه آبادان فرض کنه روی بوشه جایی خیلی دولتر تقریبا یک منطقه رو مثل آبادان 150 مالی بقیه سرچ کنه اونم چی؟ اففور که مال نصر قبل از اینه اففور بخصی رادارشو بندازه به محصه اینکه آنتن رو بخواهد بذاره پایین کلاترهای زمین میدیده اصلا دیسیبلش میکنه ولی این هم پالس داره که اگر لازم شد برای ریتک ها برای اینا که با پالس بره تو دونمون بیقسه و بتونه برک نشه و لاکیشه حس کنه ولی در مواقعی که داره زمین میخواد پایین رو پیدا کنه میره یک کراس سیکشن در یه متر میخواد فقط و مووین تارگیت و تمام کلاترها کوهای زمینه که اقصانقات ایران کوهستانیه اینه اگر شما اف 15 رو بفرسی بالا کپ ست سا تارگیت مجازی نمیده تا برسه به تارگیت اصلایم ولی این تارگیت ها رو عمل رو دیفیت میکنه تارگیت ها رو عمل کلاترش عزبه میبره به بسید اون پاسلاک داریش خب این یه از منتجه دیگه بعد هم که بینزین گیریش شما به طور کلی اگر بخوایید این بینزین گیریه این اگر تو لائکلینگو هدف دنبال نکنه بخواید ایزی دور بزنه فقط سرچ کنه میشه تا دو ساعت پنجا دقیقه سر ساعت هم بیسته اما وقتی که درگیری میشه خب تو درگیری دیگه به قول معروف منزین بیشتر نستر میشه ولی حالا شما میخوایی بگی که ای وکس مثال شما ای وکس دارید آقا فیلان چیز من دیدم به رادار پدابندی بگو آقا این رو رهنه بود بده به دنبالش این خودش خودکفا این رو پیکاپ میکنه خودش هم میره با رادارم همه همه میکنه میره دنبال تا اینگرز منتغاش در موقعی که F15 F15 آقای ببینید خیلی آقای خوبیه ولی برای کشورهای کوچی برای مسابتهای کوچی و خیلی تیز روباز و خیلی هندی اندی و خرجش کمتر از این ولی ما چی میخواییم؟ ما میخواییم که در لانگ رنج این کوشتاری بودن اون استبیلتی اون بالاش اینا همه برای ما مثال خوبی بود و عملن هم همه اینها رو ما توی ادورتاز نایدیم که کتاباش کنیم و عملن رفتیم انجام دادیم و بعدیم نشستیم یعنی ما مثلا از کف زمین کف آب تاگیده گرفتیم تا سر هزار پا موشکم که از شما چهره زار پایه هم و ایسی میتونیم موشکم بزنیم در نتیجه این قب یا اون شاخه میگه 25 به وسیله این شکست نه به وسیله اگر احیانا میگه 25 میشوند و حالا درگیر میشه راحت هم میتونه درگیر بشه و من خودم هم با توی مالوف ها روی شابه هار جاسک با F15 امریکایی درگیشید و بعدی من رفتم تیلش بستگی داره که چجوری میخوای عمل کنی؟ کی میخواد عمل بکنه؟ خود خلابانش هم شرطه خود نکرده هم ده برده چیز نباشه برده منظورم اینه که شما فشاره رو از ده امتیاز نه امتیاز رو مصفت میده یه امتیاز منفی از F15 در ده امتیاز هشت امتیاز منفی میده دو امتیاز مصفت بله میزنه گرانده ترک با رادارش بدانش هم ولی آیا من از اصطوان بلند میشم این برده تا مشهر این برده تا ماکو با F15 میتونم یه همچین گستردگیری داشته باشن؟ نمیشه و تون تون برده برده بینزین بگیریم مثل اون زمانه که ما اومدیم جنگ شروع شده حالا اونجا میمونده برده رفتن جلوتر حاصل اینو فرمت نرمز کنم که روزه هبه جنگ گیری شروع شده است ما بینزین گیری در روز انجام داده بودیم همه خدوان ها ولی شبو انجام نداده بودیم شون هنال شب اوکی نبود برای F4W خود امریکایی ها میگفتن آقا این همه کلیه نیست چند تا مانوز ممنوعه بودن که افشاده نباید این مانوزها رو داشته باشه اینها رو انجام بده یکیش هم بود بینزینگیری در شب بینزینگیری در شب اصلا جز محالات بود تا اون موقع که اینا همه تربیه بشه چراح ها مسکیت فرم ولی برای F4W یه تربیه شده بود یه چراح زی بدنی هواکنها داشت که چند تا چراح فلشینگ نارنجی رنگ درستی که هوا به ما میامد باید مثل توی IPPON خلاوان اجازه میاد خلاوان تانکر اجازه میداد که میگوش شما میتونیم بیایی جلو حالا بوم افرهتر تو اون پشت خابیده و دوتا هندن جویستیک داره که یکیش کلسکوپی این بوم امیده بیرون یکیش هم به چپ و راس رو بالا پایین میبره درست مثل یه پرواز میکنه باشه اون هم اونجا خابیده هواهتر به طرف این به پشت خابیده و داره بیرون نیگاه میکنه شما میگوش وقتی رسیدید در هیته این افرهتر برمیگرده میگه که خب بیایی جلو رفت جلو تف حالا میگه که تو فیت آب، تو فیت فوروار من فیت دان این رو قشنگ میگه شما میگه یه جایی اون شراغار رو ببینید اون شراغاره که دیدی وقتی دو تا چراحه بیدرنگ داده به نام کپتان لایت اگر اون دو تا رو ببینی یعنی که فقط دو دقیقه سه دقیقه یه پرواز نرم و ایزی انجام بدی اونجا اونم میاده برمو ورس میکنه منزین میگیری زیره چهار دقیقه فور میشی میگی کنام فقط بعد یه استیوه فورمشن بشه اونو زیر برواس کنه ولی حالا اینو بیا تاییرش بده توی افشارده افشارده شیلنگ سنتراز شب رو باز کرده و داره میاد بعد بعد باد که میاد توربولانس که میاد اینا مثل این تناب بازی بشه ها که توی زنین بازی میکنه یکی از ایش میپره تو برزش و اینا مثل همین اون تش که چسبیده به با اکسینشید اومده بیرون نوکش هم که بسکته تقریبا بسکت یه جا وایستده این همینکه داری میگرده بعد بسکت هم خودش دور میزنه چنانچه بعضی ها همین بسکت خورد کنابیشون شیکرست بسکت بسکت خورد کنابیشون شیکرست بعضی ها این بوم مکندم با خودشون آوردن پایین بسیار خطرنام کم بود اما در روز هر جوری بود همه گرفتن کیلر شدن و اوار شدن یعنی خرابان های F4 اوار رو کامل بودن چون بوم در شهر روز فلر بینزینیری در شهر بینزینیری در روز همه این های انجام دادن چونانو اوار این هنوز بینزینیری در شب رو نگرفته که اوار بشه هست یعنی میتونه من در روز میکاری که پروازه در روز رو برد جامده بعد حالا در خلای این چیکار میکردیم؟ ما میرسیم یه ساعت پرواز میکردیم بینزین رو که کم میشد میامدیم میشستیم یه جایی توی پایده درست کرده بودم با زحمت فراغون اونجا رو درست کرده بودم مثل پومبر بینزین بینزین داشت و شما میامدیم مطور تندرست خاموش میکردیم طوری باید میتوند اونجا که اینا از زی و حوز رو میزدن و حس میکردن بینزین میدادن بعد که تموم میشد اینو میرسن کنار شما با یه مطور چپ میامدیم جلوتر باید میستدیم همه سیفتی راهایت میکردن ماشین آتش نیشندی با ایساده و کلی زحمت دارن میکشن که شما بیایی برید حالا مطور بعد ای پیو بیاره فلا بیاره یه خودکفا بود کراس بیریده ساق میزد سمت شب استفاده میکرد مطور باست روشن میکرد مطور روشن میشد همه شرکه بود میرفت خب درست بود بلی چقدر زحمت چقدر حزینه تا شما میدرسی اگه میخواستی درگیر بشی پنجه درگیر بودی پنجه درگیر بودی برای بره بینزین بگیری برگیرد تا یه تاریخی شد که خیلی هم تاریخی زود همه خلابان رو ببزن آقا یه زن برو بینزینگیری در شب انجام داد هرکی برای خودش خودکفا انجام داد و کلیر شد و من درگان کردم حالا از اون روز به بعد پروازهای شب همون هم انجام شد یعنی همروز انجام میشون هم شب منتحات بسیار سخت بود چون لایتینگش خیلی خرار بود چون ما وقت افروژ میکردی بری اصلا بس کیسا نمیدید از شب چون ما یه نوری بیافتونه ببینی کجاته نه ندیده روش بیاد با خود بری این بره موتوره این بره فلانه خیلی بره موله ولی برای افورت بسیار آلی بود چون ما نتیجه کرلی هم از افشاده گرفتیم و به نظر من اگر افتونوزر بود یه هم چیز نتیجه بمانه بود نتیجه بمانه بود

00:22:12--->00:24:08
spkr_00: پلاس این که کارنامه و رزومه ی هر وسیله و هر شخصی نشاندهندهی صحت و سغم اون ادعای هست که هر کسی میکنه و کارنامه زیبایی که خلاوانای تامکت از جمعه حضرت عالی در جنگ از خودتون نشون دادید شما جما به بقیه عزیزان حالا اس نمیارم که دیگه اینجا کسی از قلم نیفته حضرت عالی به تنهایی تا اونجایی که من میدونم از لافای قبل حدود دوازده فروند هواپیما رو شکار کردید البته این به این معنی نیست که شما اون که تونستید زدید اون که نزدید نه این که نتونستید طرف توی موقعیتی خودشو قرار داده که در واقع شما برطری هوایی رو حفظ کردید و ایشون در رفته نبوده اصلا کار شما برای این بود که شما کپ میپریدید میومدید تاب کاور بودید برای این که کسی نیاد هرچی بهتر کمتر درگیر بشید خب استعلاق اوپیما موشک کمتری دارید و اونها کارشون انجام نمیدن به شما قطعا این دوازده شکار هر کدومشون یک کتاب میشه راجبشون نمیدنش ولی از شما بخواهم محبت کنید من اینجوری که میدونم دوتا میگه 25 یه دونه سخوه 22 و ما برقیش هم میگه 23 هست هم تعدادی که هر خودشون اگر اشتباه نکنم نوخ تا هشت و نوخ تا ای دیگه میگه 23 ست حالا دونه به دونه من میدونم البته خاطراتشون رو توی لایب قبلی هم اومدید فرموزید ولی اینا رو یک اجمال دونه دونه بگید شورتن سویی تا اشتالا من ساله بعدی من بپرسن از اتون راجب این دوتا میگید ویسه پنجا اوش شروع کنید

00:24:12--->00:34:23
spkr_01: ما پرواز اتوازه تهران که بین قربیه که آبیه که قزدین نقطه شرقی و نقطه قربی قربه و مسلسش که این بخوایی دور بزنی و روم بگیری برای اونجا باشی ملاییه این سه نقطه دور میزدیم این رو انصاب کرده بودیم که ما در این نقطه بتونیم جلال میگیرسپنجه بگیریم دیگه ویشت تایم نکردیم چون بعد از این دیگه نظرین میشه به تهران و دیگه برگرگی هم نمیرسی بهش پایده این رو درستن چون ما باید فقط هدا میزدیم خب که تاوال همه خلوالا نشستیم ریویو کردیم چجوری و فیلان اینا لاخره یکی از این روزا من حفاظت تهران داشتم که این حفاظت تهران موقعی که میگی بیسپنج میامد خب میگی بیسپنج از مرز ایران از جنوب تبریز شمار پنجبه یا یه همچین نقطه ای بارد میشد که رادار للافاصله که اینه میدی از زمان این تریز میگرد این را وقتی رادار سوباشی سبت کرده بودن دوازده دیگه تاوال تهران میاد دوازده دیگه هم که تاوالی کرش بوم بشه میزد یعنی بیس ماه زودتر میزد که این حالت اینرسی بتونه با اون دورتر نخوره اون براه آبدی بخوره این میخواست یه جایی بخوره که وسط تران بخوره هم روبابرشت داشته هم چون هدفی نداشت فقط میخواست شهر بزنی خب ما آمدیم این را حساب کردیم بایستدیم حدود سی هزار پا و دو همه سه نقطه که ارز کردم دور میزدیم حالا یه فلسفی طولانی داده این بخشش که بخوام به شما بگم قبل از اینکه رادار ببینه جنگ الکترونیک همراه با فاشا سیستم اطلاع شناسایی نیروهوایی اینا دو بخش ناگستفنی از هم چکار میکردن؟ سه بخش رو اینا تعمیم میکردن یکی اینکه اسم یا الکترونیک ساپورت میجرمند ساپورت میجرمند یعنی پشتیبانی الکترونیکی از جنگ از معاقیت خودی حالا اینا چکار میکردن؟ اینا میرفتن پرواز های خوفاش که داشتن یا کجا واسه از همها و فلان تمام اینا رو پیکاب میکردن و قوانین نشونیم بود که تا یک ساعت قبل اپتیت باشه اینا اینه اگه الان یه سامشی شما ده تو منطقه اینا داریم میکردن پرواز میریم اون رو نگاه میکنیم یه ساعت پیش میگن اخا یه سامشی شما ده آوردن نصف کردن اینا تا این حد همیشه اینا رو جمعا بری بکردن و بعدیش این بود که توی این آدم های بسیار اکسپرد و بسیار بسیار آدم های وارد بود که از عربی بلد بودن مکسیکی بلد بودن از کاندار اینجاش که ما جنگ با اراغ داریم بیشتر عربی و انگلیسی اینا بود اینا که میشستن اون رو کورو میرفتن که موقعی که هواپیمه ها تاکسی میکردن اینا از روی تاکسی کردن هوا ما میفهمیدن که این موتورش داره میگرده میگی 25 یا میگی 23 یا هواپیمه های سنگیم باشا فاشا پس فاشا میداد اینو به کجا؟ به نمایندهش توی کانپوس و میداد به رالاش رادار سوباشی رادار سوباشی در عرض یک ثانیه بهمیش میگفتش که بی اویر اواپیمه های میدی 25 در حال اومدنه آلا کوب آزه داره تاکسی میکنه ولی روشن کردن روشنشی گرفتن به ما دادن این موقع شما جیرو تری ما هم حساب کرده بودیم که اگر توی این 12 دقیقه زمانی که این وارد میشه اگر ما تا چهار دقیقه پروفایلمون انجام بدیم تا چهره زرفا بریم پنجره زرفا بریم تماما کارامون انجام بدیم و مصیرهامونو آم بذاریم حالا کاری نقام داره پیکارش رو ست کرده که کجا رو بگیری چجوری بکنه همه اینها و تو هم پروفایل سریع انجام میدیم میدازی دماغا پایین بدونی که افتر بر بزنی چون اقوی میازی ندازیم میری پایین با همین پنجری زرفا در زرفا که اومدی پایین سراتت گرفتی یک و چار دماغا هم گرفتیم بعد حالا کلایم میکنی در حال کلایم کردن این چار دقیقه رو ما کابل میکردیم که در این موقع من زیر چار دقیقه اینو گرفتنش یعنی در ارز کنیم که شیش دقیقه اومدن اونو بعد سر بیز من گرفتن پیکارش کردم بعد شیر دو مایلی زدم فینکس زدم و از سرفه رادانم رفت بیگم منطقاش حالا این به جهه که همیشه اینا وقتی میامدن از سر ازارپا یا نوید ازارپا بوم بشنی که میزدن خب معلوم بود پاوردیزشن آیده از اونجا دیسندینگ رو شروع میکردن تا از جنوب استقام میرفتن میری یه ریدیوز اینطوری ریدیوز سرن بزرگ کسی هم جمع دارشون نبود تا این موقع اینه که ما زدیم که بعدا روزنامه از شرق و روسته همون تاریخ گفت اقا یه میگی بیسته پنج افتاد دو همون روز بعد دوبارده روز دیگه ای احیانا ده روز بعد پنی روز بعد کچه که باز من حفاظت از تهران رو پرواز کردم بودم که گفتن که یه دونه هواپیمان میگی بیسته پنج داره میره سمت اصباح یه دیگه از سمت تبریز نمیاد میره از سمت شلمچه اینه از اون وسط ایران داره میاد به سمت اصباح خب من یه لحظه پیش خودم گفتم که این چه از اونجا داره میره از تحمیدن ما اینجایم سر آتما هاشون گفتن که هیران کابره به این اصباح رو رزنیم بعد منم تیرشون رو شکندم گفتم به رادای که شما اجازه میدیم ان برم اونجا گفتش که شما میتونین گفتم آره شما فقط منجای کلیه رو کار من برم گفت استنبال سه ثانیه و دو برد قبل از سه ثانیه من پروفال هم انجام دادم گفتم حالا اگه گفت نمیتونی بری خب میان سورت ها میکم دارم من کهریزک و طرف جنوبه ارز کنم که تیران رو رفت کرده بودم بسی اون به من گفت ولی از روی آب یک تا روی دریجان من هشت دیگه سرات هشت دیگه آمده توی دریجان گشتم به سمتی ست شاعت باز که توی سمت قرده بریم حالا سیستم را آردابیلی ها رو من میگرفت که اینو مای از کجا آمده نبود اینجا کسی نداشت و ما گفت بودن که اینجا خالی افتلاه اینا درگیر شدیم با هم درگیری اینقدر شفت زد اینقدر فلیر زد که تمام رفت که منوزن نشستن تمام پرسندر امسی میگفتن که چی کار کردی شما این بیشاره هر چیلاش ریخ زایی میگفتن من میخواستم بزنمش ولی در موقعیت ساعت دوازدن من قرار نمیگرفت که اون بین 3 تا 10 درجه 20 درجه از موسه هید 3 دام که من میخواستم زیرو زیروش کنم در اون حالتی که من 11 اون بودن یک 11 اون بودن میخواستم بگردم گذره برام اون و برگردم خلاصه انقدر با این درگی شدیم تا روی درشگاه کنیم با هم درگی بودیم ولی نمیتونست بوم بزنه فقط میخواست خودش نجات بگردیم تا این که از اونجا دیگه برگ رو کرد و فرار کرد رفت کجا؟ رفت تو مرز کوبید افتاد تو مرز کوبید به حالا مختلی بعدین اینه که من ممکنه که 12 تا 15 تا اکشوال داشت راشم که هر کدوم با سندیتش مشخص باشه ولی بیشتر از اینو من جلوگیری کردم من نزاشتم بزنن یعنی من برای اینجا نزاشتم هواپمهاشون بیام وقتی من بودم نزاشتم حرکت کنن برن اون کاری که لازم بوده بکنن مثلا بود جزایر مجنونی همچین کاری کردم نزدن و دیگه نزاشتم بوم بزنن توی بوشت این کاری کردم توی خارک این کاری کردم زیاد خیلی توی رو خوردم آباد کردم بعدی میگی بیس کنن جایی که زدم یکی رو آبادان بوده یکی رو خوردم آباد بوده یه دونه روی کرمانشا بوده که اینا همه رادار من ها از معبولیت جای قبلی بعدش بوده اونجا گفته برو اونجا من یعنی از روی فکه بین پادرگان حمید و فکه پروازم بوده توی یه کاریدوری من جای براز میده از اونجا من رو آورده رادار من گفتی که اقا برو بالا کده کجا من میبری گفت برو عیدت مبارکی نزدیگه عیدم بود میگو برو عیدت مبارکی برو جلو بادم باشه بیر رفتیم بالا دیگیم ای باقا دادن میزنن که بخش کرمانشا رو دادن میزنن خیلی عزیز

00:34:24--->00:34:30
spkr_00: خیلی سنوامی آبه تامید میکنی دو سکر

00:34:33--->00:36:21
spkr_01: دسیدم با حالای اون بیدن که اون شاهداره میزنه یکی چیز زدن پشت کوها پشت کو برقی هم فرار گرد و یه دونه حرکتی ایزایی بود که روی حاضران حمید اینا میامدن ما یه کوریدور رو ما داده بوده این که اونجا پروز کنیم شما نه به راست میتونی سی بریم نداشم یکی ایسترک شرگردی میکردی تا اینا رو پیدا کنی اگرم پیدا میکردی میخواستی دنبال کنه بزنی باز خطر پدافند خودمونم زیاد بود هم پدافند و نعمال خودمون زیاد بود هم که اونا حالا اینا یه تری ریخته بودن که قسم خردودن افشار داره زنن که اومدن ما رایسترک بودیم موقع من که داشتن روی قلب میرفتم اون یکی شما رو دونداری روی شرم میرفتونی ما گرمی میامدیم در یک فاصل زمانی یه دونه فالساگیت گرسیم خلوان کابی نقل گفتش که فالساگیته حالا فالساگیت درست خواهش کنم میخواییم ایه آنتراک بدیم سره نه نه میخواستم اینو دیگه بزن خدمت تو این موقعی که تارگیت میخواست زاهر بشه اولد شه واقعی بود الان معلومه بیدیم بیدیم

00:36:21--->00:36:24
spkr_00: بله سر بله سر ایکم بیاریم بالا تر

00:36:23--->00:41:48
spkr_01: برسر یکم بیاریم بالتر دید خب اول یه همچین چیزی میامد بعد از این اون وقت شما وقتی که اعدامه میدادی حالا خطش همه ظاهر میشود به این صورت بعد اینجا به رینگ و کانتر میداد بی شما که کانتر شروع میکرد وقتی لاک میکردی کانتر شروع میکرد به پایین اومدن یعنی میشد چه یا میشد سی یا میشد مثلا فرض کنیم هفتا فاصله های دور کانتر بیشتری میداد در فاصله های نزدیگ میامد زیر شهر بعد این شهر بعد میشد سی یا نوست یا همچین درست که میشد سفت سفت سفت این یوهو میخورد بشت و ناپدید میشد بعد یه همچین تاگیت هایی میگرفتیم و میگفتیم فالساگیته کابین اقعا برگشت که فالساگیته گفتم فالساگیت اینجا فالساگیت هواپیما رو خودم هم نمیتون هواپیما بگردم چون تو رینگ پدافندی دستور قرار میگیرم براست نمیتونم برم ولی میتونم رادار رو تیرد کنم براست چون رادار هواپیما و اکثر هواپیما رادارشون برکه چپ و راست میگنیم حالا این هم چپ و راسته ولی اگر بخواهی که در ملاقیت رو به رو داری میری این طوری میری این وضای سرچ کنه میکنه برای یه زوم میکنه و یه ضاویه ای که شما دوست داری اونجا زوم میکنه و خاطر اینکه وقت کم بیاره کم نیره تا شما میری دو ثانه برگرده بیاد اون تارگیته یک کاری بکنه این بلا فاصله تون اون زومه فاصله یه بکنفورسش زیر یه نیم سانی هم کمتره این کار رو کردیم دیدیم تارگیته ها دیدیم تارگیته حالا تارگیته پدایی کرده بود تو رینگ پدافندی هاگ دستور اومده بود که اونا نتونه بزنن اشون پنجا کیلومیتی بالاتر اونا چرپنگ کریمتی میزدن این هم تو اون اومده که اونا رو بول بزنه به ما هم که از بغر بیاد بگه آقا مثلا یه فاصله یه زهای بیشه دشت بعد که این رو گرفتم نگاه کردم میزم که یه دوتایی از روبرو داره میاد یه دوتایی از شب داره میاد یه دوتایی از روبرو داره میاد یه دوتایی از شب داره میاد یه تکی هم جلو همه یعنی هفت ساقه بدمان در صورتی که اصلا هیچ چی دیده نمیشون هم باید بسیار رفتیم زیر دوزمال اینا رو که گرفتم یه دونه موشک زادم داخلشون همون دوتایی ها و یه تکی که میادم همه یکیشون خورد بقیه برک کردن یه دونه از خورده بود که من برک نمی کنم میان دنباله دنبال من اومد تا روی کرخه کرخه من دماقه انداختم پایین یه دونه همون برمه که روی آب دریا انجام داده بودم پیچاپ هواپیما هواپای F14 حالا من نمیدونم الان جوانه من این کار رو دارم میکنن یا نه یکی از مانورهای زیبای F14 همین پیچاپشه ده دسته این حالت آموزشی ما میمایدیم پاورو میزشید میکس ساعتم میگیدیم 300 350 بعد یه دفعی چی کار میکردیم یه دفعی جرکی میکشیدیم اصلا خود هواپای F14 این دو ساعتم یکیش این کار رو بکنه اون نمیتونه بگیره نمیدونه و حالت ماشه از این پایین تره سمیگیدیست ساعتم یه دون از این پیشتابا کردیم و اینا رفتن بعد از این علی برگشتن به پدافنگ گفتن که آه من میرم روی محشل سلیمان بعد روش نمیرم من میرم به اون سمت بعد روش نمیرم درک میکنم هرکی دنبال هم اومد بزنیم که اونم تکیه هم برگ کردن یه نزروی بعد از کارسه دیگه تا نزدیک محشل سلیمان نمیدن و دقیقا هم این های که اینجوری یه روز عید نوروز بود که نوروز بود که باز ما آمدیم که از پایین باز ما را آورد بالا جناب ایجان آسن گفت یا خواهیم بریم کار دارم بودم ما آسان مایه رفتیم توی عبر توی عبر بودم یه دست یعنی از کف کوها عبر بود تا پونزه شمزه ازار من آمدم رفتم تو هر همچه دیسند ادامه دادم تا دو هشتصد دو هستصد اومدم از عرب نیمدم بیجون هی گفت بیار یا ها میخوام ویژوال بشی یا میخوام یه چیزی بهت بگم براسه من آمدم میدنم که نه من الان اونجا کوهایی که یازه ازارکای دو هشتصد به بالا هست شاده من از عبین اونا من دارم رب میشم بعد گفتم این کوه رو من نمیبینم دیگه من اصلا هنوزم عبرو خیلیزه و پایین رو نمیتونم ببیدم اگه تارگیت داری بگو من بزن گفت تارگیت ندارم بعدا اومد تو پایگاه و من گفت اقا با هریکوبتر صده اومده بود اونجا نشه از از از اونا میخوام داری تو با فشنه میزنیم نسیزم شانس آورد که عب بود دیگه اگه عب نبود زده بودم اش دیگه

00:41:48--->00:41:58
spkr_00: واقعا درود به جناب آسم عزیز درود بهش واقعا فکر میکنن هیچی از استوره های کنترل شکری واقعا

00:41:58--->00:42:23
spkr_01: هم موتیویشن دهنده های رادا البته همه رادا من ها و اونایی که شهید شدن توی صوباشی و اون خورت هایی شهید شدن روشن شدن همه شون اکسپیرت همه شون باسواز همه شون پرکا و بهتریل ها بودن من رو خب ایشون من یادم میاد که این کار رو ما با ایشون انجام دهیم

00:42:25--->00:42:33
spkr_00: آره بفهمید شما ما خواستم یادواری کنم خودتون احیاتونو بفهمید چی؟ همین شکاراتونو

00:42:33--->00:53:30
spkr_01: بله یه دونه ما چهار فروند که من بودم شماره دوم آقای مهرگانفر بود یادش بخیر قلبانای تاق افشارده و شماره سه ایمان خدا بیاموز خدا روش شاد کنه فهرمان هزین بود که اصطوره افشارده بود و شماره چهار اونم خدا رحمتش کنم عباس و بابایی چهار فروند رفتیم برای کاروان کشتی که از روز قبل ما میرفتیم پارگاه نیقدریایی همه همه همه می کردیم اینا می گفتن چارده تا گرودی هیجده تا خروجی هیجده تا گرودی چارده تا خروجی یا برعکس سی فروند داریم یه فروند خروجیه بیس فروند مواد و غذا و معنیمات هر چی که هست میرن برای بندر امام بندر ماشون خب اینا هم آقایی که میامدن در خور و موساقرها میگرفتن بندر خور و موساقرها میگرفتن درست رو به شمار میگشتن و این پاشته بدنه کشتی همه میشه رو به خوبی دشمن که بتونه راحت بزنه شده و ما هم که چارده فروندی دو به دو دوتا در فرمشنه تاکسیکال فرمشن که شما میدیند دوتایه با هم خیلی موساقی هم حالا این ها وضعه به چیشون که کابین اقبا هر دو رادا رو موساقی هم در فرمشنه تاکسیکال فرمشن که شما میدیند دوتایه با هم خیلی موساقی هم حتی هیچ کنونشون جیباتر نیستن هیچ کنون جیباتر هستن یک مای به فاصله یک مای هستن و عبیم هم حالا این ها وضعه به کابین اقبا هر دو رادا رو دارن میبینن یعنی جلو رو دارن میبینن و کابین اقبا هر داره سمت راست شماره دو رو میبینه شماره دو داره سمت شپ شماره یک رو میبینه و خود خلابان های جلو دارن داخل این محبت هر میبینه و پشت هم باز مال کابین اقبا هست اون مال یک رو از پشت تا ساعت یادده شون بینه این هم از پشت تا ساعت یکش میبینه این مموریت دو بول محبت حالا وقتی که این چهار فروندی میرفتیم رشتره که بیسمایلی میستخیم رو کشتیا چارزاکایی بعد شدیم وقتی که دو نفر بنزین کم میرفت حالا دو نفری باید میستدیم اونجا خالی نمیموند دو نفری باید میستدیم دیگه از تکسیکار فرمشن در میموندیم این نفری باید میشون سینگل آپوریشن ولی در ویسمایلی این نقطه ویسمایلی چرقی بود و یکی قربی بعد برمیشن که بسیار خطرناک بود و اونا هم همه حملاتشون تو این دو فروندی میکرد چون این چهار فروندی موسیلها ساپورت داره اینو نمیتونن بیارد خب در همین هنگام شما رسه و چار رفتن بینزین گرفتن اومدن وقتی سه تلان شدن ما رفتیم بینزین گرفتیم پسی که بینزین گرفتیم اومدیم از خلیط برگان سر وارد آب شدیم داریم بعد بالا داریم میاییم روی اونسان 23-24000 پرستیم گفتیم خب بریم توی فرکانس منطقه درستیم فرکانس منطقه و رادار دیدیم چه خب وایه اون میگه برا اون میگه فرار کن اون میگه فرار کن پشت من کیه فرار و بعد دیدیم آقای خدا بیارمان بابایی در یش گفتش که عباس تویی؟ عباس حزینه میگفت عباس تویی این گفت من نه من بگید ایسمایلیه شما گفتش که پس این کیه؟ نگاه کرد و میگه میگه میگه که میخواست بگه عباس میشنبی؟ شماره چهار میشنبی؟ بابایی میشنبی؟ هی به انگلیسی پارسی فلان؟ اینها انرزاز کردم از دره ای سی ایم سیستم استراسه ها چون کلبان ها شما نمیشیندن ولی استراسه ها شما نمیشیندن رفتم رو مقت کپراتورا کپراتورشون کار کردم گفتم اقا گفتم الان ببین هفته و دو ماهه ما بودید گفتم من الان موشکم آماده کردم فقط تو برک کن به سمت ایران و بالا من تلیفه بزنم برک کردی یا نه؟ آره برک کردم میسه اندره موشک اندره برک کردی یا نهیست نجازی همجری دارم بعد فلا سه رفتیم جلوتر رفتیم جلوتر گفت برک کرد رفتیم بزر برک برک کردیم بزر برک موشکی میره دنبالشون هر جمع بیره بزر برک روی شاد جان بابایی جان برسیم شاد بعد که اومدیم پایین رفتیم رفتیم شارزار پایی رفتیم جلوتر حالا من رهسترک غربی رو ادام دهم شما به شرد داره میره دیدم که یه دونه سایه هواپیمار رو میره داره بم میزنه راکت میزنه به کشتی ها منطقا به کشتی ها نمیخوره میخوره سمت چپ کشتی و تو آب تو آب تو آب تو آب توی شرجی در زمان تابسون بیشتر شما روی آب جلوتر نمیتونه ببینیم حتی نیم کلیم رسیه کلیم رسیه جلوت دیده نمیشه ولی ما آقا که میرسی روی مثلا یک هدفی کشتی یا هواپا زیر پاد قرار میگیره مثل این عرض کردم که مثل باله که میرسه تو سهر نور اینجور افتاده روشه این میشه اخیه نورم روشه شما اونو میبینیم بس که از این نوره بره بیرون دیده نمیشه یه همچه حالتی یعنی شرگی روی آبه که من اینو نمیدیدم ولی سایهشو میدیدم اون پایین زیر پایین زیر پایین سایهشو میدیدم که به قلبان کاریدن آفتاد کدوم سمتیه سریع من ببوند این همه طور که من روح قلب و شما قلب دیسته میگین جری میرفتم اونو میدیدم این خطه از مبرد رو مخواستم دبینم که از جلوه چشه من تا پایین که رفته این بالای منه یه پایین منه اینو ببینم تا تصمیم بگیرم به مرس اینکه گفت ساعت هنشته اینجوری کردم بیایی کردم به چند پرید بیرون من نزادم پرید بیرون بعد گفتم که خب بلند رفتم و گارد و گفتم هرکی میشنره بیاد رو پریدانس من هر هلیکوپتری میشنره بیاد اینو بگیرن خلابان ها از سیر بگیره که نیم ببرنشون چون اونا خیلی صحابه داشته میامادن میبردن بعد گفتم بینه بگی تا پنگ دقیقه ما اونجا بایستدم به این صورت من بسیار کم بود بایستدم تا این اومد اینو گرفت به محصه اینکه که من اینو گفتم بیدن یه اعای گرفتم اعای هم در سطح رادار در سطح رو هواقمای F14 یک سیستمی هست که شما بدونی این سیستم به نام اعلام خطر رادار اولی هست که وقتی این بلینج بکنه یعنی که یک نفر دارد شما راداری سرچ میکنه هیچ فرمواردگی میکنه فرمواردگی میکنه فرمواردگی میکنه یک خطی زاهر میشه از سمتش من دیدم از این سمت ساعت هفت و هشت اومده سرچه من بفتم شما هواقما ما نداشتین اینجا هرشی گردیدم نه اینا همین جوری داده اومده درگیر میشه بعدم من هم درگیره شروع کردم با آشو شش طقق درگیه بودیم بعد دیدیم دو فرمانده که به خاطر کلوچل زمین به خاطر کج بودن زمین شما نگاه کن که در شفت مالی باید پنگ هزار باید پنگ هزار باید شد باشه در راداروشت ببینه اگر زیر پنگ هزار باشه اینا کرب ها آب بودن نزدیک کشتی ها بودن خب دیده نمیشدن خبر نداشیم هستن بعد که این رو پیکاب کردیم حالا اینا آمدن خیلی آماده از قبل یه دفعا آمدن سمت ما ما هم که داریم بلک میکنیم بلکای ما هم که اینطور این هم که یه جینکه فرض کنیم که از سمت شد مثلا فرض کن از 180 درجه بگر یه دفع در بیه 30 شست یه در بیه 30 شست یه همچین حالتی به برکم فشت بالا پایین بعد حالا اون داره چکار میکنه تو صفحه را آردابیلیا رو ما میگه که بلک بلک بلک بلک بلک بلک بلک اونجا که ممتد میخواد بزنه من برکش میدم وقتی برک میدم نمیتونه like کنه منه بزنه وقتی که search میکنه نمیتونه بزنه وقتی هم برک میدم نمیتونه بزنه و من هم دستم خستی شده بود چون خیلی جی کشیده با این دستم کنگه میکردم تا برسه که نفیم 18 ازارفا همینجا جی کشیده میمینده 18 ازارفا به خردوان کابین اغرد که کابین اغرد اونطور که یادم میاد کابین اغرد من آقای اسکریفت بود کابین اغرد شمارده خرشیدی بود چادرهان خرشیده خدا بیام امشب شب سوانی چه بچه با معرفتو برسه بود خدا بود خدا بود تا ازارفا گفتم شما الان این که داریم راداره که با رادار روماست کدومه گفتی نکدن بس این چیه سمدرات چه بونه یه درمه عشره چی گفت گفتم بابا عشره این رو بگو اینا دوتا حرکتی که بشتن یکیشون بدون رادار میامد یکیشون با رادار شما رو با رادار بول میزدن بدون راداری میزدن شما خیاله که آنگه کسی نیست دیگه بعد من این با چش دیدم نه حالا دیدم با دوتا بردرگیشم دوتا درگیری گفتم اوکی من دقاقه من نزدن رو با آب چهاره زارفا چهاره زارفا برا من داختیم این گفت تیجه هزارشکر بودیم چهارده زارفا، نوازه زارفا، هشه هزارفا به مرسی اومد به چهاره زارفا آب رو گفتم آقیده نه شی کشیدم رو

00:53:31--->00:53:34
spkr_00: ما شاید بل ایشجاج

00:53:33--->00:56:33
spkr_01: اینا فقط خوشی نجات دادن که نرن تو آب چون با من تا اونجا آمدن بعد من رفتم این بالا یه مقدار حالت unconscious بودم تا بهوش که بیام تا ببینم کجا فلانه دیدم اینا اینطوری است اسپلوی کردم به سمت را دارم میبینم من از بالا یه دونه اسپلوی رسدم و گرفتم رفتم دنبالش بعد آدارو نخواب برگرد و بخواستم نه من باید این موشه رو بزنم تا پنج موشه بسرده بزنم به خدا تا پنج موشه بسرده بزنم رفتم فرا کردم رفتم بعد اون خلبانی که از فیر گرفتیم آوردن رفتیم ملاقاتش بعد گفتش همه دار صحبت کردیه گفتیم خب شما چی شد با به ما گفته بودن که اگر افشارتون منطقه است شما معمولیتی کنسی کن بیا گفتم خب افشارتون منطقه میدید گفتش که افشارتون من با چشمی دیدم گفتم خب افشارتون من بودن تا گفتم من بودن حرید میدید من بقش من دوتا موشه شدیم بنده بشین اونجا اگر دست ما اخیر نبودی الان ما خود اونجا داخلون بودن خلاصه بعد این دوتا سه تا معلومات خیلی قشنگ میماردن یکی اینجا گفت ما هشت فروندی و دوازار فروندی میگن اونجا اونم فقط چهار فروندی بودن اونم نسبش دو فروندی بودن نسبش گیرا بینزین بگیده چرا؟ خاطر اینکه ما هر موقع که من خودم بودم ایسیه ما اینجوری انجام میدادم که خودم میگفتن یک کابی نقب دو کابی نقب دو جلو شماله دو سه اون چهار چهار چهار سداهای مختلف بود دیگه در سایی ما همیشه چهار کابی نقب فقط بر سوعت کنیم میکرد حالا ما هم سوعت میکردیم اونا اصول میکردنگی هشت فروندیگی سداهای مختلف میگنم پنج شیش حرف حشت اینطوری بودنیم بعد هم که اون جمله هم گفت که به ما گفتن چیزه اثیر گرفتیم چی اگر F14 بود برک کنیم همین F14 خیلی کارایی داره و خوب انجام داده که این همقدر حساب مغفت کردن باید حسابشون رو بستن درست بعد هم که مردم گفت ما پنج شا میگی بیزر پنج شیشتیم که روسیه رو ما داده بود مردم کرده بود چهار تاش اپراشنال بود یکیش هم برای کامبلایز رو ازتباده میکرده بود اون چهار تار همهر بود هر چهار تار رو زدن یه هم که احواه های میگشتند یه نه اومد تا آخری جنگ یه نه اومد بر از اینکه ما زدیم این همهر رو چون یه نفر تو جنوب زد یکی موشک ساحانه دوه اسفحان زد تو داشتن که اینطوری من

00:56:35--->00:56:42
spkr_00: یعنی چهارتا رو اینجوری زدین چهارتا میگوید پنج و یکیش هم که خب برمودی دسپیر بود

00:56:41--->00:56:54
spkr_01: با امودید اسپیر بود برای کاملید اسپیر بود از او چه باز میکردن اینو مثلا میوستن به لاینا اون هم اصفاده نشد یا نید یعنی الاختر نیمدن پرگفت به این صورت

00:56:55--->00:57:38
spkr_00: از پلن اینا پنج تو میگی بیست و پنج بیشتر نداشتم. خود افیره نیمون. دوتاشت شما زدید که خب چهار تا در واقع اون یکیش که نیومد است. چهار تا که دوتاشت شما زدید دروت به شرفتا. دروت به شرفتا. من چون میدونم برحال ساعت دوانیم و بعد از زور باید بریم من زیاد شما رو عذیب نمی کنم. رس ساعت دوانیم و بیس پنج دیگه لایب رو تموم بکنم. فقط یک اشاره میکنم به دوتا میگی بیس پنج رو که اعلام کردید. فقط اگر میتونید کابی نقبه رو اگر یاد کنید که بمونه در تاریخ اولی میگی بیس پنج. کابی نقبه تون یادتونه؟

00:57:42--->00:58:03
spkr_01: ولی سه چهار نفر هم که از این سه چهار نفر تحبیلن نیه که میتونه باشه یا آقای بنجاوه طالبیه یا ارز کنم که اقباییه یا دو سه نفر هم یا که رو شما شک دارم یعنی نمیدارم

00:58:03--->00:58:28
spkr_00: اوکیه. پس در واقع همین دوتا میگی ویست و پنج که خاطره هر دوشو گفتید یه دونه سخوری 22 که در واقع این سخور هم اگر نگفتید میخواییم بگید. اینم فکر کنم بود خلیج فارس بود سخور. خلیج فارس بود. می کشید. بله. اونم که گفتید بقیهش میگی ویست و سه بود.

00:58:27--->00:59:25
spkr_01: یکیش همون هفتر بودیدن یکیش رو کردیدن یکیش سردان یکیش سردان بود یکی خورمانوار یکیش مردید این که می آمدیم می گفتیم آقا خدا یا دو تا بال به ما بده ما عوض می کنیم میریم سمت اراغ دو تا بال به ما بده یه نوع که یه بال می تحویز باشیم آکو باشیم یکیش رو شلنچه و موشه ما نمیگیره هاکییییم می نمیگیره هاکیییم بلی خدا وکیلی هر کدوم هر کدوم با ما درگیش شدن از ما نشونستن پس کنن یا فرای کردن یا خوردن این کانال ای چانر

00:59:26--->01:00:20
spkr_00: این سین این سین این سین این سین درود به شرفتون من اون زمانی که شما که ماشا رو نجات دادید به حال اون هواپیمونی که حالا داشته بمبارو میکرد من اونجا درس میخوندم و مدرسه میرفتم قطعا واقعا اگر از شماها نبودید ساید خیلی بلای بدتای سرمون برای جواب این دوستانی که میپرسند خب پس اگر F14 به این قدر قدرتی بالا بود چرا مثلا فلانجا رو میزدن فلانجا میزدن شما بفهمید که با یک دست چند تا هندونر میشه برداشت و به چه دلیلی F14 تعداد کمی بالا کاور بودن یا حالا داشتن کب میدادن بحث اقلام حیاتی و اون فینیکس و محدودیت و این داستانه هم لطفا بفهمید حتی این اواخه شماها دیگه با ساید ویندوز سعی میکردید بزنید حرارتی بزنید یا داک فایت کنید

01:00:20--->01:01:46
spkr_01: اصلا ما نوروز شفت و دو شونزر سرورتی پرواز کردیم لیدر ها همه بدون فینیکس بودن بدون رادار بودن هواپمه ها پارش کنید پارشیلی یعنی فرض کن فقط دوتا موتور رو داشت ستا چهتا چهتا چهتا چهتا چهتا چهتا چهتا چهتا صافه صافه بود نخاش بیرون نفت دیگه همه شما پیکا هم میخوایی سر باشید نفس هزه هوا نمیشید این نفس هزه اماده بیان بعد میگفتیم ما هیچی تقضید برای اینکه اونجا حضور داشته باشید لیدر ها رو میدادیم هواپمه هایی که پارشیلی آماده هند مثلا چیامون FMC نیستن فول نیچن کربل نیستن بعد شمال دو ها رو کامل میدادیم بعد میرمسیم جلو همه کارها رو میکردیم اگر اون لاک میکرد یا فلان نگردیم تو بارا جلو ما تو بارد باید باید بسیم شموزین تقضید این جلو هم دادیم که نوال معرف حضور رو جداشتیم و اون موقع اون هم خواستن که سایت دهلوران و کجا رو جا رو مثلا بیان بومبان کنن نداشتیم یکی چهار تا لشگر اونجا داشت جا رجا میشود لشگرهای زمینی که با این شموزر سایتیم برای کابه کردیم تا اونان همه برن محلای خودشونو برای کابه کردیم

01:01:46--->01:02:29
spkr_00: خبت اصفانه بحث همون داستان زبای مسئله رستم و یه دست اسلاحه دیگه بلاخره شما آقا دیگه نداشتیم بله دقیقا همین هم یه نوع ECM دیگه وقتی شما 16 فرمان هواپیمایی رو بلند میکنی که هیچ تصمیحاتی نداره و فقط بدلیل حضور F14 که اینا نمیدونن حالا شما دارید و این شجاعت رو به خودتون میدید که دارید میدید شاید فقط گان داشتید اگه اشتغان نکنم شو حالا اونم داشتی یا نداشتید نمیدونم ولی با اون قدرت میدید و گانم نداشتید

01:02:33--->01:02:51
spkr_01: اما باقید دو هم دیگه از رادا در کمک بگیری نه چون رادا رایل فکر چی نده نه نه نه نه نه بله می دونم خب این نه

01:02:51--->01:05:00
spkr_00: بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله

01:05:02--->01:05:10
spkr_01: خاطرم نیست. یه مقدار بیشتر روش فکر کنم. پیتر مقدس کدوم با جمعه نقعی که قرارنده؟

01:05:11--->01:05:20
spkr_00: همون اشاره کنید به اون زمانی که شما حالا یا قبل جامبوشی ها یا بعد بحراموشی ها بودید

01:05:20--->01:05:24
spkr_01: نه نه نه حوشیار اول فرض رو می فهمنی شما

01:05:25--->01:05:35
spkr_00: بولفت و عوشیه رو گفتید پس آها فهمیدم چون فقط گفتید جناب عوشیه پس عبورفت خلبان F4 رو فرمودید که اون زمان

01:05:34--->01:07:22
spkr_01: منطقه بودیم که بسیار بسیار حمله زیاد بود گنباران زیاد بود و ما یه نفرم زده بودیم در همون جا بعد نفرات بعدی ما از اصفان نایمدن و از اصفانم که از شیرات کمکی رو مدن که هنگشیار رو مد جای ما بسی که من منطقه رو ترک کردم من هنوز ازنا رسیده بودم ازنا رو داشتم رد میشدم دیدم بلیپ ایجرکه میاد بعد گفتم که با فرکانس داخلی با فینکش با پایگاه صحبت کردم اقا یه بین اونجا توی امسی از یه ها دین کاره ها رو میکنن چیزی اون داره میزنه دارن تنگیم میکنن چیزی میکنن شکل میکنن اگهش گفت نه چیزی نیش شکل نمیتون برای تو ما آمدیم نشستیم بعد که آمدیم نشستیم دیدیم حوشی ها فرک حوشی ها زدن چون اصلا انقدر پروازی ها بود مثلا یه قلم یا اون 19 فروند حاکمان میگوند یه فروند یه وزا فروند برای زدن بمباران بقیه هم دابکار بود تو را را نشون میداد 19 تا 18 تا در این موقع بود ولی اونی که به خود موقع ما برای آزادسازی خورنگ شرم خیلی پرواز کردیم و موقع همی که آزاد شد یه ما اصلا به خود موقع خود موقع امادیم پایگاه ها با جشن گرفتن چراقه ها روشنگ ماشین ها بگو میزدن ما خیلی پروازی ها کردیم به چیز برای خورنگ شرم برای آزادی خورنگ شرم چراقه ها روشنگ شرم

01:07:23--->01:07:40
spkr_00: خب اینا رو ما باید بعدا از شما من توی این پونزردقی که زمان هست میخوام از شما دانشمند این هواپیما یه سوال در رابطه با ایگریس سیستم ایگریس هواپیمای F14 اگر صلاح میدونید محبت میفرمایید یه مداد توضیح بفرمایید

01:07:41--->01:16:03
spkr_01: ارز کنم که سیستم ایجکشن سندلی پران هواپنه 14 مودیفای شده یا بهتر شده یا ایمال افوره که همشون اون امکا سیونتیم بود که مال انگریس هسته بود دیگه مارکن بیشت بود مارکن بیشت بود که مال انگریسی و با یه سری تغییرات ببینه این سندلی برای لک شدنش روی سر جاش مثل این درهای شما دیگه دیگه به بیجون میره به درهای بانک یا بعضی جه های بزرگ یه دره از که شما هول میدی میری تو یه نفرم هول میده میری هر دو طرف این میگرده بلی وقتی که تکون نمی کنه لک میشه و جواهی نیست یه زبانه یه غفلی داره که اون توپیه حف میکنه باید میسه فقط اگر مثلا یه فشار دو کیلوی بهش بدی پنگ کیلوی بدی این باز میشه مثلا بچه نمیتونه بازش کنه مثلا اگر به این هواپی ما هم دو تا نکالیز میداره یکی سمت چپ یکی سمت راست که این وقت تاپلش بهش میگن سمت چپ و چپ بالا یه حولی هست اینطوری مثل مهره هست از توش یه دونه مثل پیشوناده بیرون این باید فلاش باشه یعنی نه اون مهره تو باشه نه بیرون تر باشه نه بیرون این سبب که چیک میکنه کویک چیکش اینه که اینجوری دست بزنی صاف صاف باشه این وقت صاف بود یعنی سندلیش شما در پوزیشن خوش لکه ولی حالا با تنشنی که بردم بگن چجیلی میشه از لاکی هره بعد اون طرف یه دونه میکنیز داره تایم ریلیز میکنیز میشه یعنی این سندلی اگر مثلا فقط بخواد توی اسپانیا پرواز کنه توی فرض کنید که بره یه جاهایی روز ایتالیا پرواز کنه جاهایی مصدده یا جنوب اراق مثلا پرواز کنه این تایم ریلیز میکنی میشه میزنه مثلا بین هزار تا دو هزار ولی توی ایران بخاطر کوهستانه بودن که همه کوها رو اصاب کردن که ما حد اقل کوهای عبوز در اونغه هزار پاس کوهای مثلا خود دماون ایز جزار و خونسد پا و اگر بخوایی بریم مثلا دیگر جاهای ایران همه شون زیر دوازه هزار پا دناب و سبلون محطم فلا همه شون اصاب کردن گذنه آقا پس یعنی تایمیز میکانیزمه سندری میزه روی سیزده هزار و پونسد نه هزار و پونسد سیفتر و باناتر از این اینه اینجا سید میکنم بودم که لاکه بعد دو تا دستگیره داره روی سندری سندر راست یه بهش به اصطلاح میگن آت ساید هندل و این ساید هندل آت ساید هندل مال اینه که شما اگر این رو به گیری بکشی همون کار رو میکنه که بالا ایجک میکنی اون ایجک کردن شما رو از هفت یا سندری وصلی ایکی مال اکسیژین دوتا مال چطر دوتا مال برالکید دوتا مال لگریستر اینه برگاه دوتا مال این از هفت یا تقریبا مصلی ولی اگر بخواهی که امرجنسی ای بکوید یا سریع روی زمین تخبیه کنی یا آتیچ گرسه یا هرشیزی یه آسای هندل نیکشی تمام این رو قطع میشه یعنی تا دیگه به هیچ جا وصل نیسی یا ریلکس میبین ولی توی بالا خود این بدون این که اون کشیده بشه خودش این سیکونس انجام میشه به چه ترتیب به این ترتیب که زیر زیر سندری ده تا راکته این ده تا راکت با هم پنگ هزار کن تراس شد یعنی به اندازه ترقیران یه موتور اتپنج یه دونه تراسه یه دونه از موتور های پنجه خیلی بعد اینا با لنگیار یه مثل نخه پرک هست خیلی سفت ده نه اینجوری بسته شده اون زیر و کند شده به کف هواپیمان و یه دونه شده هم فرده را یه دونه عظیم چاشنی این راکت ها و این چاشنی راکت ها به دهت ها وصله یعنی اگر اینو بگیری بکشی دهت راکت هم هسته همین اینو بکشید ولی شما که نمیکشید هشت فیل این لنگیاردون زیر چرخیده هشت فیل اونجا پرس همجوره مونده بعد یه دونه بالای خود سندلی که قربز بشینی اول اینو شده مکنه یه نخی داره دوتا اینجوری مثل یه شیر نیچی میمید اینجوری اومده این دوتا حلقه هم توشه این نخه باید از روی همه شیرد شده باشه و نخش نه زیاد سفت باشه نه زیاد شوق خودش اندازه داره که چند کمون فشار بیاد این نخه پارشه و چصف سندلی این توه چه همه سندلی که میخواد داره بیجون بسی که ایجیک کردی این راکیت ها همه کاری نیست شما دادید با ویفترول لایم این بالای این کرده میشه اول در سفت ثانیه کاناپی میره سفت ثانیه زیر سیکن کاناپی میره بسی کاناپی میره ولی توه افت ثانیه کاناپی میره پوینت ثری کاناپی میره بعد یک و دوده هم سندلی اقاپی میره و یک و شهل درمون سانیه گلو میره حالا این یکی زبان هاش یاد هم نیست کما زیاد بشه ولی در همین حالو میشه مالا این هم همینطوره این موقع که زدید چون کاناپی یکیه خود هم یکیه در از سرف ثانیه میره بعد حالا ویدرونلائن مثل این گانه اینجوری که میزنه این چطر سندلی کشی که نمیاره بیرون هوا پر میشه توش نمی کشه بار اونه که کشی بالا این سندلی هم روی اون ریل خودش به وصیل همین دوتا ریل چیزی که هستش پشتش این میره بالا شیش فیت شیش فیت که از هوا پر ما دور شد این لنگیارده کامل میشه اون لنگیارده شیش فیته اینجوری به هم پیچیده هست بسی که کامل شد شد یک خط کامل اون میکشه چاشنه راکته رو برقرار میکنه بسی اون راکت برقرار شد حالا در تا راکت روشن شده سندلی رو تا 294 فیت میبره بالا حالا اگر اون زمین هم باشه این بعد 294 فیت رو بده ارتفاع هم باشه تو بنک هم باشه این پرس میکنه بیرون و یه همچین فاصله بیرون بیرون و چطرم باز میشه و میاد پایین تو این موقع حالا سندلی در اون بالا یه چطرم باز میشه که خلابان حالا یا بیهوشه یا باهوشه ولی هیچ کاری نمیتونه میکنه فیلن نشازه رو سندلی فریفال میاد پایین اما فریفالش رول نمیزنه یه چطرم دیگه ازش اومده بیرون به نام اسطه بلایشت اون اسطه بلایشت اون اسطه بلایشت سندلی رو همینجوری انگار نشازه رو هواداره میاد پایین اون رو طوری میاده که تنظیم میاد پایین ها کجا بیاد اگه هیچه هزار پاس بیتر هزار پاس هیچه چنده تا اون ها هیچه هزار پاس تایمیریز مکانیزم میرسه عمل سندلی عمل میکنه اون مقای که عمل کرد همون هفتش ها و اومشیزگیت این ها رو باز میکنه هم اینجا شد شد که وصله اون ها رو با هم میکنه و از سندلی جدا میشی جدا میشی حالا خودت میایی پایین این به این صورته

01:16:05--->01:16:19
spkr_00: آلی، پنج دقیق وقت داریم. دو تا نکسه من فراموش که میدونم اولا. یکی که کابین اقعا به چپ میره، کابین جلو به راست میره که برخورد نکنن با هم دیگه.

01:16:21--->01:16:33
spkr_01: بلا اینکه شعرش به اون نخوره و خیلی روشن میشه با کتاش این حق با داری میری جلال دیگه این همون جیلی رو به عقل بعد هم دوقا میبیان حالا یه زرم بریشه میدم

01:16:37--->01:17:04
spkr_00: نخورد برد. بکنه ترود کناپی اگر احیانا به هر دلیلی کناپی نرفت و در واقع اون لچه ها منفجر میشه بارد زیر کناپی میفته و کناپی رو میبره نرفت. اون لچه ها اصلا منفجر نشد. هواپی ما ایجیکشن سی تو حالا یا از بالا یا از پایین کشید و رفتی بالا ترود کناپی رو هم بفرمایید که اون دوتا شاخت های اون بالا بفرماید اینم چیکار رو پند.

01:17:04--->01:17:44
spkr_01: چیگاه رو تن؟ چیگاه رو تن؟

01:17:43--->01:18:43
spkr_00: البته این سیکوینسه شما درست می فهمید که این دوتا کناپی یعنی استفه اول تو همون سه افثانیه کناپیه و بعد سندلی اگر که احیانا کناپی به هر دلیلی حالا اون عمل کرد اون اسپارپلاگا و نرفت تو رود کناپی سندلی میره بیرون به دلیل این که اون شاختکار رو گذاشتن میخوره و درواقع منفجر متلاشی میشه و اصلا بیلات هم که خب اون سر رو دوباره باید بکشه و خودش رو که یه دونه افور اگر اشتباه نکنن یه بیلات انجام داد کمرش خورده بود ارسلان مرادی که کمرش خورده بود به وردگار سابیلایزر و شکرسته بود ولی همون هندل رو کشیده بود خودش رو از سندلی جدا کرده بود ولی چطر به وسیل هارنس روی خود خلبان هست یعنی حادث ها هست با خلبان

01:18:42--->01:18:50
spkr_01: با هست با خلابانی اون که عرض کردن مناعه هست ولی اون که خورد میکنه پرا دوباره اگه بیاد بازا اون لن یارده کار بکنه باز طبیعیه

01:18:55--->01:20:01
spkr_00: برسه تیم سار جامان بخش عزیز یک ساعت و بیست و هفت دقیقه تقریبان و بیست و پنج دقیقه در خیمتون بودیم ما خیلی با شما کار داریم سراسر معلوماتیم سراسر اطلاعاتیم و به خدای محمد من منوان کمترین عضو این خانده چیف میکنم وقتی شما حرف میزنید وقتی که شما با اینقدر بعد از این همه سال با این همه اطلاعات صحبت میکنید خدا میدونه به خودم میبالم که چه مردان مردی ما داشتیم و واقعا سر ترزیم فرود میارن در مقابل شما و از خداون میخوام سایه پرمهرتون بر سر خانواده مستدام باشه خدا این ستا فرزند نازنینتون و ستا نوه عزیزتون رو حفظ سلامت و محفظ بداره خانوم عزیزتون رو و خودتون رو سایه شون بر سر خانواده مستدام باشه خیلی محبت کردیم اگه پیامی برای این نسل جوان ما که آشق شما هستن دارید بفهماتی چون این ویدیو شما خیلی جه ها میره بفهمید خواهیش میره

01:20:03--->01:21:54
spkr_01: من آراضو میکنم که ابتداهم به هیچ وقت به هیچ وقت به هیچ وقت جنگ نباشه در هیچ جای دنیا حتی یعنی خود ایران حتی جنگ نباشه چون جنگ از جای شروع میشه که یه سری متامه و نفت های خودشون رو دارن و بهش نمیرسن و با کلک و دوزوازی میرن جلو تا جنگ بکنن برشو کنن تا به اون حدرشون برسن پس معلومی که غلطه یعنی اگر انشالله توی باشه که جنگ نباشه دعا کنیم که جنگ نباشه ولی به طول کلی جوانای ما باید همیشه آمدهگی داشته باشن صدای جوانای ایران هم که بتونن همون جوری با اصالت ایرانه بودن و اصیر بودن اگر نیراهوای ارتش هستن یا اگر بیرون هستن دانشمند هستن اگر هر جا هستن یا هیچ جا کم نیارن همیشه جلو باشن چون محض متفکر در تمام دنیا اینجوری که بحشده خوش و آیکیرو ایرانی ها بیشتره و همین حسادات هم باعث شده که اینقدر روی ایران نظر دارن و میخوان جنگ به نظر خراب کنن نابود کنن هر چی که هست اگر ایرانی ها رو بهشون میلون بدی و خوششون بالاست میرسن به جاهای خیلی خوب و همه شنم سول وزیر همه شنم دوستان آرامش داشته باشن دوستان ندارن جنگ آرزو میکنم که جوانای ما همه شنم هم در ارتش هم در بیرون در هر جا که هستن محفظ و پیروز باشن و آینده منبکت رو بتازن به تحویل آیندگان خودشون

01:21:55--->01:22:19
spkr_00: روح تمام همرزمانی که نام آوردید از شهید بابایی و تیمسار حزین گرفته جناب آلاقا جناب زندی جناب ارز کنند. تمام این عزیزانی که در کنار این مرد بزرگ جناب جانبخ زحمت کشیدند و الان نیستند در کنار ما روح همشون شاد باشه. درود برد جناب جانبخ عزیز مزاهم به تون نمیشیم تا یه تایم دیگه خیلی محبت داشتم.

01:22:19--->01:23:17
spkr_01: یاد شو ادای عرفش که امسال چهید آد آقا، امسال خرم، شادربان سادکون، حضین قهرمان، شادربان شهلایی، خرشیدی، ابو حطمان، شادنجا همین جریعا کسید که به نظرم بسیدن جگبتن و درود به اصلاحید بزرگی نیره هوایی سازمون مثل آقای مینسپل، امسال مینسپل، امسال دهنادی، فراهاوت، هیدرزاده، امسال زنگنه، امسال خانشرفی، افخانتروی، افراکی، همه هم اینها کسایی بودن که به توک زبونم اومد، همه همه هم کسایی بودن که این روایی رو ساختن و جناب ایدرستا استاد بزرگی هارم که نصف نصف همه هم این کارهایی که من کردم از اشون الهام گرفتم و تونستم اون کارها رو کنیم جنابه سمدی، جنابه

01:23:17--->01:23:22
spkr_00: خالیلی خالیلی روشان

01:23:20--->01:23:37
spkr_01: خلیلی خوشیاد خوشیاد خلیلی این هم خوش بودن جناب تابش و تابش دیگر که جراح می روایی از سر یه تابش اصلا که یه تابش خلوان هم یه تابش هم جراح می روایی که من تو فیسکت

01:23:36--->01:24:21
spkr_00: امفجار در اتاق عمل رو یادتونه فیلم امفجار در اتاق عمل رو آقای غریبیان به جا آقای تابش دکتر تابش جراح عمومی بازی میکنه که من هم خودم از حال خدا بیام ارزتش این بنده خدا رو و یک پزش که بسیار بسیار خاضر بود من فکر میکنم سر حالا بعدم با تون صحبت میکنم فکر میکنم البته این مشکلی براشون پیش امرد من نمیدونم حالا خدا کنه انشاءالله که زنده باشم و برحال من ممنونم از این که چقدر قشن یاد کردید از این مرد بزرگ تو دسول واقعا خیلی زحمت کشنند دورت به شرح که که سار

01:24:20--->01:24:26
spkr_01: شهر ایسیداد

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

تیمسار جلال آرام -چرا خلبان های اخیر شهید شدند-؟ بررسی صندلی های ایجکت هواپیما و سوانح اخیر اف 5

مرجع حمله به اچ 3 - با حضور بیش از ده تن از دلاوران حاضر در عملیات - قسمت اول - تیمسار ایزدستا

سری مصاحبه های ناگفته های جنگ تیمسار علیرضا نمکی (قسمت "اول" از شب " دوم")